Vähän oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maim
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maim

Oman äänensä löytänyt
Jotenkin huolissani kun ei oireita oikein ole.
Mut pääseehän vähemmällä ainakin näin alussa.
Mut onko normaalia?
pientä turvotustunnetta alavatsassa.

Ah, ole onnellinen ja nauti, vähäiset oireet eivät tarkoita mitään huolestuttavaa. Niitä oireita voi tulla sitten myöhemmin, tai olla tulematta. Osaan kyllä kuvitella tunteen, itsellänikin alussa oli aika helppoa, tuli suorastaan syyllinen olo ja olin huolissani siitä, onko vauvalla kaikki ok. Kun oireita oli, tuli sellainen tunne, että ainakin tiedän olevani vielä raskaana. Mutta oikeastihan vaikka tulisi keskeytynyt keskenmeno, oireet voivat hyvin pysyä pitkäänkin, joten oli oireita tai ei, se ei kerro paljoakaan.

Toivotaan et kaikki hyvin
olis se mukavaa jos näin jatkuisi :)
oli väsymystä ihan alussa.nyt välillä kyl nukahtaa iltaisin ja otan torkut.

Mä olin aluksi ihan oireeton, mutta sitten oksentelin rv 10-14. Ei kestänyt nesteet sisällä, vaan jouduin juomaan pillillä, isot kulaukset olisivat tulleet pois varsinkin ennen klo 12.00 juotuna. Kuljin pillimehuarsenaalin kanssa joka paikkaan.[:D]

Eikä sitten sen jälkeen ole juurikaan ollut oireita. Minä kanssa ihmettelin alkuun, kun mikään ei tuntunut kertovan, että olen raskaana... jotenkin ne kaikki paljon puhutut alkupahoinvoinnit olisi halunnut osakseen heti, niin se raskaus olisi tuntunut heti paljon konkreettisemmalta. Siihen nähden en mitenkään nauttinut oireettomuudestani.

Sitten kun se pahoinvointi alkoi, niin en nauttinut tietenkään siitkäkään. [:'(] Mutta toisaalta, olen hyväksynyt sen, ettei raskaudesta tarvitse nauttia.

Quara, ihana kommentti tuo "Mutta toisaalta, olen hyväksynyt sen, ettei raskaudesta tarvitse nauttia."
Se on juuri näin! [:)]

Mulla kun oli tosi kurja alku aina viikoille 16/17 asti, niin ajattelin jossain vaiheessa että mottaan seuraavaa joka tulee vastaan ja sanoo "Nauti raskaudestasi!". Kun kaikki sitä tuntui toitottavan, ja musta lähinnä tuntui että mun elämä on ohi kun en voinut mitään tehdä ja koko ajan oli vaan kaamee olo.

Mun mielestä raskaus on raskasta, kuten nimi sanookin. Mutta nyt on onneksi jo parempi kun on päässyt puoliväliin asti. Ja nää erinäiset vaivat nyt vaan kuuluu tähän. Ja onneksi lopussa kiitos seisoo [:D][:D]
Tietty joillakin etenkin alku on iisimpi, ja hyvä tietysti heille.

Ei pitäisi sanoa mitään silloin kun on oireeton, kyllä ne sieltä sitten tulee. Väsymys ja paha olo.
Ei jaksais muutakun nukkua [8|]

Minuakin oireettomuus huolestutti alussa kovasti! Ainoa oire oli sillon nännien herkkyys, ja auta armias jos se hetkeksi vähän helpotti! Sen jälkeen pyöreästi viikon 10 pintaan väsytti, sitten sekin helpotti ja nyt viikolla 28 alkoi hieman närästämään. Joten helpolla olen minäkin päässyt. Odotankin nyt, että tuo närästäminen tuosta pahenee.. [;)] Kun olen päässyt niin helpolla.

Heipähei, itsellä ei myöskään oireita juurikaan ole ollut. Rinnat jonkinverran arastaneet ja iltaisin väsymys on iskenyt hieman normaalia aikaisemmin. Iho myös jonkinverran reagoinut... Näillä ollaan menty ja nyt rv 21+3. "Oireet" edelleen samat. [:)]

Kyllä sitä aina välillä on miettinyt, että onko masussa ketään, kun aina kuulee juttuja tyypillisistä raskausoireista. Mutta täytyy vaan nauttia tästä! [:D]

Mäkin olen vielä ollut melkein oireeton. Väsymys on kova ja urheileminen on ottanut ihan ylipaljon voimille, kahvi närästää ja tietyt ruuat kuvottaa, mutta jotenkin en laske noita.. [:D] Niitä on niin helppo ite säädellä; en juo kahvia, syön usein ja jätän pois ne mistä tulee huono olo (kuten karkit, ei paha!) ja salilla teen kevyesti vaan. Ihanaa, kun ei ole ainakaan vielä mitään kauheeta pahaaoloa, mutta toisaalta tää raskaus ei oikein realidoidu näin.. ultraa odotellessa.

Mäkin olin lähes oireeton, turvotusta oli, mutta siinä se suurinpiirtein olikin. Oli ihana tunne nähdä nt ultrassa, että siellä tosiaan oli joku kaveri [:)] Väsymystä tosiaan oli jonkin verran, mutta oon ollu muutenkin kova nukkumaan.

