Vaippakeskustelu

Jossu*

Jostain jotain jo tietävä
Ensikertalaisena mua kiinnostaa kaikki aiheet, eli pistetään vaipoillekin omansa :D

Tutkiskelin eilen paikallisen marketin vaippahyllyä ja mistä sitä voi tietää mitkä vaipat on hyviä?! Mitä te muut olette hankkineet ja mitä te joilla jo on lapsia käytätte? Nyt siis lähinnä kyse kertiksistä, meillä ei todennäköisesti tulla kestoja käyttämään.

Itse tutkiskelin jotain Nature Babycare merkkisiä, joiden ilmeisesti pitäisi olla ekologisempia kun jotkut "tavalliset" Liberot, mutta ovatkohan ne sitten vauva-ystävällisiä..?
 
no meillä käytettiin alussa liberoa kun mun mielestä pikku pampersit päästi ohi vuotona paljon enemmän. Joskus vuoden ikäsen tienoilla kun siirryttiin housuvaippoihin kävi taas toisin päin ja lisänä Janika saa liberoista kauheat vaippa ihottumat. Eli nykyään käytetään pampers easy up.

me ei olla oikeastaan hirveesti muita kokeiltu edes. Muumi vaipat on ainoat ja niistäkin Janikalle tuli kauheat vaippa ihottumat eli niitäkin meni melkein koko pakkaus roskiin.

luultavasti tullaan kakkoselle ostamaan alusta asti pampersia
 
Meillä on esikoisella pamperseja ollut koko ajan. Se riippuu siitä vauvasta, että mitkä sopii. Mun kaverilla on kaksoset, joilla ensin kävi pampersit, sit seuraavasta koosta liberot, seuraavasta koosta taas pampersit jne. Että sen näkee sit vauvan tultua. :)
 
Kertakäyttövaipoista meillä on Libero. Mun mielestä ovat paljon parempia kuin Pampersit. Näyttävät reilumman kokoisilta ja imevät paremmin. Kotona ei siis olla kokeiltu muita kuin Liberoa, mutta mun työpaikalla oli joillakin lapsilla Pamperseja, niin tuli sellainen tuntuma, että Liberot on parempia.

Kestovaipoista on Bumgenius 4.0, joka on ihan huippu :D Käytetään niin vähän kertiksiä, lähinnä yöllä ja reissussa, että en ole jaksanut niiden ekologisuutta miettiä.
 
Meillä oli esikoisen aikaan alussa Liberot, kun tuntuivat imevän paljon paremmin kuin Pampersit... :-) Mutta jossain vaiheessa muuttui niin, että Pampersit alkoivat tuntua käytössä paremmilta, joten niitä on nyt jo jonkun aikaa käytetty esikoisella. Taitaa mennä samalla tavalla tällä kertaa.. :-)
 
Noista naturen vaipoista voin sanoa, et ne on kyl hyviä :) Ja istuu hyvin aikalailla vauvalle ku vauvalle :) Eikä niissä on vaipan "hajua" :D :D Eli esim. kakkakaan ei haise niin ärtsysti niitte vaippojen läpi, ku muissa vaipoissa... millä on tietty ne hyvät ja huonot puolensa ;)

Meillä käytetään Lidlin toujours (?) vaippoja :) Ne on hyviä, istuvat, kestävät ja halpoja :) Tosin tietty jos hirveesti on juottanu, ni kyllähä se pissa sieltä yön aikana saattaa yli tulla, mut niinhä se on kaikissa vaipoissa :)
 
Takaisin
Top