Väliseinä emättimessä

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Muistelin, että täällä palstalla joku kirjoitti aikaisemmin, että emättimestä oli löytynyt väliseinä. En löytänyt viestiä mistään, joten aloitan ihan uuden keskustelun. Onko täällä siis muita, joilta on tehty vastaava löytö nyt raskauden/synnytyksen aikana? Ja miten asian kanssa toimitaan?

Itselläni todettiin emättimen väliseinä heti synnytyksen jälkeen. Olen käynyt säännöllisesti gynellä eikä raskaudenkaan aikana kukaan lääkäri ole tehnyt havaintoa. Nyt kuitenkin ponnistaessa väliseinä tuli ulos. Minullahan oli siinä mielessä "kiva" synnytys, että yhtään repeämää ei tullut eikä välilihaa leikattu, joten tämä väliseinä on nyt ainoa hoidon kohde. Kyse on siis pelkästään kosmeettisesta ongelmasta ja olisi kiva kuulla, jos täällä palstalla on joku kohtalotoveri.

Mansikkainen
 
Mulla todettiin loppuraskaudesta tuo väliseinä. Ei kuulemma pitänyt haitata synnytyksessa, koska oli niin joustava ja pehmeä, mutta leikattiin kumminkin synnytyksessä(avautumisvaiheessa) pois. Itsekin käyn säännöllisesti gynellä, mutta aikasemmin ei ole huomattu asiaa. Ja lääkärit eivät osanneet sanoa, että onko kohtuun asti menevä. Niin et mulla olis kaksi osainen kohtu. Sen näkee sit jälkitarkastuksessa elokuussa.
Synnytyksessä jouduttiin leikkaamaan välilihaa ja myös on "sisässä" tikkejä. Jotenkin kuulemma "hirttivät" sen väliseinän reunat tai jotain sinnepäin :D en muista synnytyksestä juurikaan mitää.
Ja täällä kirjoittelee Sarppari. Tää toinen kone ei suostu näyttään mun nimee. :D
 
Hyvä, että täällä on siis kohtalotoveri! Eikö ole tosiaan outoa, että kukaan ei ole huomannut tuollaista aiemmin?

Synnytin siis perjantaina ja maanantaina kaksi gynea halusi tutkia minut Jorvissa. Tehtiin sisätutkimus, mikä ei ollut mikään mukavin kokemus synnytyksen jälkeen. 4.7. menen seuraavaan kontrolliin ja luultavasti siitä kuuden viikon päästä se leikataan päiväkirurgiassa. Sain kaksi lääkekuuria mahdollisten tulehdusten varalta, koska väliseinähän roikkuu nyt ulkona, ei viitsi siis paljoa alapäätä katsella. ;)
 
Mulle ei annettu mitään kontrolliaikaa, vaan suoraan jälkitarkastukseen 4.8 äippäpolille. Silloin kuulemma tutkitaan kunnolla koska tuonne jäi kuulemma joku "tumppi"!! Kiva kun ne puhu jostain tumpista koko synnytyksen niin ei oikeen itseänikääön kiinnosta tuonnen alas katsella! vaikka mieli tekis kattoo kuinkamonta tikkiä sinne on saanut! koska eivät sanoneet ollenkaan! Mutta hyvin olen parantunut, ei oikeestaan ole enään edes kipeä. Pystyn istumaan ja kävelemään kunnolla. Iltaisin sitten sattuu jos oon liikkunu tai istunu liikaa.
 
Heips. Täällä on myös yksi kohtalotoveri. Minulla todettiin synnytyksessä väliseinä.Siinä oli kätilökin hetken ihmeissään kun ponnistus vaiheessa tämä huomattiin. Väliseinää jouduttiin sit nipsasee. Itselläni ei ollut moisesta mitään tietoa. Ihme ettei gynekologikaan koskaan ollu maininnut mitään.
Mun väliseinästä ei oo synnytyksen jälkee ollu mitään puhetta. Ei edes jälkitarkastuksessa. En tiedä olisko pitänyt olla?!
 
Takaisin
Top