Vaateongelmia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pitu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pitu86

Näppärä viestien naputtelija
Mua kiinnostaa kovasti tietää miten te pukeudutte tähän aikaan keväästä? Mulla on iskenyt nyt hirveä ongelma takin suhteen, ei mahdu päälle mikään ei... Tai siis mahtuu, mutta jää rumasti pönköttämään tai sitten napit joutuu niin koetukselle, että saa koko ajan pelätä että ne lähtee ku pyssyn piipusta johonkin suuntaan [&:] Tollasessa takissa ympäriinsä liikkuminen aiheuttaa myös jatkuvaa pyörtymisen pelkoa, kun ei henki tahdo oikein kulkea - kokeilin kerran.

Ei silti kuitenkaan haluaisi ostaa mitään julmetun isoa takkia vaan sen takia että käyttää sitä niin lyhyen aikaa, mutta ku tähän vuodenaikaan ei viittis ihan takki aukikaan huidella menemään. Tulis jo nopeasti kesä, tai edes niin lämmin että ei tarvis takkia ollenkaan [:)]
 
Ulkoilutakkini (kuoritakki) on sen verran pussukkamainen, että mahtuu vielä mahan kanssa, joten tyylikkäästi tuulitakissa menen [:)] Kunhan kelit lämpiää niin pidän nahkatakkia auki, mut ostin kyllä uuden takin, mihin pitäis vähän mahtua mahaakin, mutta en kyllä tykkää siitä kovinkaan paljon! Ärsyttävää, kun niin monissa A-mallin takeissa on sit olkapäillä rypytystä niin et mun ennestään leveät hartiat näyttää vielä leveämmiltä!

En tiedä palautanko tuon jo ostetun takin, toivoisin niin kovasti löytäväni jonkun kohtuu nätin takin, johon mahtuisi mahan kanssa. Iltaisin on kuitenkin kylmä ja sade- ja tuulikeleillä tarvii kans takkia!
 
Mä käytän takin kanssa isoja  ja pitkiä huiveja, niin että ne oikeestaan täyttää sen rintamus-maha-tilan joka jää näkyviin takin auki ollessa. Kyllä ne ainakin jotain lämmittää ja vähän tuulta hillitsee.
 
Investoin Prismasta aika perusmustan takin koossa 42 (normi 38-40), jotain 60-70e taisi maksaa. Oli pakko kun muut kuin tuulitakki ei mahtuneet kiinni ja siinä en voinut mennä töihin.
 
Ulkoiluhousuista taisi aiemmin olla ketju, mulla alkaa nyt tulla ne ongelmaksi, vaikka vyötärön kääntää kaksinkerroin lantiolle, että haarakiila on oikealla kohdalla niin silti puristaa. Kohta toivottavasti oisi niin lämmin että tarkenisi äitiyskollareilla lenkillä-
 
Mulla hyvän mallinen villakangastakki, johon mahtuisi pitkään. Siinä napituskin loppuu masun yläpuolelle, mutta itse takki on puoleen reiteen. Kapeat hartiat, eti mitään rypytyksiä. Sit ku sitä ei voi enää pitää ku on liian lämmin niin sain äitiltä yhen mustan sille vähän ison ulkoilutakin, joka mahtuu varmasti, mutta ei ole ihan jätti kokoinen. Sit mä olen ajatellu käyttää neuletakkeja ja olen tilannu kaksi sellasta neuletakkia ihan normi mallistoa ja omaa normi kokoa missä on nää tälläset nykyaikaset lipareet eli pitkät osat ja kangasta paljon edessä. Toinen on jo tullut ja oli tosi hyvä[:)]. Sit olen ajatellu käyttää siistejä takkejani auki ja käyttää pontsoa siinä päällä lämmikkeenä tai sitä sit ihan yksistään. Siinä ei ainakaan lopu tila[;)]. Sit on vielä löytyny kaapin perukoilta lähes 10 v vanhoja verkkatakkeja 2kpl, jotka sen ajan mukaan ovat isoja. Sopivat hyvin raksatakeiksi ja saavat viimeisen silauksen ennen roskakoria.[:D]

Mä kans tässä aiemmin phkäilin tuota takkiasiaa. Mut nyt ku olen ettiny nii olen löäytäny aivan tarpeeksi ratkaisuja tälle kesälle. Toivottavasti näistä vinkeistä löytyy apua takkien etsintään. Lainaaminen on hyvä vaihtoehto.
 
Kiitos, siinä tulikin paljon hyviä ehdotuksia [:)] Ehkä mä kuitenkin kärvistelen tuulitakilla ja tuolla missä napit huutaa hoosiannaa, tai ehkä mä vaan ostan teltan.
 
Mä oon miettiny takkiasiaa kans, ku nykyisistä "fiksuista" takeista mahtuu kiinni yks, ja sekään ei enää parin viikon päästä. Salaa toivoin, että yhel mun kaveril olis tallessa sen vanha takki mitä käytti esikoistaan oottaessa kolme vuotta sitte.
Tänään meen käymään hänellä ja takkikin kuulemma löytyy=) Katsotaan nyt haluaako hän sen myyäd vai lainata. Tosin ite oon sitä mieltä, et haluun maksaa jotain "vuokraa" jos hän lainaa. Vaatteet kuitenkin kuluu käytössä.
 
Nahkatakki ja tuulitakki menevät onneksi kiinni ja ne samat[;)] on testattu jo kolmen edellisen masun kanssa, onneksi nyt keli lämpenee ja voi vaihtelun vuoksi käyttää vaikka huivi ja kinttara farkkutakki yhdistelmää[:)]
 
Takaisin
Top