Vaklaava mies

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Moon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Moon

Sukkela juttelija
Heh, etenkin odotusaikaan ja myös edelleen mua ärsyttää jos mies pörrää selän takana kuikkimassa kun roikun täällä forumilla.  Enhän mä mitään salaisuuksia tänne kirjottele, mutta mulle tämä on semmonen "pyhä" oma naistenjuttu johon miehellä ei ole osaa eikä arpaa.

Tiedän ettei sitä kummemmin edes kiinnosta mitä mä täällä naputtelen, mutta silti nousee savu korvista kun se häärii mun ympärillä X)

Tiedän tunteen =) Mulla on kans vaklaava mies. Aina pyörii selän takana, kun oon koneella ja hokee, että: "En mä kato." Juu, ei varmaan. Kerran se jopa uhkas itsekin kirjautua tänne käyttäjäksi ja osallistua keskusteluihin. Facebookissakin kun oon, niin tulee aina selän taakse ihmettelemään, että kuka toi on, kun sanoo noin ja noin.

Nopas tämä aihe sai karvani pystyyn ja heti oli pakko tulla kirjautuun sisälle ja samalla kaadoin tulikuumat teet syliini...

Siis toi vakoilu on NIIIIIIN ärsyttävää, mies joskus oikeen työntää naamansa tuohon ruutuun ja lukee ääneen mitä kulloinkin on näkyvissä. Alkaa tuntumaan, että oon oikeesti jossain pahanteossa. Ja vaiks tää nyt ei niin salaista hommaa ookaan, niin kyllä mies haluu aina tietää mitä mää kirjotan ja mistä mää avaudun tällä kertaa. Ja jos joskus täällä kirjoitan hänestä, niin kyllä pidän huolen, ettei ole täällä kotona juuri silloin. Ja mun pitää vaan luottaa, ettei oma kirjoitus jää etusivulle näkyviin, jos hän vaiks kävis täällä itsekseen kattelemassa. Tosin, jos ei tiedä, mihin ketjuun oon kirjotellu, niin eihän tuolta mitään äkkiseltään löydäkään. Meillä joskus otettiin yhteen siitä, että hän istuu aina koneella (mönkijät/autot/traktorit). Hän siinä puolustautumaan ja syyttelemään mua, että mitä mää siellä vauvakeskusteluissa aina oon. Ja niinhän siinä taas kävi, että hän pääs sanomaan viimesen sanan ja minä olin taas syypää kaikkeen.

Moonin teksti olisi voinut olla mun kirjoittama!

Meillä on vielä iso tietokonepöytä (jota muuten inhoan yli kaiken) ja miehen kone on tuossa vieressä. Aina kun nauran jollekin tekstille niin tietysti kääntyy lukemaan sen vaikka oon sanonut ettei saa lukea! En minäkään mitään salaisuuksia kirjoittele, mutta YKSITYISYYTTÄ pitää jonkin verran olla parisuhteessakin.

Mä en kyllä enää yleensä kirjoita tänne viestejä silloin, kun mies on kotona. Väittää ettei lue, mutta häiritsee silti :D

ai jaa.. sitä on siis ilmassa teillä muillakin! justiin eiln illalla räppäsin tän ko ikkunan auki ja ISIKULTA "piiipahtaa! tuohn selän taakse. korvanjuureen, niin että hengitys oikeen suhisee olantakana. Voi että ÄRSYTTÄÄ!!!! Mä otin jo raskaus aikana semmosen tyylin,että ISTUN koneella puhumassa sillon kun oon yksin kotona! Sillon hänellä oli vileä tapan huudella aina väliin, että "sanoppas niille niin ja niin ja niinn.... Tosi tuolla 09-jouluisissa taisi meillä miehetkin lähetellä toisillee terveisiä naistensa välityksellä... :D sillon se oli jotenkin hupaisaa, mutta ei enää!

