Valmistautumista tulevaan...

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Kohta kun meiän pienokaiset syntyy niin mahdollisuudet keskittyä itseensä vähenee (entisestään). Oletteko ajatelleet ja jos niin mitä aiotte vielä tehdä ennen synnytystä? Lähinnä sellaista omaan itseen liittyvää, jota ei pääse ehkä kuukausiin tekemään, kun vauva on maailmassa, tai sellaista mikä tavallaan auttaa "valmistautumaan henkisesti" synnytykseen ja kaikkeen muuhun mitä on edessä.

Mie oon päättäny, että ehdottomasti on päästävä kampaajalle äitiyslomalla!! Laitatan tukan oikein kunnon kuosiin, koska kampaajalle tuskin tulee lähdettyä ihan heti... Ja koen "ansainneeni" pientä hemmottelua vielä ennen synnytystä. Eikä jää sitte harmittamaan jälkeenpäin, kun on muistanut pitää itsestäänkin huolta. =)
Mielessä on käyny vielä, että ottais kestopigmentoinnin ja -permiksen ripsiin, mutta se nyt ei oo niin justiinsa...
Ja toivon, että hääpäivä saatais vielä viettää miehen kanssa kahden kesken ja tehdä jotain mukavaa, josta molemmat nautitaan. Muutenkin haluan ottaa kaiken irti tästä jäljellä olevasta kahdenkeskeisestä ajasta. <3
 
Mulla onkin jo kampaaja-aika varattuna, 1.9.
Ja aion varata siitä kuuden viikon päähän seuraavan ajan.. eli se on seuraavana päivänä lasketusta ajasta.. jos en oo vielä synnyttänyt, niin sitten menen ja jos oon jo ehtinyt toipua tarpeeksi synnytyksestä, niin menen myös.. mutta jos oon laitoksella niin sitten täytyy jättää väliin :D.

Mä aion käydä vielä keski-suomessa äidin luona, olla yön tai pari.. koska sinne ei viitsi ihan pienen nyytin kanssa mennä..

Mutta enpä kyllä keksi mitään muuta mitä tekisin.. siis mitään hemmottelua ei tule mieleen.. pyrin ottamaan omaa aikaa myös sitten kun pikkuinen on täällä.. mutta saas nähdä miten käy :D
 
Ajattelin ensin, että voih, tehtäviä juttuja on niiin paljon: pitäisi pestä ikkunat ja kylppäri ja sauna ja ommella parit verhot jne jne. Mutta tosiaan, itseensäkin saa ja PITÄÄKIN välillä keskittyä

Luulenpa että meen ainakin kampaajalle. Ja lämmitän saunan ja/tai käyn pitkässä kuumassa suihkussa. Sekään ei varmaan ihan heti synnytyksen jälkeen enää tule onnistumaan. Tiedän jo nyt, että kuuntelen suihkussakin korvat höröllä, josko itkuhälyttimestä kuuluu jotain ininää, joten siitä kuuman veden alla seisoskelusta  varmaan häviää se rentoutuspuoli silloin... Käyn myös katsomassa isoäitiäni. Hänellä on muisti jo kadonnut niin tyystin, että joka kerta joudun kertomaan kuka olen ja mistä me tunnetaan. Ja jos kesken jutustelun käyn vaikka vessassa, pitää tutustuminen aloittaa sen jälkeen taas alusta. Hänelle on tämä raskauskin tullut joka kerta ihan uutena asiana. Luulenpa, että ihan pienen vauvan kanssa tapaaminen on vähän turhan raskas sekä mulle että mammalle.emoticon
 
Kampaajalla aion käydä tekemässä hela hoidon, vaikkakin pikkuisen kanssa on kuulemma ihan mahdollista käydä kampaajalla mun luottokampaajan mielestä. Mua vaan epäilyttää ne kemikaalit siellä kampaamossa. En halua että vauva hengittää niitä.

Aion ottaa kestovärin ripsiin ja ripsenpidennykset, jotta en näyttäisi synnärillä ihan haahkalta. Ja kun synnytyksen jälkeen ei ilmeisesti aika riitä meikistä huolehtimiseen.

Jalkahoidossa olisi myös tarkoitus käväistä..

Tässä siis olivat ne mitä aion tehdä vain itseäni silmällä pitäen. Seuraavaksi sellaiset asiat mitä aion tehdä myös muita miellyttääkseni.

Pitäs käydä porukoitten luona Perniössä. Saapa nähä kerkiinkö. Siellä on just valmistunut uusi sauna ja se pitäs testata.

