Uusi keskustelija!

miuymauy

Oman äänensä löytänyt
Heipä hei!

Liityin juuri jäseneksi tänne vauhun, kun synnytyksestä on reilu kaksi viikkoa ja alkaa olla yksinäinen olo... Onkohan täällä muita pienten vauvojen äitejä?

Tuntuupas jotenkin hassulta tulla uutena foorumille :D Aikaisemmin olen kirjoittanut lähinnä blogia, mutta se jäi jo ennen raskaaksi tulemista.
 
Hellurei, täällä poika 3 viikkoa 2 päivää vanha, mama ikionnellinen. :) Yksinäisyys iskee varmaan myöhemmin, nyt on arki edelleen niin täyttä ettei ehdi miettiä! :D Päivärytmit kun on edelleen vähän mitä on ja kaikki tehdään sen ehdoilla miten baby on syönyt ja nukkuu, viime viikolla leivoin varmasti maailman nopeimmat sämpylät kun olin varma että pojalle iskee suru puseroon heti kun mulla on käsi taikinassa. :D Pienellä on sairaus (onneksi ohimenevä!) jonka takia kiihtyminen (haha vauvan kiihtyminen - no eli pää punaisena itkeminen kun kurja äiti on hyljännyt ypöyksin sänkyyn) ei ole hyväksi.

Mä tykkään kauheesti lukea blogeja ja nyt kaveri on saanut mut myöntymään että alan itsekin kirjoittamaan, me kun nähdään niin älyttömän harvoin ja tahtoisi kuitenkin tietää mitä kuuluu, eikä pelkästään facebookissa. :D

Mites teidän ekat viikot on sujunu, mitä ootte touhunnu? :)
 
Heippa Banula! Kiva että vastasit :)

Aikamoista ihmettelyä tämä on vasta ollut. Lähinnä tullut tuijoteltua tuota pientä ihanuutta! Repesin aika "kivasti" synnytyksestä, että vasta eilen uskalsin istua ilman pyyhkeestä muotoiltua rengasta ja särkylääkehuuruissa olen ollut ekat puolitoista viikkoa. En voi kuvitellakaan että olisin jaksanut vielä leipoakaan! :D

Että sellaista sohvalla istuskelua ja meijerinä toimimista tämä alku on ollut. Onneksi lapsi on suhteellisen hyvä nukkuja ollut tähän asti (tosin olen kuullut että kolmannen viikon jälkeen alkaa koliikkioireet ym jos on alkaakseen...sormet ristissä.) Yksinäistä on ollut vähän sen takia, kun mies ei vielä mitään kunnon isyyslomaa ole ehtinyt pitää, ja olen päivät yksin kotona vauvelin kanssa. Pahimpia on ne päivät kun miehen työt on 12-20. eli ei näe vauvaa hereillä juurikaan emoticon

Varmaan se yksinäisyys helpottaa, kun pääsee taas ihmisten ilmoille. Toistaiseksi tuo kipeä pyrstö ja nyt tuo lumen tulo on estänyt ulkoilukokeiluita. Viime lauantaina käytiin pienellä ensimmäisellä vaunulenkillä. Jaksoin kävellä vain lähikaupalle, ja hädin tuskin takaisin.. emoticon
 
Auaa, kuulin ennen synnytystä kauhujuttuja noista repeämisistä, sisko ei pystynyt viikkoon kunnolla kävelemään eikä istumaan, otan osaa ! Mulla kesti ponnistusvaihe niin pitkään (kyseisellä hetkellä en siitä kyllä mitään positiivista löytänyt :D) että paikat ehti venyä, lisäksi luin että kasvissyöjillä on elastisemmat kudokset, en tiedä tämän paikkaansapitävyyttä (haha varsinkin kun en mikään täyskasvissyöjä ole mutta kun mies on niin erittäin harvoin itsellenikään lihaa ostan, lähinnä esim. tortilloihin ja ravintolassa). Mutta kolmella tikillä selvittiin enkä jälkeenpäin ole mitään kipuja tuntenut. :)

Meilläkin nukutaan niin hyvin että mulla on paljonkin energiaa purettavana, mutta niiden sämpylöiden teko johtui lähinnä siitä että meillä ei ollut leipää ja satoi vettä niin ei huvittanut lähteä käveleen kauppaan. :D Pitäis vihdoin koittaa ajaa ajokortti keväällä, vähän on jäänyt...

