Vastaa ketjuun

Täytyy minunkin Minskuli mieltäsi rohkaista, niin hyvin tunnistin itseni viestistäsi :) Itse pelkäsin myös välilihanleikkausta ja kammoan kaikenlaista kehon leikkelyä eli vielä kamalampi oli ajatus sektiosta.. Esikoistyttöni syntyi 8 päivää sitten alateitse ja väliliha jouduttiin leikkaamaan kun tytön sydänäänet nousivat hurjan korkealle ja alkoi olla kiire saada neiti ulos :) Leikkaamisesta huolimatta sain myös pieniä repeämiä ja tikkejä tuli melkoinen määrä mutta ne ovat pieni paha tuon ihastuttavan käärön rinnalla <3 Itse leikkaaminen ei tuntunut miltään eikä myöskään ompelu sen jälkeen. Kätilö ei ainakaan minulta lupia kysellyt, ilmoitti vain että "nyt leikkaan että saadaan vauva ulos, vaihtoehtoja ei ole" :D Itse synnytystilanteessa tuo ilmoitus oli minulle yhdentekevä mutta jälkikäteen mietin että olisin voinut mainita pelostani kätilölle ja antaa luvan (kun ei sitä tehdä jos ei ole oikea tarve!) tehdä ilman erillisiä ilmoituksia ja that's it :) PIentä kolotusta alapäässä on ollut mutta hyvät tropit sain ja liikkeelle olen päässyt alusta asti eikä vessa-asiat ole tuottaneet ongelmia tai olleet mitenkään kivuliaita. Rengastyynyä käytän vielä kovilla tuoleilla mutta esim. sohvalla voin jo istua ilman rengasta.

Eli ei kannata tuota toimepidettä pelätä, se tulee jos on tullakseen ja usko huvikseen, palkkio on sitä luokkaa että pieni kipu on aivan yhdentekevää :) Paljon tsemppiä ja voimia loppuraskauteen ja synnytykseen, luota itseesi äläkä suota pelkää etukäteen jotain mitä ei ehkä edes tapahdu :)

Takaisin