Jos välikausihaalari pitää vettä, niin erillisiä kuravaatteita ei välttämättä tarvita. Sain meidän tytölle käytettynä vk-haalarit, jotka kestivät hyvin pari vuotta ja sen jälkeen vielä lahjoitin ne naapurin tytölle. Pitivät vettä oikein hyvin. Ostin nyt pojalle samanlaiset ihan kaupasta, kun olin niihin niin tyytyväinen. Välikausihaalarin alle voi laittaa villahaalarin, niin menee myös vähän viileämmällä säällä. Toinen vaihtoehto on vuorelliset sadehousut ja -takki, nekin ovat vähän lämpimämmät ja menevät kevään tai syksyn kylmässä säässä. Sadehattu ja kurakintaat sekä saappaat. Ohuet sormikkaat tai lapaset, jotka voidaan laittaa kurahanskojen sisään. Tai sitten ihan ohuemmat hanskat, jotka pitävät edes vähän vettä. Pienillä minä olen tykännyt vetoketjullisista hanskoista, sillä niissä saa peukalon asetettua paremmin. Pienet eivät vielä oikein tätä osaa. Kesällä tarvitaan perussaappaat. Jos talvella tai keväällä on kovin vetistä, niin sitten vuorelliset saappaat voivat olla hyvät. Näillä ei jalat niin palellu. Mutta tätä kannattaa katsoa ihan sään mukaan. Turhaan ei kannata ostaa. Meillä ollaan saatu kavereilta tai kirppareilta vaatteet ja olen sitten mennyt sen mukaan mitä on ollut. Kerrospukeutumien on ihan hyvä juttu. Keväällä pääasia on, että on vedenpitävää. Kesälläkin tarvitaan sadevaatetta, joten kannattaa miettiä voiko noita jotenkin yhdistää. (Tai sitten hankkia reilua kokoa, että vaatteet kestäisi ainakin 2 talvea/kesää tai 3 välikautta.)