Saako sun mies pidettyä isyyslomaa? Meilläkin nuo työajat on vähän kurjat, esimerkiks tänään 8.30-18.30 pöh. Onneks on sentään aina kaks vapaata viikossa, ja nyt odotankin vain viikonloppua, kun sillä on lauantaista tiistaihin vapaata ahh. :) Tosin maanantaina SEKÄ tiistaina pitää ajaa tonne reilun tunnin ajomatkan päähän lastenklinikalle kontrolliin, toinen pöh, mutta onneks on sentään se viikonloppu. :D
 
Ei kyllä auttanut pitkä ponnistusvaihe mittään, lapsi sattui olemaan hiukan väärässä asennossa, niin eihän se ulos sitten meinannut tulla ollenkaan.. Välilihan leikkaus ja imukuppi siihen tarvittiin, että siksi tuli inhat vauriot :/ ihme ja kumma, mitään traumoja ei tuntunut kuitenkaan jäävän, melkein voisin tehdä tällaisen toisen heti emoticon emoticon (vitsi kun tykkään näistä hymiöistä!)  Tai ehkä ei ihan heti, jos väsymys ensin vähän helpottaisi.. heh.

No mies on ravintola-alalla, ja sen verran heikko tuo työtilanne (silläkin) alalla tuntuu olevan, että ne vuorot on otettava mitä löytyy. Ja sitten kun yksi työntekijöistä on aina sairaslomalla, niin mies väkisinkin joutuu paikkailemaan. Oon kyllä nillittänyt siitä ettei ole tessin mukaista touhua, mutta minkäs teet.. Onneksi pystyy sitten pitämään säästyneitä kesälomiakin sitten jossain vaiheessa.

Huh huh, hirveän pitkiä työpäiviä sun mies tekee! Onneksi oman puoliskon työajat vaihtelevat siinä 8-10 tunnin välillä, ja matkaa töihinkin on vain vajaa viisi kilometriä, hyviä puolia sentään. Ei onneksi ole reissutöissä kuten oma isäni joka oli lähes kaikki viikot poissa! 


Ärsyttää sekin, kun kellään tutulla (jonka kanssa oikeasti viihtyisi) ei oikein ole lapsia. Millainen tilanne sulla on kaveripiirin kanssa?
 
Mulla tuli kans kirurgi sit apuun painamaan vatsasta babya ulos kun oli aina tullakseen mutta vetäytyi takaisin. Oli muuten komea kirurgi, haha, siinä tilanteessa tosin jäi vähän vähälle huomiolle. :D

Me asutaan ulkomailla, sen takia nuo pitkät päivät, täällä se on normaalia. Onneks mies sentään oikeasti tykkää työstään. :) Muutettiin tänne kaupunkiin vasta elokuussa (tai tää on miehen lapsuudenkaupunki mut asuttiin ennen muualla) ja ne viimeset raskausviikot meni aikalailla kotona niin ei mulla täällä oikein kavereita vielä ole, miehen sukulaisia tulee nähtyä. Nyt pitäis mennä kaffelle yhen suomalaisen tytön kanssa. :) Suomessa mulla olis kyllä muutamalla kaverilla/sukulaisella lapsia, näin pieniä vauvoja ei enää niinkään, mut jahka mekään nyt ens vuoden puolella ekaa kertaa sinne päästään niin johan meidänkin baby on jo iso. ;)

En mäkään ehkä tahtois hengata jonkun kanssa vaan sen takia että silläkin on vauva, jos muuten ei oikein kemiat natsaa. :D Entäs sun vauvattomat kaverit, pysyikö ne yhtä hyvinä raskauden ajan vai pelkäskö ne ettet puhu muutakun vauvasta? Toi on vissiin myös babyn synnyttyä ihan yleinen pelko, että tuore mama ei muusta puhu kun vauvavauvavauva. :D
 
Banula: No nyt mua allkoi kiinnostaa missä työ asutte!:D Mun puolesta työpäivät sais olla suomessakin pidempiä, kunhan tauot ois kohdillaan... Tuo ravintolatyö on niin orjatyötä välillä, että pistää vihaksi. Mies tekee kymmenen tunnin päiviä ja taukoja on ehkä yksi ja sekin jonkun vartin. Siis - kyllähän työsopimuksen mukaan tauot pitäisi olla ihan normaalisti, mutta kun käytännössä näin ei ole. emoticon

Ja sitten mies on kotiin tultua ihan väsynyt ja paljonpa siitä on sitten apua yöllä vauvan hoidossa...argh! Onneksi saatiin mies isyyslomalle vihdoinkin vähän yli viikko sitten <3 Onko teillä siellä muuten mahdollisuus isyyslomaan?

Onhan mulla ihan kiitettävästi hyviä lapsettomia ystäviä, mutta heidän päivärytmi sattuu olemaan hitusen erilainen kuin meillä ;D enkä toisaalta vielä hirveästi jaksaisi ketään nähdäkään...siis ollut rintatulehdusta ja sellaista tässä... Mutta en siis tietenkään halua kokoaikaa hölpöttää pelkästään vauvajutuista, ja mielellään näenkin omia kavereita ja elän "normaalisti", mutta välillä sitä tekee vain mieli jutella vaikka niitä kakkajuttuja :D

Joo, mulla on ollut ihan hirveet pari viikkoa enkä ole pystynyt edes täällä foorumilla käymään. Tekisi mieli avautua enemmänkin, mutta ketään varmaan kiinnosta lukea  Pitäisiköhän perustaa oma päiväkirja tuonne alas? Voisin avautua niin paljon kuin huvittaa!