Sen sentään huolehdin että ikinä en jätä konetta auki niin että tää forum olis siinä esillä!  Riittää jo että toi ukko silmäilee mun facebookini läpi, se nyt ei ole lähellekään niin "intiimiä" kuin tämä palsta.  Ei se sitä facebookiakaan lukemalla lue mutta tosiaan jos tuttu nimi osuu silmiin niin sitten lukaisee mitä sen alta löytyy...

Oih, ihanaa huomata etten oo ainut joka tälläsestä kärsii :D

Jos mies on kotona niin en enää tosiaankaan mene mihinkään yhtikäs mitään kirjottamaan, fb.nkin poistin ihan vaan sen takia että alkoi tuntua siltä että tuo kolmijalkainen käyttää mun profiilia enemmän kun minä.. 
Ipuvaapuva, ärsyttää tääkin viesti tänne laittaa kun juuri viimeks tänä aamuna oli ´vahingossa´ lukenut yhden tänne foorumille kirjoittamani viestin, vaikkei se edes ollut auki koneella :S
Ja eipä siinä mitään että se näkee mitä mä täällä netissä teen, mutta ihan vain sen takia v****taa kun tuntuu siltä että multa viedään yksityisyys.. On se sentään lopettanut (kai) sivuhistorioiden tutkimisen ja kännykkään se ei enää niin paljoa kajoa omin päinsä muuten vaan.. 
Eikä se kauheesti auta tilannetta että olen ottanut huonoa mallia ja alkanut ihan kostomielessä tekemään samaa, ja nyt ollaan aika lailla päädytty siihen että ollaan tosi rajatusti netissä kumpikin silloin kun ollaan samassa paikassa. 

Mutmut, ihana päästä tästä nurisemaan pitkästä aikaa ^^

Tästä aiheesta taannoin miehelle sanoin, kun tuli taas nenä ruutuun kiinni. "Hei älä, nää on salaisia juttuja" ja rullasin lukemani tekstin piiloon. Mies siihen tuhahti, että "eipä ne kovin salaisia juttui oo jo netissä ovat" ja vaati, että näytän piilottamani tekstin. No siinä sit näytin "viattoman" (= mitä tehtiin tänään taaperon kanssa) tekstin, ja eipä oo enää mua ahdistellut (hm...). 

Potuttaa, jurppii, pännii ja suoraan sanottuna vituttaakin juurikin se, josta tuo otsikko kertoo. Tai joo, eihän mun mies edes vaklaa, vaan kerto ihan suoraan, että kävi täältä samasta osiosta lukemassa tuota miehet-nimistä ketjua, johon olen kirjoittanut :( Mutta totes just ton saman, mitä starletin mieskin, että kun kirjoittelen tänne nettiin, jossa mun jutut on kaikkien nähtävillä, niin ei kai hän mitään yksityisyyttä riko, kun käy lukemassa.

Ja en minäkään mitään salaisuuksia tänne kirjoittele ja lähes tulkoon kaiken mitä tänne kirjoittelen, niin mieskin tietää, oon sanonut ne asiat hänelle. Mutta myös pyytänyt, että saan täällä jauhaa "akkojen juttuja" ihan rauhassa ja en halua, että hän niitä tulee lukemaan ja ehkä käsittää jotain väärin.

Aaargh! Menee hermot niin totaalisesti! Ei kuulemma enää aio tulla tänne lukemaan mun viestejä. Niinpä niin... Mutta jos kultaseni nyt luet tätäkin, niin kiinni jäit!

nyt on miehen vakoilui menny liiallisuuksiin... oli pakko vaihtaa koneelle salasana ku omat kannettavat on..

en uskalla konetta jättää auki millekkää sivustolle ilman et se alkaa kyttää mitä mä teen tai kirjottelen, pakko aina vaa sammuttaa kone...

Meillä ei mies niinkään vaklaa, mutta oon silti halunnu pitää
tän foorumin omana tietona, koska no, mies on MIES, ei se ymmärrä
näitä ajatuksia mitä mulla vauvasta on ja kuinka huolehdin kaikesta jo
nyt vaikka aikaa kyllä on jne..

