Kyfi4388050
Vasta-alkaja
Me ollaan aloitteleva uusperhe. Minulla kaksi lasta, miehellä kolme lasta kahden eri äidin kanssa. Olen vähän hukassa enkä tiedä mitä toivoa ja mitä odottaa. Se on kuitenkin käynyt jo selväksi ettei ydinperheen kaltaista perhettä tästä koskaan kuitenkaan tule. Itselläni oli ehkä jonkunlaiset haaveet sellaisesta, koska en ole lasteni kanssa koskaan elänyt sellaista perhe-elämää. Se oli ensimmäinen pettymys. Sekin tuo omat haasteet että miehellä on kaksi exää joiden kanssa pitää neuvotella asioista. Minä olen saanut päättää omista ja lasteni asioista pitkälti yksin, nyt joudun huomiomaan kolmen eri ihmisen mielipiteet, miehen ja hänen lasten äitien. Esim. Lomien suunnittelussa. Ja tuntuu ettei miehen kaksi vanhempaa lasta halua tutustua juurikaan minuun tai lapsiini koska he ovat jo yhden epäonnistuneen uusperhekuvion käyneet läpi. Eikä miehen vanhemmat ja sisarruksetkaan. Omat vanhempani taas ovat innoissaan kun olen löytänyt rinnalleni miehen ja ovat halunneet tutustua häneen ja lapsiin. Samoin muut sukulaiset.
Olen vähän surullinen asiasta ja yrittänyt keskustella siitä miehen kanssa. Hän ei tunnu ymmärtävän. No ei kai kun on saanut elää perheenä jo kahdesti. Hänen mielestään kaikki on hyvin. Hän ei kommentoi minun lapsieni asioihin juurikaan vaikka sitä toivoisin. Olen kuitenkin joutunut pähkäilemään asioita yksin jo pitkään.
Mitähän tässä pitäisi tehdä. Selvästikin meillä on erilaiset odotukset ja toiveet. Tuntuu että olen vain lisäapu hänen lasten kanssa silloin kun tarvitsee, mutta mitään päätäntävaltaa ei ole mihinkään. Eikä muutakaan perhe-elämän ominaisuuksia ole tässä.
Olen vähän surullinen asiasta ja yrittänyt keskustella siitä miehen kanssa. Hän ei tunnu ymmärtävän. No ei kai kun on saanut elää perheenä jo kahdesti. Hänen mielestään kaikki on hyvin. Hän ei kommentoi minun lapsieni asioihin juurikaan vaikka sitä toivoisin. Olen kuitenkin joutunut pähkäilemään asioita yksin jo pitkään.
Mitähän tässä pitäisi tehdä. Selvästikin meillä on erilaiset odotukset ja toiveet. Tuntuu että olen vain lisäapu hänen lasten kanssa silloin kun tarvitsee, mutta mitään päätäntävaltaa ei ole mihinkään. Eikä muutakaan perhe-elämän ominaisuuksia ole tässä.