Uusiutuiko sinulla raskaudiabetes?

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Hei! Kyselen vähän kokemuksia radin uusiutumisesta seuraavassa raskaudessa. Mulla alkoi sokerit heitellä esikoisen raskaudessa jo viikolta 16 lähtien ja varsinkin loppuraskaudessa tuli välillä mitattua korkeitakin arvoja.

Nyt toista odotan ja viikko 20 on kohta oven takana, eikä vielä yhtäkään ylitystä ole tullut. Aamupaastot on 4.0-4.4 luokkaa ja aterian jälkeen ollaan 5.0-5.6 luokassa. Mä olen nyt laihtunut pari kiloa, mutta onko sillä tosiaan näin valtava merkitys? 50g hiilareita tuli vedettyä herkkuhetkellä ja tunnin päästä sokerit 5.0 luokkaa.

Onko täällä joitain joilla radi ei uusinut, vai tuliko se kenties lievempänä toisessa raskaudessa?! :happy:

Eka ja tokassa ei radia, mutta kolmannessa ja neöjännessa oli. Neljännen kohdalla kävin viikolla 16 ja silloin oli tulos puhdas, mutta 26 viikolla uusintakokeessa radi napsahti.

Edit, kolmas lapsi 4405g 54cm, neljäs 4420g ja 52cm

Ei oo omakohtaista kokemusta gestaatiodiabeteksesta, mutta joskus töissä tuli useampikin vastaan, joilla ihan muutaman kilon painonpudotus hoiti ongelman!

Mulla ollu kaikissa kolmessa raskaudessa radi. Eka hoitui ruokavaliolla ja hyvillä arvoilla koko ajan. Silti lapsi oli rv 40+5 syntyessään 4390g. Tokassa ja kolmannessa sit insuliinihoitonen. Niistä lapset syntyi rv 40+0 3590g ja rv 38+3 3490g.
Tokan insuliinit alotettiin rv 32 ja kolmosen rv 17. Mulla paastossa ongelmia ja sitä ei kyenny korjaa ruualla vaikka mitä temppuja yritti.

Takaisin