uudelleen raskautuneet

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mielenkiinnosta ihan kyselen,että moniko täällä on uudestaan raskaana? Näkyy niin monessa keskustelussa olevan monia,jotka taas raskaana. Itse myös raskaana ja laskettu aika loka-marraskuun vaihteessa. 9+4 menossa.
 
Täällä yks. Nyt menossa rv 10+4 ja la ois 25.10 jos kaikki menee hyvin. Vkon päästä ma ois nt ultra ja nähdään onko kaikki ok. Vähän epäilyttää välillä ettei tuolla enää ois eloa. Ainakin pari vkoa sitten sydän sykki vimmatusti kun kävin raskaudenkeston määrityksessä gynellä.
 
Mä odotan (todennäköisesti) toista poikaa. La on 12.8. ja nyt siis viikkoja 21+2. Tämä vauva sai alkunsa tarkoituksella, mutta paljon nopeammin kuin uskottiin! Toiveita ei ollut vahvasti kumpaankaan sukupuoleen, mutta ihanaa on, jos nyt saadaan pojalle veli pienellä ikäerolla. Välillä vähän jopa "unohtaa" olevansa raskaana, kun edellisestä on niin hetki. Tavallaan tuntuu, että tämä olisikin jatkoaikaa sille edelliselle raskaudelle. Mutta mistä ihmeestä tuollainen 11kk vikkelä kiukkukaaleppi on ilmaantunut?? No aika on vaan mennyt niin nopeasti ja varsinkin tämä toinen raskaus on mennyt todella äkkiä.
 
Mitäs uudelleen raskautuneille kuuluu?

Täällä porskutetaan kovaa vauhtia eteenpäin ja tuntuu et tää raskaus on ihan kohta jo ohi, nyt rv 16+3. Raskaus oireita on ollut laidasta laitaan ja osa on palannut takaisin kiusaksi. Ens kuun puolessavälissä olisi ru ja itse haluaisin tietää sukupuolen, mutta mies vähän pistää kampoihin. Toisaalta ei sillä ole väliä kumpi sieltä tulee, vaikka kovasti lähipiiri toivoisi neidille pikkuveljeä kaveriksi.
 
Hyvää kuuluu,täällä mennään 15+3. Isot sisarukset odottaa jo innolla,että saisivat tietää onko tulossa pikkusisko -vai veli. Juhannusviikolla on ru. Kaikki ilahtuivat vauva uutisista paitsi isäni. Hän kysyi vain,että oliko tarkoitus vai? Ja että olisiko kannattanut vähän miettiä,edelleenkään ei ole perheenlisäyksestä onnitellut :meh: ymmärtäisin asenteen,jos hän joutuisi lapsiamme paljon hoitamaan tai rahallisesti lasten menoja kustantamaan,mutta hoidamme lapset itse ja rahaa en ole koskaan pyytänyt. Näemme vain muutaman kerran vuodessa,koska pitkä välimatka. Hän oli vissiin suunnitellut että lapsilukuni on täynnä,en tiedä. Noh,itse en asiaa sen kummemmin mieti,alkuun vähän harmitti kun iloisena asiaa kerroin,mutta ei muiden mielipiteillä väliä. Tärkeintä että minä ja perheeni ollaan onnellisia ja tyytyväisiä elämään :)
 
Niin ja aika tuntuu menevän,kuin siivillä. Ja kun kunnolla tulee kesä niin pian huomataan kun ollaan loppusyksyssä ja synnytys käsillä. Pitää nyt nauttia raskausajasta. Itse tykkään olla raskaana,nyt kun pahoinvoinnit on menneet ohi.
 
Meillä vähän aluksi kyseltiin että oliko vahinko vai suunniteltu, kun tulee näin pienellä ikäerolla(1,5v), mutta onneksi kaikki ovat olleet toistaiseksi iloisia ja onnellisia. Sanoin vaan ettei kumpaakaan ole ehditty suunnittelemaan kun oon jo ollutkin raskaana, joten molemmat ovat olleet "vahinkoja" vaikkakin iloisia sellaisia. Anoppi myös hieman pohti ääneen miten mahtaa mun jaksamisen laita olla ja sekookohan mun pää, kun kuuli et ollaan miehen kanssa ajateltu että olisin 2019 tammikuuhun kotona. Noh toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos noi puheet, eipä se muille kuulu kauanko aion olla kotona, kuinka monta lasta hankin ja millä ikäerolla.

