Uusi kirjoittaja esittäytyy

OnnelinenHelmi

Jostain jotain jo tietävä
Heippa kaikki syyskuiset äidit!

Loin käyttäjätunnuksen jo vuoden alussa, mutta jostain syystä en päässyt ikinä kirjautumaan tällä tunnuksella, vaikka olen yrittänyt ja yrittänyt. Nyt lopulta loin kokonaan täysin uuden tunnuksen uutta sähköpostiosoitetta myöten.

Olen seurannut keskusteluja, ja täällä on tosi hyvä meininki. Kerron vähän itsestäni - toivottavasti pääsen joukkoonne mukaan.

Minäkin olen siis syyskuussa syntyneen pienen tytön 32-vuotias äiti. Tyttäremme on kolmas lapsemme: esikoispoika on syntynyt 10/2010 ja keskimmäisemme - poika myöskin -on syntynyt 01/2012, eli kaikki lapsemme ovat syntyneet hyvin pienellä ikäerolla. Kaikkia raskauksiani ovat leimanneet valtavat, lamaannuttavat pelot kohtukuolemasta, ja tämän vuoksi raskauteni on hoidettu neuvolan sijaan äitiyspolilla. Synnytykset on myös käynnistetty näiden pelkojen vuoksi. Viimeisin käynnistettiin niinkin aikaisin kuin 37+4, sillä olin jo aivan toimintakyvytön. Minulla ei ole onneksi kokemusta kohtukuolemasta, vaan syynä pelkooni on raju ja varhainen insestitausta, minkä vuoksi en voi luottaa ja uskoa kehoni tuottavan tervettä elämää. Järjen tasolla ymmärrän, ettei asia ole näin, mutta usein eivät järki ja tunteet kohtaa.

Synnytysten jälkeen pelot ovat sitten aina helpottaneet, vaikka toki sitä kaikenmoisista asioista äitinä huolehtii ja murehtii, mutta huolet eivät ole samalla tavalla lamaannuttavia kuin raskausaikoina.

Perheemme arjesta sen verran, että isotveljet ovat päivät perhepäivähoidossa ja minä olen päivät vauvelin kanssa kotona. Eivät riittäisi voimat ja rahkeet kolmen noin pienen yksin hoitamiseen. Tai hoitaisihan heidät, mutta koen, että kaikki jäisivät vaillinaisiksi. Näin on siis hyvä.

Terveisin,
OnnellinenHelmi

Heippa vain, ja tervetuloa raataileen! :)

Ja tottakai näin jälkikäteen onnea uudesta perheenjäsenestä!

Tervetuloa tähän syyskuisten jengiin, meillä todellakin on hyvä meininki ;)

Tervetuloa ja onnea uudesta perheenjäsenestä! Hienoa että olet kuitenkin jollais tasolla saanut yliotteen peloistasi kuitenkin, olethan saanut 3 lasta!

Teretulemast minunkin puolestani.

Aika suoraan kerroit heti alkuun hyvinkin henkilökohtaisesti itsestäsi :-) Itse olen myöskin aika avoimesti puhunut erilaisista näkemyksistäni ja ongelmistani, täältä saa kyllä vertaistukea monenkinlaisiin juttuihin. Insesti on myöskin tabu ja aihe josta ei kovin moni uskalla ääneen puhua. Rohkea nainen! :-) Täällä palstalla on tapana erilaiset näkemykset/toimintamallit teilata ensalkuun, mutta tuskin olet kovinkaan herkkänahkainen :-) Rohkeasti vain keskusteluihin mukaan.

Omasta mielestäni on mukavaa kun puhutaan oikeista ongelmistakin eikä vain hypetetä vauvaonnea :-)

Tervetuloa mukaan ;) Kuten TerhiJiikin sanoin niin hienoa kun osaat noin avoimesti kertoa elämästäsi! :)
Ja onnea pienestä tulokkaasta <3

Kiitos teille kaikille ihanille naisille :love2! Koen, että on oikein teitä kohtaan, että kerron rehellisesti, kuka ja milainen äiti täällä kirjoittelee. Olenhan minäkin seurannut teidän vauvaeloanne jo jonkin aikaa ja kovin henkilökohtaisista asioista olette kirjoittaneet.

Ajattelen niin, että jos en olisi kantanut ja saanut lapsiani, olisin antanut hyväksikäyttäjien jatkaa tekojaan vielä aikuisuudessanikin. Todella kammottavia kaikki raskaudet ovat todella olleet - ensimmäisessä sairastuin viime metreillä psykoosiin asti kauhujeni vuoksi. Seuraavilla kerroilla osattiin asiaan varautua, ja pääsin hieman vähemmällä oikeanlaisen tuen ja hoidon turvin. Mutta sen voin sanoa, että lapsiluku on nyt tässä.

TerhiJii, itse asiassa olen todella herkkä taustoistani huolimatta. Tai oikeastaan juuri siksi. Mutta kuten kirjoitin ensimmäisessä viestissäni, minusta täällä on tosi hyvä meininki, joten haluan ehdottomasti päästä mukaan joukkoon. Mutta olen kyllä täsmälleen samaa mieltä siitä, että asioista on tärkeä puhua Oikeasti. Ei tämä äitiys yhtä auvoista onnea todellakaan ole. On tärkeää, että voi tuoda esiin kipeätkin tunteet ja asiat esiin -vasta silloin niihin voi saada apua toisilta.

Tänään menen tutun luottogynekologin kanssa juttelemaan ehkäisyasioista. Vaikka lapsia en/emme halua lisää, en sterilisaatiotakaan halua. Koen, että minuun kajottaisiin taas eikä minulla olisi oikeus päättää kehostani.

Muokattu viimeksi:
Sekaan vaan, tervetuloa! :) Ja onnittelut "uudesta" tulokkaasta, teillä varmaan menoa ja vilskettä riittää kolmen pienen kanssa :)

Mulle kävi muuten ihan samoin tunnuksen kanssa, rekisteröidyin tammikuussa mutta en ekan kerran jälkeen päässy enää kirjautuun ja yhtäkkiä joskus elokuussa ajattelin et koitan vielä ja onnistuin. Harmittaa kun ei päässy raskausaikana osallistuun keskusteluun mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin