vakuutus vauvalle

mira88

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ootteko suunnitellu ottavanne vauvalle vakuutuksen ja onko joillakin kokemuksia vakuutusyhtiöistä mikä kannattaisi ottaa?
 
Me ei varmaankaan oteta... Ei oo esikoisellakaan ja ollaan käyty koko aikana lääkärissä kerran. Että taidetaan luottaa hyvään tuuriin tän tokankin kanssa. :)
 
meillä ensimmäinen lapsi kyseessä ja ehdottomasti otetaan vakuutus jo ennen syntymää, samalla tavalla kuin itselle aika monta vuotta sitten. if ja tapiola on olleet katsonnassa, vähän on eri korvaussummat ja se, että kuinka kauan on voimassa. mites muut?
 
Me taidetaan ottaa vakuutus kuten esikoisellekkin. Mekään ei olla tarvittu lääkärin apua kuin kerran, joten kalliiksi tulee... Taidamme kuitenkin myös vakuutuksen pitää, koska olemme molemmat niin malttamattomia, että jos jotain on niin haluamme saada asialle selvyyden heti. Meillä on koirallekkin oma vakuutus ollut jo kuusi vuotta ja yhden käden sormilla saa laskea kuinka montaa kertaa eläinlääkärin luona senkään kanssa ollaan oltu. Taitaa olla meillä uskon puutetta kun emme irtisano vakuutuksia. Kaikki on If:ssä!
 
Kyllä mekin vauva vakuutetaan, tarjouks pyyntöjä laitoin menemään eilen.

Meilläkin on koirat ja me itse vakuutettu kaiken varalta koska ei sitä voi koskaa tietää mitä elämä tuo tullessaan.
 
Meillä kans vakuutus koirilla, meillä itsellämme, esikoisella ja nyt sitten otetaan syntymättömälle lapselle; kaikki on IF:ssä. Kun me käytetän niin paljon tuota S ryhmää!
Mutta ei vielä saa otettua syntymättömälle lapselle vakuutusta, siinähän oli se raja, montako kuukautta ennen sai aikaisintaan otettua. Mä en nyt muista sitä, mutta niin ainakin oli viimeksikin.... No mutta se kaikki selviää kun soittaa vakuutusyhtiölle. [:
 
Jenni90 : Normaalisti vakuutus tulee varata vähintään 3kk. ennen vauvan laskettua aikaa jos ottaa syntymättömän vauvan vakuutuksen. Niin ainakin suurimmassa osassa on lukenut.
 
joo niin se tais olla; mutta sitä saanu viimeksi ennemmin otettua kun sen tietyn ajan aikana. Tai siis vaikka lukee, että VÄHINTÄÄN kolmea kuukautta ennemmin, niin ei saanu oetttua kun sen kolme kuukautta ennemmin.....
 
mutta ymmärtäähän sen; synnytyshän on se kriittisin missä voi sattua jotain. että  ei kovinkaan aikaisin kannata edes ottaa; maksaa vain turhaa. Vaikka onkin syntymättömän vauvan vakuutus, niin ei sekään kaikkea korvaa.
 
Me otamme ehdottomasti vakuutuksen vauvalle. Haluan parasta ja nopeaa hoitoa yksityisellä jos pieni sairastuu. Esimerkiksi kummilapsellani oli kamala korvatulehduskierre ja lopulta piti laittaa putket korviin ja kaikki sai hoidettua yksityisellä, ilmaiseksi (omavastuulla) ja jonottamatta. En kestäisi jonottaa julkisella sairaan lapsen kanssa enkä halua terveyskeskuslääkärille.
 
Pyysin tarjoukset vauvavakuutuksista eri yhtiöistä. Eilen sain vakuutussopimuksen kotiin ja nyt on sitten vakuutus ennen lapsen syntymää ja sitten vauvan syntymästä aina sinne täysi ikäisyyteen asti. Meillä on kaikki muut vakuutukset Ifissä, mutta otimme vauvavakuutuksen muualta. Kannattaa tutustua ehtoihin, koska If on ainut yhtiö, joka rajaa pois sairauksia. If:n vauvavakuutus oli ehdottomasti huonoin.

Olen itse vakuutusalalla ja suosittelen tosiaan kaikille, jotka vakuutuksen ottaa, niin eri yhtiöiden vakuutuksiin tutustumista! Toivon mukaan vauva ei sairasta eikä vakuutusta tarvita, mutta jos sitten sairastaakin niin eipähän tarvitse huolehtia rahasta ja hyvästä hoidosta.

 
Mini83, haluatko raottaa salaisuuden verhoa ja kertoa mihin yhtiöön te päädyitte? Josko itsekkin saisi virtaa vertailuun...
 
Me aiotaan myös vakuuttaa pieni rakkaus pakkaus. Espoossa kun on aikamoiset jonot usein päivystyksissä niin on kiva tietää, että voi mennä yksityiselle jos jotain tulee. Toivottavasti ei tule mutta ei sitä koskaan tiedä. vakuutusyhtiötä ei vielä tiedetä eikä olla tarjouksia pyydetty. Pitäisi muutenkin kilpailuttaa kaikki vakuutukset niin varmaan menee sitten samalla kierroksella vauvankin vakuutukset.
 
