Vaikuttaako koronatilanteen paheneminen teihin?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Peruuntuneita suunnitelmia? Peruuntuneita neuvoloita? Oletko varovaisempi? Ja muutenkin keskustelua aiheesta koronatilanteen paheneminen ja sen vaikutukset. :Slightly Smiling Face:

Turussa ainakin leikki-ikäisten neuvolat on nyt jäissä.

Meihin tämä tosin ei vaikuta, kun ainoan neuvolaikäisen seuraava neuvola on 1-v. neuvola. Oikein mitään ei ole tässä uskaltanut suunnitella, joten ei ole mitään peruuntumassakaan. Niin kauan kun ei tartunta löydä meitä tai koulu mene etäkouluksi, vaikuttaa meihin aika vähän.

Vaikuttaa sen verran, ettei sitä vähääkään ole tullut nähtyä ketään (paitsi äitiäni joka kuuluu ns. kalustoon). Varovaisempia ollaan. Neuvolaa ei saa varattua yli 2-vuotiaille, eli hamaan tulevaisuuteen molempien alkuvuonna syntyneiden lasten neuvolakäynnit. Odotettu HopLop-käynti ei tule vieläkään kyseeseen, eikä matka Helsinkiin.

Kotitestejä koronaa varten on kotona valmiina, tärkeä olla kun jotkut meistä aikuisista ovat töissä. Maskit on vaihdettu kankaisista ja kirurgisista ffp2 tai ffp3-mallisiin.

Vaikuttaa. Tarkoitus on perua lasten kroonisen sairauden seurannan lääkärikäynnit ja lisätutkimukset, koska tässä tilanteessa ei ole enää turvallista käydä missään. Nyt siis ei mennä edes lääkärikäynneille, vaan pysytään täysin kotona.

Eikö ne nyt meinaa että kesällä ollaan jo normaalissa elämässä (tosin niin se Marin taisi syksyllä sanoa, että voidaan ottaa lunkisti, kun tilanne pian helpottaa).
Meillä ei ole vaikuttanut millään tavalla, paitsi vasu -keskustelua ei ole pidetty. Ja toki uimahallireissut on jäänyt väliin. Muuten elellään ihan normaalia elämää.

Olen töissäkin käyttänyt omia ffp2-maskeja, kun työnantaja ei niitä tarjoa. Kaupoissa ei olla käyty aikoihin eikä oikein missään muuallakaan. Lapsella on ollut pakollisia lääkärikäyntejä ja verikokeita tulossa, hän käyttää näillä käynneillä myös maskia, vaikka on vasta 5-vuotias. Hyvin osaa jo olla koskematta maskiin.

Meillä vaikuttaa miehen töihin, vähemmän töitä kun on rajoitukset voimassa. Normaalisti käydään uimassa usein, nyt ei ole käyty pitkään aikaan. 3v neuvola oli normaalisti. Meillä kuitenkaan vaikutus ei kovin radikaali ja olen toiveikas, että kesään mennessä normalisoituisi.

mä olen edelleen täysin etätöissä, kuten koko korona-ajan. mieskin käy työpaikalla vähemmän. lapsen harrastus laitettiin nyt kevääksi jäihin, kun en raskaana halua mennä sinne kinuamaan koronaa (mukana oleville vanhemmille maskittomuussuositus). 4v neuvola näillä näkymin vielä pidetään, kun varattiin se ajoissa, pian sen jälkeen menikin leikki-ikäisten neuvolakäynnit tauolle. vasu on teamsissa. isovanhempia nähdään ja kaupassa käydään, siinä se melkein onkin. niin ja päiväkoti tietenkin :No Evil Monkey:

Ei merkittävästi. Töissäni ei ole etämahdollisuutta ja opintonikin olivat muutenkin etänä. Töissä käytössä ffp2 maskit, työnantaja tarjoaa. Saan myös pikatestejä töistä, edellyttävät testausta pari krt viikossa. Lapset ovat olleet hoidossa, tänä aikana yksi altistus tullut lasten kautta, tartuntaa ei. Isovanhemmat ovat iäkkäitä, mutta omasta halustaan (rokotettuja ovat kuitenkin) käyvät katsomassa lapsia aina välillä. Neuvolat ovat toteutuneet suunnitellusti, ainoastaan 1,5v lääkäri nuoremmalta viivästynyt. Uimahallitkin pääosin olleet täällä auki, vähän tosin käynnit harventuneet. Muuten esikoisen harjoitukset jatkuneet normaalisti.
Kavereita on ehkä tullut hieman vähemmän nähtyä, mutta siinä ei ole ollut isoa eroa, sillä minulla ei muutenkaan ole paljoa kavereita.

Takaisin