Lipasto pitäs lakata pariin kertaan. Ikkunat pitäs pestä. Pakastin pitäs leipoa täyteen pullaa. Mehut pitäs keittää. Sauna pitäis jynssätä puhtaaks. Puutarhakalusteet pitää laittaa talvisuojaan. Kuunliljat ruukuistaan maahan talveksi. Pensaiden leikkuu. Haravointia.
 
ensinnäki mää nautin rauhallisista aamuista, kun mieski on töissä. (tai no, kissat riehuu tälläki hetkellä.. :), koiran kanssa ulkoilusta vaikka lenkit ei niinkään pitkiä enää ole, mutta on se vähänenki jotaki. Viimosen kerran (ainakin vähään aikaan) taijan käydä kampaajalla tällä viikolla, hiukset nyt onneks kerkeen värjätä vielä myöhemmin. Lukemisesta tykkään paljon, niin ootan tällä viikolla kirjapakettia saapuvaksi (johon uppos reilu 200e.. :D ) tosin on siinä miehellekki jotaki.. ollaan vasta muutettu isompaan, niin sitä laitellessa menee sitte kans aikaa, makuuhuonetta suunnitella miten sinne kaikki mahtuu. kaikki on hankittu, vaan itte päätähti puuttuu.. <3
 
samoja ajatuksia täälläkin.
mulla lokakuussa synttärit niin oon esittänny miehelle toiveen, että jos häneltä saisi lahjaksi kustannuksen ja mielellään myös ajanvarauksella ripsien värjäyksen ja permanentin(muakin pelottaa että näytän sitte synnärillä otetuissa kuvissa ihan marsulta, mulla on vaaleet lyhyet ripset), ja jos anoppi kustantaisi ajan jalkahoitoon ja mun porukat maksaa mulle kampaajalla leikkauksen ja raitojen laittamisen. siks oon pyytänny mieheltä, että se varaa ajan jalkahoitoon ja ripsien laittamiseen, kun sitten se tuntuu ihan oikeesti siltä että ne on mua varten eikä itten oo tarvinnu tehä mitään ;) ja porukat hoitaa myös kampaajan ajanvarauksen. molemmat kyllä vetos siihen että mistä ne tietää mikä aika mulle sopii. siin kohtaa otin kyllä pahan silmän ja muistutin et oon kaks kk ollu kotona tekemättä mitään että tuskin sitä tekemistä tulee äitiyslomallekaan
 .. ajattelin eka värjäyttää koko pään kampaajalla mutta ite kun on hoitannu sen värjäyksen ties kuinka kauan niin ei mulla vaan kestä hermot sitä värin nyhjäämistä, kun itte saa homman 15 min hoidettuu. mut raidoista oon haaveillu pitkään enkä niitä jaksa ite alkaa värkkäämään.

me käydään miehen kanssa paljon ulkona syömässä, ehkä jopa hieman toivon että ne kerrat harvenisivat vauvan myötä niin sekin olis joskus ainutlaatuisempaa.
 
Alissa ja muut :) Hieno juttu, kun muistatte hemmoitella itseänne. Minäkin aion käydä lempikampaajallani, lisäksi kävin jo laitattamassa ripset ja kulmat ojennukseen. Jalkahoitoakin voisi harkita, kun olen menossa Tallinnaan ensi viikolla. Täytyy miettiä. Toisaalta en selviä shoppailupäivästä ilman tukisukkia, ja kuka ne saa hoidon jälkeen enää jalkaansa...:)
 
Itsehän en ole kyennyt käymään kampaajalla koko raskausaikana! ystäväni joka on hoitanut hiukseni jo kymmenen vuotta, asuu nykyään Helsingissä ja hänellä on liike siellä... En vain ole kyennyt siihen, että ajaisin sinne tunnin, istuisin siellä pari tuntia värissä ja leikkauksessa ja ajaisin taas tunnin kotiin! :( Olen siis tyytynyt kymmenen vuoden tauon jälkeen värjäämään hiukset itse ja olen antanut kasvaa niiden nyt, koska muutenkin oli tarkoituksena kasvattaa pitkä tukka! Ajattelin kyllä vielä kerran värjätä ne , mutta varmaan vasta kuukauden päästä, niin olisivat sitten kivat vielä.
Olemme sopineet ystävän kanssa, että hän tulee kotikäynnille sitten kun olen synnyttänyt ja tekee minulle sitten kaikki mahdolliset hoidot emoticon 
Myös ripsipidennykset annoin kasvaa pois tässä raskauden aikana, koska en kestänyt maata siellä paikoillani sitä aikaa ilman aivan kaameaa oloa! Mies lupasi kustantaa minulle hänen isyysloman aikana uudet ripset ja se riittää minulle! Ei tunnu iin kovin tärkeältä itsestäni, se että miltä siellä synnärillä näyttää... synnyttämässähän siellä on oltu eikä missimittelöissä?!? Ja tämä ripieni tekijä on miehen siskon kaveri, joka tekee niitä kotisalongissa, eli voinen ottaa koko köörin sinne mukaan jos siltä tuntuu...

