Valmennus

melela, ei se kyllä vaarallinen voi olla, ois ne muuten siitä ilmoittanu jo ajat sitte, ku juurihan ilmoitettiin niistä kumminauhoistakin siinä pakkauksen haalaris ja ei nekään kauheen vaaralllisilta vaikuttanu. Mutta ite olen kuullu siitä, että patja ei saisi olla vanha, kun se on sitten jo litistyny ja ei enää hengitä niin paljon jne. Elikkäs pinnariin ollaan uudet patjat hommattu, vaikka pinnarit onki käytettyjä.

alina <3 aivan ihanaa!! Meillä mies tietää enee noista jutuista ku sillä on ennestään pari poikaa. Luojan kiitos se valistaa mua vain hyvin vähän exänsä synnytyksestä. Se asia ei vois kyllä yhtään vähempää kiinnostaa. Ei sinänsä, että mulla jotain sitä vastaan ois, mutta kun en muutenkaan halua kuulla puhuttavan tässä vaihees kenenkään synnytyksistä, niin en nyt ainakaan kenenkään exän [:D]

Meillä ei ole vielkään ollu puhetta mistään valmennuksista, ei minkäänlaisista... No tämä yx täällä mahassa taas potkii ja valmentaa koko ajan, alkaa maitoakin tulla aina enee, ku se oikein touhottaa... [:D]

Voi ei alina! ..aivan ihana höpsö sulla siellä! [:D]

Mä luulen melena et se äitiyspakkauksen ""vaarallisuus"" perustuu lähinnä siihen, että ne pahvilaatikon reunat on umpinaiset.. tai jostakin oon niin lukenu joskus. Eli siis jos vauva kääntyy vaiks naamataulu päin laatikon reunaa ni ei pysty pahvin läpi hengittään.. ja tästä voidaankin sit alkaa miettimään et mikä on todennäköisyys siihen et vauva iskee naamataulunsa niin tiukasti reunaa vasten ettei henki kulje.. luulen et aikas pieni [8|] [8D] Eipä oo kai yhtään sellasta tapausta ainakaan julkisuuteen tullu. Joten eiköhän niissä voi ihan huoletta vauvan nukuttaa [:)] (..meillä tosin koira varmisti, ettei käärö tuu laatikossa nukkumaan ja tuunas sen mieleisekseen [8D])

olisit kysynyt siltä että meinaako se pitää sitä kantta siinä päällä...
ALKUPERÄINEN: alina

ALKUPERÄINEN: satu`
ja tästä voidaankin sit alkaa miettimään et mikä on todennäköisyys siihen et vauva iskee naamataulunsa niin tiukasti reunaa vasten ettei henki kulje..

[:D][:D][:D]

Me oltiin tänään perhevalmennuksessa.. ja se oli kyllä niin Turha! Hoitaja vaan saneli, jotain itsestään selvyyksiä kalvolta, mitä mun mielestä oltiin jo neuvolassakin käyty läpi ja ne samat asiat lukee joka oppaassa, mitä tyrkytetään. Olin tosi pettynyt ja heti ekojen minuuttien jälkeen mietin, et nyt tulee pitkä luento. Ei ollut oikein luonteva tämä meidän valmentaja! Ainoa kiva juttu oli synytysvideon katsominen. Siitäkin tosin mietin, että ei jäänyt kovin realistista kuvaa sillä se synnytys oli tosi helppo ja nopea! Ja ei kovin tuskaiselta edes vaikuttanut..

Mun muistaakseni tota äitiyskopan asiaa perusteltiin niin, että hiilidioksidi jää sinne koppaan, eikä happi tarpeeksi vaihdu just niiden kiinteiden reunojen takia. Ja joo, tuli siellä ilmi ettei kannata laittaa sitä kantta kiinni niin pääsee se ilma kiertämään paremmin [:D]  Mutta mä ainaki ihan hyvällä omallatunnolla aion käyttää ensi sänkynä sitä äitiyskoppaa. Niin nätit reunukset ja liinavaatteetki oon siihen tilannu!

