vääriä ajatuksia, vai?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
mieheni kanssa saimme nyt päätettyä että 3 lapsi olisi tervetullut. mutta onko väärin ajatella että ei vielä saisi tulla raskaaksi koska vauva syntyiisi keskikesällä. olen sitä mieltä että kesä aikaan vauvan itku suurimmaksi osaksi johtuu siitä että on liian kuuma meillä siis viimeisin poju on huhtikuussa syntynyt ja itki kesällä aika paljon ja huomattiin et johtui kuumuudesta, joten olisiko parempi että syntyisi syksymmällä jolloin ei niin kuuma esim elokuulla tai.. välillä tuntuu että olenko kamala ihminen kun ajattelen noin kun kuitenkin halutaan lapsi niin eikös ole sama si koska syntyy mutta sitten taas miettii ja käy säääliks et jos on kamalan kuuma eikä pysty oloa helpottamaan... ottakaa kantaa ja neuvokaa, jookos kiitos :)

Itse ajattelin myös kun ruvettiin puhumaan miehen kanssa lastenhankinnasta, että en haluaisi, että lapsi syntyisi kummankaan meidän syntymäpäivien tai muiden juhlapyhien tienoilla. No siinä kävi sitten kuitenkin niin, että lapsi ilmoittelikin tulostaan aiemmin, kuin mitä oli odotettu ja laskettu aika on siis uudenvuoden aattona. Onhan se ehkä "itsekästä" ajatella, että ei halua, että lapsi syntyy esim. oman tai miehen syntymäpäivän aikoihin tms., mutta minun mielestäni sinulla on kyllä hyvää tarkoittava ajatus tuon taustalla, että et halua, että lapsi syntyisi keskikesällä. Toki kesiä on erilaisia ja ikinä ei tiedä onko kesä kuuma vai ei, mutta olen sitä mieltä, että varmasti kaikille olisi mukavampaa, jos lapsi syntyisikin esim. syksymmällä, kun ilmat ovat viilenneet hieman.

Ja onhan se totta, että ei se lapsen syntymävuodenaika sinänsä ole pääasia vaan lapsen syntymä itsessään, mutta itse tuli ainakin "käytännöllisyyssyistä" ajateltua, että millon kannattaisi ruveta yrittämään lasta. Joku voi ajatella, että on itsekästä ajatella niin, mutta itse en kokenut sitä niin itsekkäänä, että se olisi mieltä jäänyt painamaan.

Ei ole itsekästä! Minä toivoin ja tähtäsin lasta kesälle. Sattui vain meilläkin niin, että tulinkin raskaaksi pian. Yhden keskenmenon jälkeen tyttö syntyi toukokuussa.
No kesä tuntui sinä vuonna alkaneen synnärillä olessa, että tavallaan toive toteutui.

Nyt ajatus oli taas kevät- tai kesävauvasta, mutta taas raskaaksi tulo olikin odotettua helpompaa. Mutta onkin sitten kevättalven vauva. Just niille viimeisille pakkasille....
Minusta tässä ei ole mitään itsekästä. Lopultahan se on vain toive, kuten koko raskaus ja lapsikin!

En tiedä onko sekään nyt itsekästä vaan käytännöllistä, että lopulta tämä maalisvauva ei olisi voinut paljon paremmin sattua! Esikoinen, kun ei ehdi täyttää kolmea vuotta ja saan siksi saman verran äitiyspäivärahaa kuin viimeksi. Minä en tätä hoksannut, enkä siihen tähdännyt tarkoituksella, mutta pienillä tuloilla se on vain plussaa!

Joo komppaan totoroa, tuossa ei ole kyllä mitään itsekästä. :) Ja onnea sulle myös maalisvauvan käytännöllisyydestä! :D Täällä ois laskettu aika nyt sunnuntaina eli syys-talvivauva tulossa. Mies sanoi että seuraava vauva (niin mikä? ;)) vois olla kevät-kesävauva, mutta mä olen tuon kuumuuden lisäksi huolissani vaatekaapistani. :D Asun ulkomailla ja täällä on edelleen lämmintä, eli mitään uusia vaatteita ei ole tarvinut ostaa mahan kasvaessa. Talviodottajienhan pitää uudistaa lähestulkoon koko vaatekaappi toppatakeista kenkiin jotka sopii turvonneisiinkin jalkoihin, joita sitten mitään ei voikaan enää seuraavana talvena käyttää ellei hankkiudu taas raskaaksi. :D Vai miten ootte toiminu talviodottajat? :o

Itselleni oli myös hiukan sulattelemista, kun tajusin, että meille saattaa hyvinkin tulla jouluvauva (la 15.12). Edelleen elättelen toivetta, että lapsi syntyisi ennen tuota laskettua aikaa, jo heti joulukuun alussa, että jouluun jää edes se pari viikkoa väliä. Mutta eipä tuohon voi hirveästi kuitenkaan itse vaikutta... :D

