Vaatteiden tilaaminen ulkomailta. Luotettavaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hande93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hande93

Oman äänensä löytänyt
Kaikkihan nyt tietää, että ulkomailta saa esim. vaatteita paljon halvemmalla mitä Suomesta, mutta minua jotenkin yhä epäilyttää onko se luotettavaa? useimmissa täytyy maksaa Paypalin kautta. Onko kenelläkään kokemusta tästä? ei huvittaisi menettää rahojaan johonkin huijarisivustoon. Haluaisin tilata vaatteita Dresslilystä, mutta suomalaiseen epäileväiseen tapaan haluan kuulla muiden kokemuksia ulkomailta tilaamisesta.

Mä oon tilannut aliexpress.comin kautta, ja tähän asti toiminut moitteettomasti. Toimitusaika ekal krt oli useita vkoja, nyt odottaa kaks pktia postissa. Tilasin vajaa kk sitten. Yhdestä tuotteesta tuli ilmoitus et niil on ongelmia toimittajan kanssa, mut tsadaa, se raha olikin eilen palautunut mun tilille. :)

Mie oon Amazonin kautta tilannut vaikka mitä, aina tullut kotiin. Ed Hardyn official shopista oon jenkeistä myös tilannu. Kannattaa toki googlailla käyttäjäkokemuksia, suosituksia yms. Itselläni kaikki on mennyt kun strömsössä, vaikka olenkin luottokortilla aina maksanut.

Okei. Kiva tietää, että ainakin jotkut sivut on luotettavia. Olen juuri googlaillut mahdollisia ulkomaisia sivuja ja löytänyt sellaisia sivuja joista ei todellakaan kannata alkaa tilaamaan mitään, koska tuotteet huonolaatuisia yms.

Mm. Aliexpress on kiinalainen, itse en tilaisi sieltä lähinnä siksi, että maahantuotuja tavaroita ei ole tutkittu. Toki vaatteissa varmaan vähemmän kemikaaleja kuin leluissa. En edes tiedä, milloin olen alkanut kantaa huolta aiheesta, eikä asia huoleta kaikkia. Muuta tavaraa on kyllä Aliexpressistä tilattu, ja aina on joko tavara tullut perille tai hyvitetty, mutta joskus on tarvinnut kysellä perään. Kerran tavara hävisi postissa mystisesti, mutta siitäkään ei tarvinnut tapella.

minä tilasin kaikki äitiysvaatteet netistä, koska kaupoissa ei ollut sopivia/sellaisia joista olisin tykännyt. Lähinnä brittiläisistä vaatekaupoista. Jos luottokortilla maksaa, niin silloinhan luottoyhtiö maksaa rahat takaisin, jos tavarat ei tulekaan. Joten kyllä uskaltaisin tilata.

Itse olen tilaillut paljonkin vaatteita ympäri maailmaa, jonkun verran ihan ebaystakin :) Aina on tavara tullut tai hyvitetty, eikä ole tarvinnut tapella. Paypal on turvallinen ja luotettava, sen kautta maksut hoituu kätevästi. Itse olen ollut tyytyväinen, eikä tartte joka kerta näpytellä kortin- yms. tietoja kun rekisteröityy :) Luottokortilla maksaessahan ei tarvitse pelätä rahojen menettämistä, sillä luottoyhtiöhän korvaa, jos tavara ei saavu.

Takaisin