Vastaa ketjuun

Musta tuntuu että saanu viime aikoina lukea lehdistä yms joka puolelta että ei missää nimessä vanhempaa lasta hoitoon jos äiti pienemmän kanssa ite kotona. Ja toi on niin väärin! Sanoa noin!

Tietenkin jos homman nimi ois se että vie lapsen/lapset hoitoon vain sen takia että sais itse jotn rellestää tai ryypätä yms muuta outoa joka tuskin kovinkaan monella tulisi kyseeseen. Mutta just se äidin oma jaksaminen, jos on pieni kotona jolla voi olla esim koliikki, tai imettää läpi yön ja päivän ja ei ikinä saa nukuttua(eikös se pahimmissa kidutuspaikoissakin ole kaikista pahin käytössä oleva kidutusmenetelmä se unen riistäminen..silloin ihminen oikeasti menee jollekin ihan ihme "tasolle" josta ei ole helppo palata), myös se että jos vanhempi lapsi on kuin onkin niin vilkas ja huomiota kaipaava että pakostakin joka hetki se on jommaltakummalta pois joko vauvalta tai taaperolta se äidin aika, niin TOTTA H*LVETISSÄ SÄ TARVIIT sitä pienen pientä apua jota mahdollisesti se muutama tunti päivähoidossa voi tarjota.

Ja voi herran jestas miten tärkeää se muiden lasten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen yms virikkeet sille taaperolle onkaan! Omat kaverit, yhteiset leikit, en vois kuvitellakaan yhtäkkiä riistäväni kokonaan sellaista lapselta joka on sen makuun jo päässyt. Versus..kotona äidin ja itkevän, äidin tississä kiinni kokoajan olevan vauvan kanssa.

Oon satavarma että jokainen äiti joka on päätynyt ratkaisuun viedä lapsensa välillä päivähoitoon että pärjäisi menettämättä mielenterveyttä tai vanhempi lapsi hauskaa leikkiaikaa kavereiden kanssa, tietää mikä ratkaisu on Heille ja heidän Perheelleen just se paras. Ja en ymmärrä miten KUKAAN ulkopuolinen voi sanoa sanaakaan siitä mikä heille olisi parasta. Vain koska he eivät välttämättä tee juuri kuten sinä itse teet.

Ja toi mediassa aiheesta jauhaminen, ja muiden äitien kiivas syyttely alkaa tulla mulla jo korvista ulos(vaikka en itse kyseisessä tilanteessa ookaan) ja tekis mieli tavata näitä syyttäviä äitejä kasvotusten ja keskustella niiden kanssa ja vääntää rautalangasta miten asiat oikeasti on ja kaikki ei aina ole mustavalkoista ja se mikä on toiselle perheelle parasta, ei välttämättä olekaan toiselle.

Lataa…
Takaisin