Hyi, näyttäis monessa torpassa menneen tosiaan ihan överiksi tuo miesten tirkistely!  Mä olen ite ihan samaa mieltä kuin klik että tää forum nyt on vaan jotain mikä ei ole ainakaan mun miehelle tarkotettukaan vaan nimenomaan siihen kallisarvoiseen vertaistukeen mitä vain nainen voi naiselle tarjota!

Ja juurikin tuosta syystä mä kirjottelen/luen tätä vain sillon kun oon yksin kotona,
saan rauhassa lukea ja miettiä, ilman että joku hönkii niskassa..

Mun mielestä pitää vaan tehdä selväks että tää on oma juttu, ihan samalla
tavalla kun mies menee poikien kanssa vaikka johonkin "äijä" juttuun,
eihän me naiset sinne ängetä mukaan selittämää omista jutuistamme jne..

Meillä kans mies kyylää jos selitän vaikka mitä joku kaveri on kirjoittanut facebook sivulleen, niin on pakko vielä tulla "tarkistamaan" luinko varmasti oikein. Se on aika rasittavaa ja tuntuu et tarvitsen tännekin kirjoittaessani sen oman henkilökohtaisen tilan että voin rauhassa kirjoittaa. En tykkää yhtään jos joku kyylää selän takana. :D

On siis hyväksyttävää avautua koko maailmalle ja tuntemattomille kirjoittamalla avoimelle keskustelupalstalle, mutta omalle puolisolle ei voi kertoa/näyttää mitä ajattelee, eli mitä tänne kirjoittaa?

Samalla miehenne vakoilevat olkapään yli et mitä kirjoitatte?

Huhhuh, hurjalta kuulostaa, jos kotona on noin tulehtunut tilanne.

Minusta tuntuu että koko maailmalle on helppo kertoa, kun se maailma sattuu olemaan samoissa tilanteissa olevia naisia. Varsinkin nimimerkin takaa, näkisin nämä keskustelut ikäänkuin päiväkirjana, jota muut voivat kommentoida ja antaa tukensa eritavalla kuin mies. On eriasia selittää miehelle sama asia kuin täysin ulkopuolisille ihmisille, ja uskoisin että nämä ihmiset eivät vain halua miehensä vetävän hernettä nenään, jos ei ole mitään syytä. Sama asia on, todennäköisesti ja toivottavasti ollut esillä jo kotona. Kaikkea ei tarvitse jakaa ja omat ajatukset ovat sallittuja. Vähän voisi verrata siihen kun puhuu ystävälle tai terapeutille- heille tulee kerrottua asiat hieman eri tavalla kuin miehelle.

Juu, hyvä se on asioista puhua kotonakin avoimesti :) Mutta aina ei miehet jaksa kuunnella "akkojen höpinöitä", tai yksinkertaisesti ei ymmärrä näitä "mammahaihatuksia", mikä on ihan ok. Mäkään en ymmärrä mitään tietokonetankkipelifoorumeita, eikä ne mua kiinnosta. On ihana saada vertaistukea samassa tilanteessa olevilta naisilta. Oishan vertaistukea kiva saada omalta mieheltäkin, mutta tässä asiassa nyt ei varmaan vertaistukea miesten puolelta samalla tavalla löydy :D

Ja sit toisaalta parisuhteessakin voi olla huomaavainen ja jättää itseä ärsyttävistä PIKKUasioista huomauttelu. Niistä voi avautua niistä tyttökavereille, ja that's it. Saa purettua tunteitaan ilman puolison turhaa loukkaamista ;)

Linssilude tykkää sohia ampiaispesään ;D

Ps. Foorumin päiväkirja-osio on nyt näkyvissä vain kirjautuneille käyttäjille. Sinne voi mennä kirjoittelemaan aremmista aiheistakin niin ettei näy aivan koko maailmalle..
emoticon

Takaisin