vähän jänniittää /pelottaa

viima

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jouduin kovien mahakipujen takia sairaalaan ja siellä tehtii ultra tutkimus, viikkoja silloin oli 7+6. Ja lääkäri joka ultrasi sanoi että ihan normaali raskaus.
Neuvola oli viikkoa myöhemmin ja luulin että siellä tehdään uusi ultra, kun viikkoja oli kuitenkin jo 8+6, Mutta ei ultrattu olleskaan.
Ja nyt olen viikolla 12+2 ja torstaina olis ultra ja lääkäri aika sairaalassa, ja nyt jännittää että ollaanko siellä edes hegissä. Kun en ole ees sydän ääniä kuullut vielä.

Raskaus oireita on ollut pahoinvointi ja väsymys

Jännittää todella paljon, onko kellään ollut vastaavaa?
 
Heippa! Itse kärsin kanssa kovista alavatsa kivuista raskauden alussa välillä joutui ihan maahan käpertyä.. En malttanut neuvolan lääkäriä odottaa vaan kävin hemossa varmistamassa että raskaana ollaan.Kaikki oli hyvin ilmeisesti vain kasvu ja liitoskipuja joista kärsin vieläkin ei niin kovina mutta kumminkin rv 32+2 tällä hetkellä.. varmaan raskauden puoleen väliin kärsin nivuskivuista välillä tosi koviakin ja on edelleen ajoittain. Itse ostin kotidoplerin jolla kuulee vauvan sydänäänet joka oli hyvä ostos rauhottaa mieltä kun itsekkin pelkäsin kovasti kipujen takia[:)] tsemppiä vaan.
 
kivut ovat hävinneet nyt, niitä ei ollut muutakun silloin aivan alussa[8|] vähän jännittää se ylihuominen ultra että kuinka sielä voidaan.
Mutta eiköhän siitäkin selvitä ja silloin saa uutta tietoa [;)]
 
Normaaliin raskauteen kuuluvat erilaiset kivut ja säryt, jos ne ovat ohimeneviä eivätkä kauhean kovia. Toisaalta tiedän paljon tapauksia joissa odottava äiti on joutunut sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi ja jopa reilun verenvuodon vuoksi ja silti kaikki on ollut ok. Sikiö on yllättävän sitkeä sissi siellä kohdun suojissa ja ultrahan sen paljastaa, onko kaikki ok. Ei ole periaatteessa mikään niin kiveen kirjoitettu neuvo/ohje asiasta, mutta ainahan kannattaa tarkistaa, jos äiti on huolissaan. Itselläni nyt kahdessä raskaudessa (tämä toinen ihan alussa) ollut alusta saakka jonkinlaisia nippailuja ja kipuja varsinkin, jos nopeasti tai huonossa asennossa nousee ylös tai istuu (johtuvat joko kiinnittymiskivuista, liitoskivuista, kohdun kasvusta (ei ihan alkuvaiheessa) tai hormoneista). Edellinen raskaus todettiin kohdunulkoiseksi ja ne kivut todella olivat kovempia ja jatkuvia! Kohdunulkoisessa raskaudessa kipu on yleensä toispuoleista ja keskenmenossa kova kipu on lähinnä keskellä ja verenvuoto on reilua. Joten epäilempä, että kaikki on siis sinulla kunnossa, kun vielä lääkärikin niin kertoi [:)].

Koska olen ihan hermoheikko itsekin aion samantien rv:lla 12 hankkia kotidopplerin, jotta mielenrauha säilyy ja saa aina itse tarkistaa onko kaikki ok siellä masussa. Itselläni ei ole juuri yhtään omakohtaista kokemusta raskaudesta tai siihen liittyvästä, mutta olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ja perehtynyt aika paljon raskauden kulkuun ja lapsivuodeaikaan. Ehkä senkin vuoksi, että tiedän liikaa riskeistä, olen liian herkkä kaikille vartalon viesteille: tieto lisää tuskaa...
 
Meidän pienokaisella on kaikki hyvin, niskapoimu ultrassa oli kaikki hyvin ja normaalisti. Ja sydän äänet kuului voikkaina, kun kävimme viimme viikolla neuvolassa.

Olen todella onnellinen että kaikki on hyvin ja oma vointini on hyvä[:)]
 
Onnea sinne kovasti [:)] onneksi oli kaikki hyvin siitä se lähtee eteenpäin.. Ei muuta kun hyvää odotusta ja voimia raskauteen niitä tarvitaan[;)]
 
 
Takaisin
Top