Ai niin hei! Mitenkä tollasen ihanan laskurijutskan saisi tuonne viestin alle?
 
 
Itävallassa, keskellä kauneinta Tirolia. :) Ennen ei vapaa-ajalla muuta tehtykään kun lumilautailtu eikä nyt malteta oottaa että poika kasvaa ja päästään valtaamaan Alppeja kolmisin. :D Itse kun olin ekakerran 3,5-vuotiaana mäessä, muutama hassu vuosi enää haha! :D

Mä oon rauhottanut noi yöt ihan kokonaan isiltä pois, saa rauhassa nukkua että jaksaa kantaa leivän pöytään. ;) Nukuin sitten usein aamusin vielä pidempään vauvan kanssa, mutta nyt kun se viikon verran on selvinnyt yöt yhdellä (!) syötöllä niin se on sitten klo6-7 syötöllä jo niin pirteä ettei enää huvitakaan nukkua niin nousen sitten mäkin. :D Mutta muuten mies on kyllä aivan korvaamaton aarre ja osallistuu kyllä ihan pyytämättä kaikkeen vaikka työpäivän jälkeen oliskin väsynyt, luin tuolta yhdestä ketjusta ettei mies tee yhtään mitään pakottamatta, tuntu kurjalta niiden puolesta. :( Miten teillä? Nyt isyyslomalla varmaan ainakin enemmän. :) Oi että, ihanaa perheaikaa teille! Meillä mies oli viikon verran vapaalla babyn synnyttyä mutta tammikuussa olis sit taas varmaan viikon verran vapaata tiedossa.

Joo, noita kakkajuttuja juttelen skypessä/puhelimessa Suomen mammakavereiden kanssa. :D Ja anna mennä, avaudu vaan, se helpottaa. :D Onko tulehdus jo ohi, pystyitkö imettämään sillon ollenkaan? Ja tuon laskurin saa vaikka tuolta lilypie.comista ja siellon aika selkeät ohjeet, ja sit sen html-koodin laitat vaan tuonne Omat sivut > Omat tiedot > Allekirjoitus ja ticker-kohtaan. :) Nyt mun pitää alkaa kääntämään suomesta saksaks tutun jotain koulujuttua kun kirjoittaa jostain Skandinaavisista ruokajutuista ja oli opettajaltansa saanut suomenkielisen artikkelin ?! :D Haha, otsikko on tosi mukaansatempaava "Ärtyvän suolen oireyhtymä", saatan nukahtaa minäkin. :D
 
Oi että, kuulostaapa ihanalta yhden syötön yöt! Meille kanssa, mistä niitä saa? :D Tää meidän baby nukkuu korkeintaan kahden tunnin pätkissä...väsyttää ihan jumalattoman paljon välillä, ja eihän tuo mies edes herää vauvan itkuun, enkä saisi edes unta kun lapsi itkee, että valvon sitten ittekseni...onneksi juu mies on nyt kotona niin saan välillä sentään nukkua. Aamulla kun mies herää niin minä nukahtan saman tien! Vaikka kyllä tuo mies saisi enemmänkin tehdä, kotihommat jää edelleen mun vastuulle. Niiiin perinteistä...

Jooh, onneksi rintatulehdus meni antibiooteilla! Silloinhan nimenomaan täytyy imettää, että saa tissit tyhjenemään, mutta himputin kipeää se teki! Ei kannata kokeilla :(

Piti muuten googlettaa Tirol, luulin tosissani että se on Italiassa! Mut eikös siellä puhuta sekä italiaa että saksaa?

Kuulostaapa mukavalta käännettävältä Ärtyneen suolen oireyhtymä ;) Teetkö enemmänkin käännösjuttuja? Mua kiinnostaisi kovasti kääntäjäksi opiskeleminen, jäi englannin opinnot kesken kun työelämä vei mennessään...

Jaaha, beibe huutelee taas. Palaillaan :) (Ihanaa että on tää foorumi!)
 