Tällä hetkellä keskityn itsei hemmotteluun niin, että saan nukkua vaikka koko aamupäivän kun esikoinen on koulussa, ja iltapäivänkin voin viellä makoilla sängyssä lukien kirjoja. Ja olla tekemättä yhtään mitään vaikka kaiket päivät!!

Rvkon. 35 jälkeen alan siivoamaan kämppää, pitäisi ikkunat pestä ja sauna puunata sekä tehdä viimeiset järjestelyt!!
 
Mä aijon ottaa jokapäivä pitkän kuuman suihkun, nauttia aamupalasta rauhassa kun talo on hiljainen ja aijon myös mennä viimeisen kerran purjehtimaan, vaikka en siellä enää muuta jaksa kun istua:) talon oon onneks saanu siivottua aika hyvin muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta... Kampaaja kuulostaa kyllä hyvältä joten pitää miettiä sitäkin :)
 
Mä päätin myös jo ennen äitiysloman alkamista että panostan itseni hemmotteluun. Viikko mammista on nyt takana jota on vaan ikävästi varjostanut selkäkivut.
Mutta, kävin siis kuluneella viikolla jalkahoidossa, ensi viikolle on varattuna kasvohoito ja pari viikkoa ennen LA:aa kampaaja. Lisäksi oon jo kiitettävästi pyörinyt päivisin kaupoissa + käynyt muutaman kerran lounaalla keskustassa (Hki). Jonkun verran oon jo ehtinyt myös lukemaan ja sitä aion tehdä tässä jatkossakin kun siihen on nyt vielä niin hyvä mahdollisuus. Huomaan että jonkun verran on vaatinut totuttelua "olla vaan" kun on niin tottunut työssä käyntiin mutta onhan tämä ainutlaatuista ja yritänkin nauttia mahdollisimman paljon siitä että ei ole mitään, mitä on pakko tehdä!  
 
Äitiysloma alkaa ensi viikolla, ja kuten moni muukin on sanonut, silloin on aikeena hieman hemmotella itseä. Kampaajalla kävin jo pari viikkoa sitten, ennen kuin vakikampaajanikin jäi äitiyslomalle. Eilen teetätin itselleni ihanat kynnet, joihin ehdin hyvin vielä totutella ennen vauvan saapumista. Hierojalle perjantaina, tosin siellä käyn muutenkin kerran kuussa. Lisäksi aikeena on mennä ainakin vielä kasvohoitoon, jalkahoitoon sekä säärikarvojen (ja ehkä muidenkin paikkojen, jos uskallan) vahaukseen/sokerointiin -- en halua synnytyslaitokselle kauheissa pehkoissa :D Gilleten kanssa touhuaminen kun meinaa vatsan takia jo olla hankalaa ja lopputulos vähän sinnepäin muttei oikeastaan sinnepäinkään...

Kodin suhteen en pysty tehdä muuta kuin odottaa, että vesivahingon jäljet saadaan kuivaksi ja uusi keittiö rakennetuksi. Tyydyn hoitamaan lähinnä rahoituspuolen, kun en mihinkään käytännön tekemiseen pysty osallistumaan. Aikeena oli kyllä järjestellä paikkoja ja valmistella kotia, mutta sattuneista syistä se ei nyt onnistu.

Vauvan vaatteet on pesemättä ja järjestelemättä, siihen toivon löytyvän aikaa vielä remontin jälkeen, samoin vauvan petivaatteiden ompelemiseen ja laittamiseen. Joitakin pikkuhankintoja aion ehkä vielä tehdä äitiysloman aikana, mutta isommat tarvikkeet on hankittuna, joten niistä ei tarvitse onneksi enää murehtia.

Ai niin, ja naimisiin menemme kaikilta salaa tässä aivan tuotapikaa ;)
 
Takaisin
Top