Vaihtehtoishoitoja lapsettomuuteen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jaica
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jaica

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko kellään kokemusta vaihtoehtoishoidoista lapsettomuuden hoidossa,
ja varsinkin niitä hyviä vinkkejä kaivataan.

Itse olen vyöhyketerapian tulos..
Perheellä oli kymmeniä keskenmenoja ennen minua,
ja sitte hoitojen jälkeen äitini raskautui.

Itse taas kokeilin,
Viime kesästä alkutalveen satunnaisesti vyöhyketerapiaa,
rentouttu kyllä, mutta apua en ole saanut,
samaana aikaan aloteltiin hormonaalista hoitoa.

Vinkkejä kaivataan.

Mie kokeilin vyöhyketerapiaa, kävin homeopaatilla ja energiahoitajalla.
Ei ollut apua miun tilanteeseen vaikka positiivisin mielin jokaiselle menin apua hakemaan ja
olin siinä uskossa, että tästä saan tarvittavan avun.
Vyöhykettä otin puolen vuoden ajan, homeopaatin luona kävin kerran ja sain häneltä
lääkkeet muistaakseni 2 kertaa, joita otin useammassa jaksossa. Niillä kyllä oli jotain vaikutusta hormoneihin,
sain järkyttäviä finnejä leuan alueelle.
Energiahoitajan luona kävin kerran ja hän kaukoparansi myös miestäni,
vilkastutti kuulemma myös siittiöiden vauhtia :D
Mutta kyllä lääketiede on miulle suurimman avun antanut, se on pakko myöntää, vaikka pehmeiden hoitojen puolesta olisikin niin ihana puhua. En siis kuitenkaan sano, etteikö joku muu voisi hyötyä vaihtoehtohoidoista. :)

Moi! Kerron nyt oman kokemukseni vähän vanhaan ketjuun. Minulla ei ole lapsettomuustaustaa, raskauduin viime syksynä kolmannesta kierrosta, meni kesken ja raskauduin uudestaan neljännestä kierrosta. Keskenmenon jälkeen alkoi olla itsellä jo nopeasti paniikki raskautumisesta, ja otin jokaisen epäonnistuneen kierron hyvin raskaasti. Keskenmeno oli ensimmäinen raskauteni ja pelkäsin tietysti sen olleen vain onnenpotku, joka jäisi viimeiseksi.

Kävin akupunktiossa päänsärkyjen takia (olen käynyt ennenkin), ja kysyin sitten samalla, osaako tämä auttaa myös lapsiasian kanssa. Hän laittoi sitten muutaman neulan sitäkin silmälläpitäen. Kävin akupunktiossa kaksi kertaa viikon erolla, aivan alkukierrosta. Ja tästä kierrosta tulin raskaaksi :) Kuten sanoin, taustalla ei ollu lapsettomuutta, joten saattoi aivan hyvin olla sattumaakin, mutta kiertoon akupunktio ainakin vaikutti selvästi! Kierto oli ollut keskenmenon jälkeen tasainen, mutta pitkä, ovulaatio oli kp 24-25. Akupunktiokierrossa ovulaatio yllätti jo kp18! Itse uskon, että akupunktiolla oli vaikutusta raskautumiseen, ja menee joka tapauksessa sarjaan "ei paljon ota jos ei annakaan", eli suosittelen!

Hei! uskoo ken tahtoo, mutta olen lukenut täältä samaiselta foorumilta, että omenaviinietikka voi ottaa raskaaksi tulemikseksi. Lisäksi b-ryhmän vitamiinien saanti tärkeää (ja toki muiteden vitamiinien ja mineraalien) sillä mm. b12 -vitamiini auttaa soluja jakaantumisessa, ja jos solu ei jakaannu oikein, niin lopputulos ei ole hyvä..

Nämä on siis vinkkejä , joita olen täältä lukenut, ja b-vitamiineista kertoi äiti, jolla oli vaikea tulla raskaaksi, mutta viimein onnistui, kun alkoi käyttämään mm. juuri b12 - vitamiinia, luonnollisessa muodossa.

Itselläni aikanaan reilu 1 1/2-vuotta lapsettomuutta. Lopulta päädyin lisäämään liikuntaa sekä lisäämään B12- ja B9-vitamiineja. Olen lukenut niistä että suositellaan raskauden aikana sekä sitä suunnitteleville. 2kk myöhemmin näiden vitamiinien lisäämisestä päivittäisenä ravintolisänä tuli ensimmäistä kertaa plussattua.
Synnytys päätyi kiireelliseen nukutussektioon jossa selvisi että minulla oli kohtutulehdus joka tuli yllätyksenä kun ei oireilua ilmennyt. Antibioottihoito tuli siihen ja sittemmin seuraavat kaksi raskautta tulleet ongelmitta. Tsemppiä lapsettomuudesta kokeville!

Vitamiinit ovat kyllä hyvä idea, eivätkä edes mitenkään vaihtoehtoista, vaan ihan tutkitustikin. Apteekista hakee vain raskausajan monivitamiinit ja pistelee niitä ohjeen mukaan. Esim. foolihappolisä (monivitamiinissa mukana) pitäisi olla käytössä jo kolme kuukautta ennen raskautumista, koska punasolujen elinikä on 3 kk.

Minä kokeilin vyöhyketerapiaa viime talvena 3kk ajan. Hoitoja oli 2 kertaa kierrossa menkkojen aikaan eka ja toinen vähän ennen ovulaatiota. Mutta ei ollut apua tästä. Olihan ne hoidot rentouttavia mutta melko kalliita, n.50€/kerta.

Me ollaan kihlattuni kanssa yritetty lasta 1v. E-pillerin jätin pois maaliskuun puolessa välissä 2017. Maaliskuussa 2019 tulee 2v täyteen.

Lääkärissä käyty ja lääkäri sano että pitäis olla jo tullut raskaaksi. Pitää käydä verikokeissa ja sit kun saa tulokset niin aloitetaan lääkitys jonka avulla pitäis tulla raskaaksi.

Mä olen käyttänyt mama monivitamiinia jo muutaman vuoden raskausen toivossa, mutta nyt pari kiertoa sitten aloitin lisäksi vyöhyketerapian ja kävin jäsenkorjaajalla. Lisäksi aloin popsia (ja mies myös!) kaikenlaisia lisäravinteita, mm. vehnänalkioöljyä, royal geléetä, sinkkiä ym. Toivotaan että näistä on apua.

Nyt lataan tässä ihan vaan oman mielipiteen ja mututuntuman. Parhaiten toimii se, ettei yrittämällä yritä tulla raskaaksi vaan unohtaa koko asian. Itse tulin 6 vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi. Koska olin jo 43, päättelin, että vauvaa ei enää tule, ei ole järkevää jatkaa toivomista. Pari kuukautta tämän "luovuttamisen" jälkeen tulin raskaaksi ja minun oli vaikea uskoa asiaa todeksi. Mutta tuossa tuo vauva nyt pötköttää vieressä. Lähipiirissä on ollut muutama muukin yllätysraskaus siis sellainen, jossa vauvaa on kyllä toivottu mutta ei pidetty enää mahdollisena (pitkän yrittämisen takia, mutta myös lääketieteellisiä syitä). Minulla itsellä ei muuta "vikaa" kuin korkea ikä.

Takaisin