Miulla oireet oli alkuun rintojen herkkyys, sitten väsytys ja nyt närästää paljas kahvi isoina määrinä, olenkin siis siirtynyt maitolitkuun jota aiemmin join vain yöllä töissä, kun en syönyt. Nyt ensimmäinen "oikea" oire, kun selässä vanha "vamma" alkoi muistutella itsestään viikonlopun autossa istumisen jälkeen. Nykyisten ottaa itseensä autossa istumisesta. Samalla alkoi maha painaa, jos nukkuu puoleksi kyljellään(ennen lempiasentoja), että maha pääsee "roikkumaan". Niin ja nyt mennään rv 27+3. Olenkin vastannut kyselyihin miltä raskaus tuntuu, että lihomiselta se tuntuu...[:D] 

Oli jännä, kun itse odotin ja minua peloteltiin, että raskaus on raskasta ja heikkoa happea kokoajan, niin on näin helpolla päässyt. Enää ei "vanhemmat" naiset sano, että odotappa vain, niinkuin alkuun.[:)] No, nyt odotellaan sitten koliikkivauvaa jolla ei ole hyvä mitenkään päin..[:)] Jossainhan sen on "lyötävä" takaisin, kun on niin helpolla päässy...[:D][:D] (Miten niin vähemmän ruusuisia odotuksia minulla? Ollut koko ajan.)

Ensinnäkin (ikäväkyllä) olen samaa mieltä kuin Haniliini, siinä että kun ei oireita yksinkertaisesti ole niin sitä epäilee jatkuvasti onko edes raskaana. Ja tämä siis jatkuu minulla edelleen (vkolla 29), vaikka vaavi ilmoittaa itsestään joka päivä potkimalla, jotenkin silti. Kun mullakaan ei vielä edes ole isoa mahaa (ja tämänkin pitäisi oikeasti olla hyvä asia, mutta ei? [>:]) Olen myös selkeästi pessimisti, kun pelkään heti pahinta kun on päässyt niin "vähällä". Kuten kariina sanoit; nyt odotellaan koliikkivauvaa tai jotain muuta, "ei niin helppoa tapausta". Ihminen on tästä outo olento; kun ei voi tyytyä siihen mitä on, valittaa siis siitä kun ei sitten olekaan vaikeaa olla raskaana? ja pelkää sitä kuinka "luultavasti synnytys ja sen jälkeisenä aikana varmasti on tukalat oltavat" :D Haluaisin tosiaan nauttia tästä raskaudesta, mutta kehoni ja mieleni tekee sen jotenkin todella vaikeaksi [:(]

Hieno huomata, etten oo ainoo jolla on/ollu vähäisiä oireita. Itse olen tosin vielä aika alussa, rv 7+2, mutta aika vähäisiks on oireet jääneet. Aluksi tuli väsymys, mitä esiintyy silloin tällöin ja iltaisin pystyn valvomaan pitkään. Vain muutamana aamuna on ollut huono olo, joskus myös ollut pitkin päivää huonovointisuutta. Muutamat ruuat ja juomat ei enää maistu, ja ne mitkä eivät ennen ole maistuneet, ovat nyt sitten hyviä. Nännit ovat oleet kipeät ja arat, mutta nyt huolettaakin, kun toinen nänneistä ei ole enää niin kipeä. Kipu on lähinnä siirtynyt tuonne kainalon seudulle, kun taas toisessa rinnassa on juuri toisin päin, että nänni on kipeä mutta muuten ei. Jotkut hajut ovat nyt paljon pistävämpiä kuin ennen. Öisin joudun nousemaan 1-3 kertaa vessaan. Palelen jatkuvasti, vaikka ulkonakin olisi helle-ilma.
Onhan tässäkin oireita listattuna vaikka kuinka, mutta silti tuntuu, että jokin ei ole kunnossa. [:(] Mielessäni on käynyt, että olisiko tämä kohdun ulkoinen raskaus, sillä luin joltakin sivustolta, että jos alavatsaa aristaa vain toiselta puolelta tunnusteltaessa, niin kyseessä voi olla kohdun ulkoinen raskaus. Olen kuitenkin lukenut aika paljon aiheesta ja muiden kokemuksista ja nyt en enää tiedä mihin pitäisi uskoa. Ensimmäinen neuvolakäyntini on torstaina ja vähän harmittaa kun siellä ei tehdä vielä mitään gynekologista tutkimusta.

Mäkin oon selvinny aika vähillä oireilla...
rinnat oli arat ja väsymys on nykysin aika kova.
Onneks ensi viikolla on ultra niin näkee ekaa kertaa että löytyykö sieltä masusta elämää vai ei?

Mulla kans raskaus vielä kovin alussa, oireita ei siis vielä ihmeitä ole ilmeentynyt.
Rinnat on kyllä arat mut muuten vielä oireettomana pysytty. Saa nähä miten veteläksi vetää jahka viikkoja tulee lisää.

Tsemppiä kaikille odotteluun (vauvan odotukseen, ei oireiden)! ;)

juu ei täälläkään kummoisempia oireita ole ollu. väsyttää armottomasti ja rinnat todella arat ja turvonneet ja nyt kun tasan 9vk menny niin huomaa pientä pyöristymistä.
ainoa mikä on outoa on että aika tasan puoli tuntia heräämisestä tulee oksu. muuten ei ole minkäänlaisia pahoinvointeja yms.
en edes tajunnu olevani raskaana ennenkun menin lääkäriin viikolla 6+2, luulin saaneeni töissä lämpöhalvauksen tai jotain kun siellä ei oikein ilmastoinnit pelannu, aika moinen ylläri se sitten oli kun lääkäri kerto että vaavia odotellaan [:)]
[align=left] [/align]

mulla ei kanssa ollut ekassa raskaudessa oikeestaan minkäänlaisia oireita,ainut että selkä oli sitten lopummalla ihan taju kipee välillä...
nyt tässä toista odotellaan 6+4, ja ei ole taaskaan vielä ainakaan oireita ollut,vähän päänsärkyä oli tossa..väsymys välillä voi johtua myös hyvin tuon esikoisen kanssa touhuumisesta :) esikoinen nyt siis kohta 4kk...

Takaisin