Meidän vauvoilla tais olla viikon verran ikäeroa eli ehkä teilläkin kohta :D ! Mutta jotta meillä noista öistä saa noin nauttia on päivät sitten aikamoista showta, päiväunet on pojan mielestä aivan turha juttu ja sitten kitistään kun väsyttää mutta nukkua ei silti osata. Vaunuihin nukahtaa ja sitten saattaakin nukkua kolmisenkin tuntia, mutta muuten on vähän harvassa, mitä nyt vahingossa joskus välillä max. puoleksi tunniksi uinahtaa. Niinkuin nyt esimerkiksi, neljä tuntia hilluttuaan ei viihtynyt kitisemättä enää muuta kuin sylissä ja pyykkejä laittaessani alkokin kuulumaan kuorsausta korvan juuresta. :D

Ja ei meilläkään mies itkuun herää! Tosin mä herään aina jo siihen alkavaan kitinään niin ei vauva edes ehdi itkemään kun nopeasti vain vaihdan vaipan ja hyppään olkkariin imettämään. Sitten aamulla saattaa kysyä "nukkuko se koko yön, vau!" .. joo. :D Ennen meinas tehdä mieli tirvaista, sillonku meilläkin herättiin 2h välein. :D Mutta että kyllä se siitä helpottaa, älä huoli. :) Ja laitat miehen hommiin ! Sanot että äiti menee nyt päiväunille, odotan vauvan olevan tyytyväinen, kodin kiiltävän ja ruuan olevan valmiina herätessäni haha. :D Siinä oiskin haastetta! Tykkääkö teillä vauva olla esim. sitterissä/peitolla lattialla tmv. vai pitääkö kokoajan olla kanniskelemassa?

Tirol jatkuu myös Italian puolelle, aivan oikein oot luullut. :D Meillä täällä on pääkielenä saksa mut ollaankin aika kaukana Italian rajasta, Saksa on itseasiassa lähempänä. Ja ei, en mä mitään virallisia käännöksiä tee, sattu vaan toi finskiartikkeli tolle tutulle. :)

Jaahas baby heräs, johan se 20 minuuttia nukkukin :D ! Eiköhän me nyt syödä ja lähdetä ulkoilemaan niin saa nukkua vähän pidempään. :)
 
Heheei! Pitkästä aikaa täällä foorumilla, vieläkös täällä pyörit? On ollut tarkotus käydä vastaamassa sinun viestiin, mutta ei ole tullut käytyä täällä foorumilla juuri kuin lukemassa, kädet aina niin täynnä vauvaa että ei meinaa ehtiä kirjoittelemaan! Ja sitten hupsista onkin jo monta kuukautta vierähtänyt! Oon saanut onneksi mammakeskustelukaverin, kun ystäväni vuoden vaihteessa kertoi olevansa raskaana <3

Meillä on ilmeisesti aika temperamenttinen lapsi, koska hää ei meinaa ollenkaan viihtyä muualla kuin sylissä. Nyt viiden kuukauden aikoihin alkoi pidempiä aikoja viettää leikkimatollakin, kun kääntymisharjottelut on niin kova juttu :D mutta sitten kun mahalle pääsee kääntymään, niin ei siinä viihdy oikein ollenkaan.. Hitusen väsyttää tämä ainainen kantelu, mutta kantorepusta on apua!

Millainen sää siellä Tirolissa muuten on? Varmaan vähän lämpimämpää kuin täällä kylmässä pohjoisessa. Tai onhan se aurinko alkanut paistaa keväisesti, että voiton puolella ollaan! emoticon
 
Joo, kyllä täällä tulee edelleen aina käytyä. :) Meidän jäbä ei taas tykkää olla sylissä ellei tee samalla jotain, esimerkiks tiskaa tai laita pyykkiä tmv. Sillon jos se on tosi väsynyt niin tykkää kans kelliä sylissä mut muuten pitäis kyllä saada vaan kieriä ja pyöriä ja "ryömiä", joka tosin on vielä vähän vaiheessa, mutta eteenpäin se kyllä pääsee! Se on tommonen energiapallero joka ei paikallaan oikein viihdy.

Onko teillä jo syöty kiinteitä? Jotkut äidithän aloittaa vasta sillä 6kk:n rajalla, meillä alotettiin siis kyllä nelikuisena mutta täysimetyksellä mennään edelleen. Entäs teillä, onko maitoa riittänyt? Nyt kun poitsu on kohta puolivuotias niin pitäs alkaa lopettelemaan, olen kyllä tosi onnellinen että riitti oma maito tänne asti, mutta taaperoimetystä kammoksun, siksipä pitää siitä irrottautua. :D

Tirolissa oli pari viikkoa sitten jopa +20, mutta sitten tuli parin päivän takatalvi, muuten ollaan menty normaalissa 10-15 lämpöasteessa. :) Teillekin on kuulemma vihdoin se aurinkokin eksynyt! :) Varmaan kivempi ulkoillakin, vai käyttekö paljon vaunuilemassa? :) Ja joo, meidän jäbä on kyllä aivan mahtavan hurmaava, jolla on jopa jo yksi hammas, voi ei! :D Mites teillä, joko on tullut?
 
Takaisin
Top