Uusiperhe

Musukainen

Silmät suurina ihmettelijä
Olen eronnut ja edellisestä suhteestani minulla on 4-vuotias poika.
Uusi mieheni on aivan ihana ja ottanut poikani ihan "omakseen."
Nyt yritetään saada yhteistä vauvaa ja elämä on todella hyvällä mallilla.

Olen vaan mietiskellyt, että entäs sitten kun meille vauva syntyy. Miten selittää esikoiselle, että hänellä ja vauvalla on eri isi. Entäs sitten kun poika menee isänsä luo? Ymmärtääkö hän että miksi hänen täytyy mennä mutta ei vauvan? Tiedän, että stressaan varmaan ihan turhaan (ja varsinkin kun en edes vielä ole raskaana), mutta jotenkin sitä haluaisi ettei poika tuntisi oloaan yhtään huonommaksi tai ulkopuoliseksi. Hankalaa.

Olen kyllä yrittänyt ajatella, että asiat menee hyvin omalla painollaan sitten kun vauva aikanaan syntyy. Mutta mutta.. En tiiä.
Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
 
Heippa Musukainen!

Mulla on edellisestä liitosta 3 poikaa ja nyt yritetään ekaa yhteistä nykyisen mieheni kanssa. Pojat on 10, 8 ja 5-vuotiaita ja ovat säännöllisesti oman isänsä luona. Jos olisivat nuorempia, miettisin varmasti ihan samaa kuin sinä... Meillä oli taas ongelmana se, että mies mietti osaako suhtautua tulevaan omaan biologiseen lapseensa samalla tavalla mitä suhtautuu minun poikiini vai kohteleeko omaansa "paremmin". Meillä on yhteistä taivalta takana 4 vuotta ja hän on ottanut pojat myös "omikseen" todella hienosti. Puhuttiin asiasta paljon ja uskon sydämestäni, mieheni tuntien, että kaikki lapset saavat samanarvoisen kohtelun. Tämmösiä fiiliksiä täällä...
 
Minä mietin ihan samaa, että kohteleeko sitten biologista lasta eri tavalla. Mutta en kyllä usko. Mieheni on monta kertaa sanonut, että minun lapsi on kuin oma poika hänelle. Että jospa se siitä.. Meille on muuten nyt tulossa vauva.. 16.4 on laskettu aika. 
 
Takaisin
Top