Kiitos tiedosta !!
Mä  oon niin sokeesti luottanut tuohon IF:n kun tosiaan kaikki muut vakuutukset siellä... 
Odotan josko paljastat mihin te päädyitte itse ;D
 
Me otimme vauvavakuutuksen Fenniasta. Olemme huono vertauskohde, koska saimme alennusta vakuutuksen hinnasta 50 %. Fennian vakuutus on hyvä, mutta kallis (normaalisti). Sanotaanko näin, että kaikilla suurimmilla vakuutusyhtiöillä oli hyvin samankaltaiset vakuutukset eikä siis merkittäviä eroja. Kaikki hyviä, tietysti pois lukien IF. Muissa yhtiöissä vakuutus otetaan joko ennen vaivan syntymää tai heti syntymän jälkeen ja jatkuu automaattisesti täysi-ikäisyyteen. If:ssä vakuutuksen saa vasta sitten kun toimittaa vauvasta terveysselvityksen. Jos siinä lukee esim. että ihottumaa kasvoissa (mikä tosi yleistä vastasyntyneellä) niin IF rajaa heti kaikki allergiat ja ihosairaudet pois vakuutuksen piiristä. Eli kannattaa olla tarkkana. Meillä muuten kaikki vakuutukset Ifissä, mutta toi vauvavakuutus oli niin huono, ettei sitä sitten otettu.
 
Kiitos Mimi83, näinhän se menee kuitenkin että jokaiselle päätöksessä painaa ne omat asiat, että mihin sitä loppuviimeksi sitten päätyy.
Kävin eilen katsomassa sitä If:n ehtoviidakko kirjaa, joka tosiaan edelleen oli sellainen. Muistanko mä nyt ihan väärin, vauvavakuutuksen jälkeen pitää ottaa kahden kuukauden kuluessa se lapsivakuutus, ja tosiaa se terveysselvitys pitää antaa myös. Jos en nyt ihan TAAS väärin muista se oli vanhempien antama selvitys. Joo vastasyntyneillä voi olla rosoista poskea jne, mutta eihän se välttämättä tarkoita atooppista ihottumaa tai ihosairautta, joten eikai ne päätöksen tekijät ihan samantien skippaa hakemusta ilman asiantuntijan lausuntoa tai tarkempaa selvitystä..?
Tietenkin jos äidillä ja suvussa on sellaisia sairauksia, jotka saattavat siirtyä "perintönä" vauvalle, ja sen vuoksi rajataan mahdollisesti pois vakuutuksen piiristä, niin katsii siis varmaan pyöritellä noita yhtiöitä.
Iiik, mun pää hajoo näistä vakuutuksista, kun alkaa oikeesti miettimään ja pähkäilemään mikä MEILLE on paras. Me saadaan kans bonusta ja sitten vielä ammattijärjestön kautta alennusta meidän vakuutuksista, joten taitaa olla meille kuitenkin "edullisin" tämä firma.
 
Hui...täytyykin p erehtyä vielä tarkemmin ifiin...mun vakuutukset on aina ollut tapiolassa ja vauvankin vakuutukset olis sinne mennyt..mutta nepä vaatiikin myös kotivakuutuksen sinne että myöntäävät vauvavakuutuksen...emoticon  ja miehen vakuutukset myös kotivakuutus on ifissä joten oli melkein itsestäänselvyys ett ois ifiin laitettu...melkosta miettimistä sitten...kertokaas nyt ajatuksia muistakin yhtiöistä ?


Niin ja ehdottomasti otetaan kans vauvalle vakuutus kun meidän perheessä on myös koiralla vakuutus emoticon
 
Meillä on vauva jo vakuutettu. Kuten kaikki muutkin, ihmiset, koirat, koti ja auto. Kaikki samasta paikasta niin tuli tuo vauva vakuutuskin halvimmaksi ottaa samasta paikasta kun vaihtaa yhtiötä :)
 
No kaikilla oma mielipiteensä asiasta kun asiasta ja se on ihan oikein emoticon
Meillä tosiaan kaikki IF:ssä ja tyytyväisiä ollaan oltu. Meillä kun ei mitään sairauksia ym ole kummankaan puolen suvulla ja esikoinen terve eikä ole tarvinnut lääkäreissä rampata ym...

 kuten joku sanoikin, kaikilla ne omat juttunsa, jotka eniten painaa siinä päätöksen teossa, minkä vakuutus firman valitsee...  
 
Pakko oli vielä tulla korjaamaan, että onhan meillä tapaturmavakuutus esikoiselle ja kaikki samat mitkä itselläkin - mutta ei sitä varsinaista vauvavakuutusta. Ja samallalailla mennään tän tulevankin kanssa.
 
Kyllä mekin otetaan vauvalle vakuutus jo ennen syntymää! Meillä on kotivakuutus, koiranvakuutus ja muut Tapiolassa, mutta vauvavakuutukseen en ole vielä kovin tarkasti tutustunut, joten saa nähdä mihin vakuutusyhtiöön päädytään :)
 
Takaisin
Top