Synnytin itse esikoisen viikko sitten, ja repeämiä tuli ja väliliha leikattiin. Melkein samanlainen tarina kuin TMJ:llä eli vauva avotarjonnassa ja sydänäänet alkoi laskea. Synnytys kesti melkein 24 h ja ponnistusvaihe yli 2 h. Loppusuoralla kätilöt puhui keskenään, että väliliha kannattaa leikata kun supistukset sekä mun voimat alkoi loppua. Kun kuulin sen, olin kauhuissani kun se leikkaaminen ja repeäminen oli ollu mun raskausajan painajainen. Mulla oli kuitenkin niin ihana kätilö, joka sai mut rauhoitettua että se ei satu ja sit ei ehkä tarvittais imukuppia (joka oli mun toinen pelko). Ja ei se sattunutkaan ja tytön sain synnytettyä hyvin sen jälkeen. Siis kipua en tuntenut, paitsi nyt jälkeenpäin tikit vähän aristaa. Mut tosiaan huolellinen pesu ja särkylääkkeet auttaa... Nyt jälkeenpäin mietin, miksi sitä edes pelkäsin - supistukset ilman puudutteita sattui paljon enemmän :).
Jos toinen vauva olisi joskus tulossa, niin hyvillä mielin antaisin leikata välilihan jos vauvalla ei meinaisi syntyä. Mitään traumoja ei jäänyt ja kyllä tuo ihana tuhisija on kaikkien tikkien arvoinen.