Moi,
Mulle myös tuttu juttu tuo väliliham leikkaus. Etukäteen kammosin ajatusta valtavasti, mutta loppupeleissä ei ollut iso juttu. Ja tosiaan siinä kaiken rytäkän ja tuskan keskellä se on ihan sama mitä tehdään, kunhan saa vaan äkkiä vauvan ulos. Mulle eppari tehtiin koska lopussa supistusten aikana ja ponnistaessa vauvan sydänäänet hidastui liikaa ja vauva oli saatava syntymään. Kätilö jossain vaiheessa sanoi vaan, että hän joutuu nyt hieman leikkaamaan auttamaan vauvaa ulos. Hyvin puudutti eikä leikkaus sattunut yhtään. Ehkä siinä enemmänkin vähän pelästyy sitä verentuloo, kun se tietysti siiinä vähän ennen ompelua vuotelee ja tuntee kun lämmintä valuu. Mut siis niin paljo siinä muuta, että melko pieni juttu. Epparin teon jälkeen vauvan pää syntyikin melkein heti. Ja jos sydänäänet ei olis laskenut, olisin todennäkösesti saanut ponnistella ihan rauhassa eikä epparia olla tarvittu. Nyt ponnistusvaihe oli vaan 20min. Kaksi tikkiä muistaakseni tuli, ompelu ei sattunut. Muutaman päivän ajan oli just pissatessa kirvelyä ja pientä jomotusta,mut nopeaa parani. Mulle jäänyt tonne alakertaan siihen kohtaan semmoata vähän paksumpaa arpikudosta, mut kivut loppui tosi äkkiä seksielämä ollut entistä parempaa