Meillä oli eilen huima tunnin kestäny "synnytysvalmennus"[:)] Voitte kuvitella, ettei järin paljo ehtiny käydä läpi. Aivan ihanan sympaattinen ketilö selitti vaan mistä tullaan sisälle ku sairaalaan tullaan ja mimmosia kivunlievityksiä on. Synnytysosastolla käytiin äkkiä pyörähtämässä, mutta synnytyssalia ei päästy näkemään ku siellä oli niin rysis [:D] Ihmeellistä näinki pienelle paikkakunnalle, mutta ku oli kuulemma 4 yhtäaikaa synnyttämässä, niin on aika hoppu vähällä henkilökunnalla. Mies tykkäsi, että hyvin se kätilö selitti asiat. Nyt se voi kavereillensa niitä selittää [:D] Välissä ku se jotaki raskaus ja synnytys juttuja jollekki selittää, niin itelläki leuka loksahtaa, että onko se muka kuunnellukki mitä oon sanonu??! [:D] Niin asiantuntevasti tulee jutut...ihana <3

Täällä kans viimein oli jonkinlainen valmennus tai aamupäiväkerhon tyyppinen kokoontuminen. Niit on neljä kertaa ja niissä käydään läpi loppuraskauden oireita, synnytystä, imetystä, vauvan hoitoa ja ensimmäistä vuotta vauvan kanssa. Ihan mukava tapaaminen, mutta jotenkin sellainen turhan jäykkä. Sitten viel ku puhuttiin aina vähän väliä jostain asioista, mistä mä en oikeesti halua sen koommin kuulla. En halua mitään selkeää tilannekuvausta välilihan leikkauksesta tms. yök... Eteenhän noi varmaan tulee, mutta en haluaisi niitä sen koommin pohtia.
No hyvä kuitenkin ku on mahdollisuus tuollaisiin käynteihin, niin saa jotain tietoa, jos vaikka tulis jotain uutta aina välillä. Ainakin se kuulosti ihan mielenkiintoiselta, että yhdellä kerralla käydään läpi synnytyksessä rentoutumista. Sellaisia kunnon harjoituksiakin sais varmaan olla, ku itte ainakin tiiän, että olen ihan jäykkänä aina ku sattuu vähäsenkin [:D] Supistuskin tulee, niin johan unohtaa mamma hengittää. [:D]
No jos sitä ensviikolla sais kuulla taas neuvolas onko täällä oikein synnytysvalmennuksiakin jossain vaiheessa tulossa, mies kun on siitä niin kiinnostunu. Mä sille sanoin tuon tänpäiväisen kokoontumisenkin kanssa, että se vois mennä sinne ne loput 3 kertaa ja kertoa mulle vain ne mukavat jutut, mitä siel puhuttiin, en halua niistä veri ym. jutuista kuullakaan. Saa sitten vain synnytyksen jälkeen kertoa mulle, että juu toi on ihan normaalia [:D] En tiiä, miksei se ollu tuosta ajatuksesta yli innoissaan.

Sit musta oli aika jännä, että toi tapaaminen on täällä päivällä 10-11, elikkäs miehillä ei ole oikein mitään mahkuja tulla tuonne mukaan ku ovat töissä. Mun mieheni ainakin haluais olla kaikissa näissä vauvajutuissa mukana, niin musta noi pitäis järjestää niin, että miehet sais olla kans mukana. Oishan niillekin nyt paljo mukavempaa, että ne saa kuulla kaikesta. Kiva nyt sitte selittää synnäriltä tultua, että juu vuodan verta ku seula mahdollisesti seuraavat 2-6viikkoa... Oishan se ihan mukava, että nekin sais olla tuolla mukana ja kysellä asiantuntijoilta jotain mitä mieleen tulee.. Ja uskokaa tai älkää niin enemmän ku monilla naisilla. Miehet ku on niin paljon kiinnostuneempia teknillisestä puolesta niin tuis varmaan mielenkiintoisia tapaamisia [:D] Itte ku en viittiny edes kysyä, että kuinka kauan vauvan navassa on se napanuoran pätkä. Piti soittaa kaverille siitä, kun sanoivat tuolla kokoontumisessa, että se pitäisi aina puhdistaa tosi hyvin, kun vauvoille on kasvanut isoja sieniäkin napaan, kun sitä ei ole putsattu [:'(] soitimpa sitten miehelleni heti, että se saa ainakin sen vastuutehtäväkseen...

Aa....ajatuksia vähän liikaa taas päässä [:D]

Heh.. Tarunen, aika tarkasti kertonu kyllä kaiken siellä. Täällä vaan ihan yleismalkaista itsestäänselvää höpinää.

Takaisin