Vastaa ketjuun

[PARSEHTML]"Miten kukaan KEHTAA olla niin pska, ett&auml; pit&auml;&auml; vanhemman lapsensa p&auml;iv&auml;kodissa edes vain pari p&auml;iv&auml;&auml; viikossa, kun on itse &auml;itiys/vanhempain/hoitovapaalla."<br />

<br />

1) Mit&auml; jos odottava &auml;iti on fyysisesti huonossa kunnossa?<br />

- Itse ekassa raskaudessa oli niin paha issias, etten edes pskalle meinannut taipua. Olin agiili kuin sahapukki.<br />

<br />

2) Unettomuus/univaje. T&auml;t&auml;h&auml;n meinaan tulee kun toimit maitobaarina pienelle &ouml;isin ja isolle ohjelmatoimistona p&auml;ivisin.<br />

-&nbsp;Itse nukuin &ouml;isin ennen synnytyst&auml; 8 viikon aikana max. 4 tuntia y&ouml;ss&auml;. Ei oikeesti kantti kest&auml; pit&auml;&auml; isompaa kotona ja torkkua/nukkua sohvalla. "Leikip&auml; nyt siin&auml; n&auml;tisti. &Auml;iti v&auml;h&auml;n ottaa unosia t&auml;ss&auml;..." -&gt; NOT. &nbsp;Lis&auml;ksi&nbsp;olin vajaassa kuukaudessa pojan ollessa 5 kk siin&auml; kunnossa, ett&auml; neuvola j&auml;rkk&auml;s aika kiireell&auml; perhekuntoutusta tuossa vaiheessa.<br />

<br />

3) &Auml;idin psyykkinen jaksaminen?<br />

- Ei kaikissa perheiss&auml; ole toista vanhempaa, tai jos se toinen vanhempi on, niin ei ole ma-pe 8-16 ty&ouml;ss&auml;. Joissain perheiss&auml; &auml;iti on aina ja koko ajan ainoa vanhempi, ja toisissa voi tilanne olla se, ett&auml; olet oikeasti lapsen kanssa viikon kaksikin yksin. Lapsien isovanhempia ei v&auml;ltt&auml;m&auml;tt&auml; ole auttamassa. Masennus on aika hirvee juttu, jos omalle kohdalle sattuu ja pitk&auml;lle p&auml;&auml;see.<br />

<br />

Kombina tuo kolme kohtaa - &auml;iti saa edes v&auml;h&auml;n lev&auml;t&auml; ja toipua univelasta, kun on kaksin sen pienen kanssa ja voi nukkua koska tahansa p&auml;iv&auml;n aikana. <br />

<br />

Lis&auml;ksi monilla kavereilla isompi lapsi oikeasti tykk&auml;&auml; ja haluaa menn&auml; sinne hoitoon, edes sen kerran viikossa. Ja olisitko valmis luopumaan ihan teille ja lapselle parhaasta tarhapaikasta vajaan vuoden takia ja ottamaan riskin ett&auml; kuljetukset on jatkossa paljon pidemm&auml;lle, v&auml;&auml;r&auml;&auml;n suuntaan tai paikkaan josta ette itse tai lapsenne ei pid&auml;?<br />

<br />

Ett&auml; kyll&auml; sit&auml; kehtaa, kun on oma hyvinvointi kyseess&auml; - ja kun itse siit&auml; maksaa.[/PARSEHTML]

Takaisin