Tuosta talviajan vaatetuksesta. Itse koitan selvitä ilman sen suurempia hankintoja. Mammahousuja itselläni ei ole kuin parit eikä paitojakaan montaa enempää. Olen koittanut selvitä vanhoilla vaatteilla, kun paidat kuitenkin venyy jonkin verran ja ulkoillessa olen käyttänyt ihan tavallisia ulkoiluhousuja joissa on kuminauhavyötärö, niin ne saa tuohon mahan alle ihan kätevästi. Saa nähdä miten tuon toppatakkiasian kanssa käy, mutta toivon ja rukoilen, ettei sitä tarvitsisi hommata, vaan pärjäisin joko omilla vanhoilla tai sitten jos lainaisin mieheltä... :D Toki en ehkä ihan kauheasti välitä tällä hetkellä siitä, mitä päälleni laitan, kun lähinnä puuhailen kotona ja omassa pihapiirissä tuon esikoisen kanssa, joten käytännöllisyys (ja rahattomuus) ajaa tyylin edelle... :D Mutta uskoisin, että noita mammavaatteita saa myytyä ihan hyvällä hinnalla eteenpäin, jos niitä hankkii.

Meillä ei sen kummempia toiveita ollut, kun päätettiin että esikoinen saa tulla kun on tullakseen. Kun kuitenkin ikää oli jo molemmilla, ylipainoa vaikka muille jakaa eikä ne 3vuorotyöläisten elämäntavat ehkä muutoinkaan olleet niitä raskautumisystävällisimpiä. 15 pillerivuoden jälkeen tärppi kävikin jo yk5sta ja siinähän sitten kävi niin, että tasan 2 vuotta sitten jännäilin ettei nyt syntyis omalle synttäripäivälle,kun LA oli 22.9.. ;) Saatiin lopulta 3 päivän hajurako, pikkumies juhlii vasta lauantaina. :D
Pikku2lle kun näytettiin vihreää valoa 02/11, eipä sitä osannut olla ollenkaan niin optimistinen että minipillerien jälkeen tulis vaan yhdet menkat ja sitten plussa. Ja tadaa, LA jouluaattona. Silloin ihan oikeasti sormet ja varpaat oikosenaan toivoin näkeväni uudenvuoden räiskinnät yhtenä kappaleena. Meidän joulutonttu syntyikin sitten vasta päivä loppiaisen jälkeen. 
Mutta ei kai siinä siis mitään väärää ole jos toivoo tiettyä syntymäajankohtaa...kun nämä pikkuihmeet sitten itse päättävät lotkauttavatko moisille toiveille korvaansa. ;)

Ja minähän odotin talvivauvaa enkä joutunut ostamaan uutta toppatakkia. Kun sattui ihan karsea alkutalvi, jouluaattona tais olla +9 graderia mittarissa. Ulkoiluhousujen kaulus piti rullailla mahan alle ja varmistella pajatson piilossa pysyminen henkseleillä,kun en mitään mammatuulihousuja ostanut. Ja kaikki vanhat juhla/lenkki/talvikengät meni varsin hienosti koko odotusajan vaikka kiloja kertyi 20+. Eli en nyt ainakaan suoranaisesti kehottais hankkimaan mitään talvimammakuteita ennen kuin tarve iskee kohdalle. Ja jos on sellainen homsantuusa tyylin suhteen kuin allekirjoittanut,voi hyödyntää vaikka kirppistä ja hakea sieltä isomman toppatakin jos ei mieheltä liikene lainaan. ;)  Sen voi sitten nakata vaikka uff:n laatikkoon jos ei ole pikku2 heti perään suunnitteilla. :)

Ei se välttämättä niin mene, että kesävauva kärsisi kuumuudesta jotenkin muita vauvoja enemmän. Meidän tyttö syntyi toukokuussa, ja sitä seuraava kesä oli todella kuuma (v. 2010). Eniten siitä helteestä kärsin minä :) vauva oli ihan ok, emme vaan olleet auringossa (mitä nyt ei muillekaan vauvaikäisille suositella) ja ulkona ollessa päällä vaaleat pellava/puuvillavaatteet ja hyvä hattu. Sisällä pystyi olemaan nakuna. Ja mitään kuumuus-itkuja ei kuulunut, vaikka pahimmillaan jouduimme +37 asteen helteessä oleskelemaan viikon. Tietenkin lapset ovat erilaisia kuten aikuisetkin, toiset vauvat reagoivat helteeseen, mutta ei sitä ennalta voi tietää :)

Talvimammavaatteista: viimeksi ostin kirpparilta pakkaskuukausille villakangastakin, hyvin mahtui masu sisään eikä maksanut kuin 5e. Jos ostaa uutena, niin mammavaatteille on tosi hyvät jälleenmyyntihinnat :) paljon paremmat kuin tavallisille. Eipä tässä nyt erikoisia tarvi (mulla la 30.12) parit pitkikset ja sukkahousut ja paidat, ihan samoja kuin muutenkin raskauden aikana. Housutkaan eivät ole välttämättömät, jollei liho kauheesti, vanhat lantiomalliset menee hyvin. Sama kengissä, ei jalatkaan välttämättä leviä :) ja jos ovat sitä sorttia että leviävät, niin leviäähän ne sitten kesälläkin.

Kuitenkin, ei tuo ajatuksena mustakaan mitenkään väärin ole. Aina voi toivoa raskautumisajankohtaa ja synnytysajankohtaa, mutta se ei lopulta ole meidän käsissä. Vauva tulee kun tulee :) mutta voihan sitä yrittää saada ajoitettua ;)

Takaisin