Uusperheeseen vauva

Mellie

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2022
Onko muita uusperhekuviossa eläviä? Miten kaikki osapuolet tulevat uuteen vauvaan suhtautumaan?

Omaan odotukseen tämä tuo varmasti oman haasteensa. Mulle on tulossa esikoinen ja miehelle kuopus, miten tätä vauvaa voi siis kenellekin kutsua?

Miehen lapsi ei muuta elämässä toivokaan kuin sisarusta ja on oletettavasti hyvin innoissaan. Toki elämä voi hänetkin yllättää ja sopeutumisvaikeuksia ilmetä.

Miehen muutenkin jo hyvin hankala ex taas oletettavasti repii pelihousunsa lopullisesti, kun menettää kuvittelemansa erityisasemansa miehen elämässä. Mietityttää jo valmiiksi miten hän osaa ottaa osaa lapsensa iloon sisaruksesta, kun oma tunne on todennäköisesti silmitöntä raivoa, vihaa, katkeruutta ja hylätyksi tulemista.

mites muilla nämä kuviot?
 
Täällä uusperhekuvio!

Meille tulossa toinen yhteinen, minulla useampi ennestään. Minun vanhempien lasten isät on ollu ylläytävän fine edellisen vauvan kanssa (tästä ei vielä ole kerrottu), mutta miehen exä (heillä ei yhteisiä lapsia, vaan mun ja miehen eka yhteinen on miehen esikoinen) on ihan järkyttävän kamala! Yrittää hyppyyttää ja pomputtaa mun miestä mielensä mukaan ja sitte suuttuu ku ei hyppääkään. Ja tällä exällä kuitenki myös omakin perhe jo. Uskomatonta, mutta totta.

Ymmärrän siis sun pelon asiasta, että exä repii pelihousunsa. :hug013
 
Täällä uusperhekuvio!

Meille tulossa toinen yhteinen, minulla useampi ennestään. Minun vanhempien lasten isät on ollu ylläytävän fine edellisen vauvan kanssa (tästä ei vielä ole kerrottu), mutta miehen exä (heillä ei yhteisiä lapsia, vaan mun ja miehen eka yhteinen on miehen esikoinen) on ihan järkyttävän kamala! Yrittää hyppyyttää ja pomputtaa mun miestä mielensä mukaan ja sitte suuttuu ku ei hyppääkään. Ja tällä exällä kuitenki myös omakin perhe jo. Uskomatonta, mutta totta.

Ymmärrän siis sun pelon asiasta, että exä repii pelihousunsa. :hug013

Miks sun mies on exänsä kans edes yhteyksissä, jos ei ole yhteisiä lapsia ja käytös on huonoa?
 
Mulla on 8 vuotias tyttö edellisestä suhteesta ja tuleva vauva on mun miehelle ensimmäinen. Ei olla vielä kerrottu vauvasta edes mun tytölle mutta hän on kinunut pikkusiskoa jo monta vuotta ja uskon että hän tulee innostumaan kun kuulee että hänestä tulee isosisko ☺️
 
Meillä on uusperhe.
Miehelle lapsi on ensimmäinen,minulle viides. Vanhimmalle lapselle kerrottiin asiasta ja hän iloitsi uutisen kuultuaan todella paljon ❤️

Nuoremmille kerrotaan vasta kun maha alkaa näkyä.
 
Meillä myös uusperhe. Itellä aiempia lapsia, miehelle eka. Exä on mulla vahvasti mukana lasten kuvioissa ja on varsinainen vastarannankiiski joka asiassa joten mielenkiintosta nähdä miten vauva-asiaan suhtautuu. Meillä tulee tiukka syksy näitten perheneuvottelujen kanssa ja lapsistakaan en tiiä mitä tuumivat kun sisarus ei varmasti oo mielessä käynyt edes pienesti.
Melkosta kaaosta siis luvassa, mutta onneksi suhde miehen kans on hyvä ja turvallinen ja lapset pitää hänestä kovasti joten hyvääkin on paljon :)
 
Takaisin
Top