Aika ikävää kommentointia isältäsi. Eihän se hänelle kuulu kuinka monta lasta te hankitte, varsinkaan kun hän ei teidän menoja joudu kustantamaan tai lapsia usein hoitamaan. Toivottavasti hänen asenne muuttuu tässä raskauden myötä.

Juu ei tää raskaana olo yhtään sen hullumpaa ole, kunhan vaan sais välillä syötyä kunnolla ja ei olisi tota trombo seurantaa 1kk välein. Mää just miehelle puhuin et kauheeta vauhtia tää aika menee, sillä kohta on puoliväli ja hetken päästä ollaan uudelleen synnyttämässä(ja vauvat maailmassa).
 
Joo,osaan itsekin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kunhan ei lasten kuulleen tule kukaan mielipiteitä laukomaan,jos ne ovat jotenki lapsia loukkaavia. Kaikki lapset erittäin rakkaita ja haluttuja. Hyvää kesän odottelua kaikille :)
 
Mälsää, että pitää isän suhtautua tulevaan vauvaan niin negatiivisesti. No, tilannehan voi muuttua täysin, kun lapsi on maailmassa. Mulla tulee tällä viikolla täyteen 28 viikkoa. 1v 3kk tulee suunnilleen ikäeroa lapsukaisille :) Kukaan ei ole kysynyt (paitsi sedän vaimo vähän pilke silmäkulmassa), että oliko vahinko. Ei me suunniteltu aivan näin pientä ikäeroa, mutta näin oli tarkoitettu tapahtuvan. Jos luoja suo meille toisen aarteen, niin voi sanoa, että se aarre on kaikkein suurin meidän esikoiselle. Tiedän, että hänelle tulee olemaan suuri merkitys saada olla isoveli❤

Mulla on raskausoireet aika vähäiset. No radidiagnoosi napsahti, mutta olo on ollut todella kivuton ja ei mitään pahaa oloa, ei edes alussa. Vielä odottelen, että tuleeko taas ne "ihanat" närästykset...
 
Ihanaa vaa_veli että olet voinut hyvin raskauden ajan. Meillä ekalla ja tokalla ikäero 1v2kk ja ovat kyllä toisilleen todella tärkeät,olleet ihan pienestä saakka. Nyt jo pian 6v ja 5v. On ilo seurata miten he yhdessä touhuaa ja pitävät huolta toisistaan. Toki paljon kinaavat ja painiivat,mutta sehän on ihan normaalia. En ole katunut päivääkään,että heti perään saatiin toinen lapsi ( ehkäisy jätettiin pois,eli ihan suunniteltu.) nyt tulossa viides pienellä ikäerolla,eli kaikki lapset ovat varmasti tiiviisti yhdessä lapsena ja leikit ja touhut käy yksiin. Toivon myös että läheiset välit säilyvät aikuisuuteen saakka ja ovat tukena toisilleen tulevaisuudessa :)
 
Täällä kanssa odotellaan toista, laskettu aika joulukuun lopulla eli aika alussa vielä mennään eikä voi muuta vielä kun toivoa parasta ja pelätä pahinta. Viikot vasta 8+5..
 
Mitäs muille uudestaan raskautuneille kuuluu? Täällä mennään rv 28+1 ja olo on sen mukainen. Nää helteet vie kyllä mehut täysin ja samalla pitäis ton esikoisen kanssa jaksaa touhuilla. Meillä neidiltä otettiin pinnasängystä toinen kalterilaita pois ja kohta puoliin siirretään omaan huoneeseen, jotta ei sitten vauvan huutoihin(ehkä) niin helposti havahdu ja ehtii ennen vauvan syntymää tottumaan nukkumaan omassa huoneessa. Iso tyttö jo ♡.
 
Hui,ei ole taas tullut aikoihin käytyä lukemassa täällä juttuja. Nyt meneillään rv 27+2 ja hyvin sujuu. Tyttöä rakenne ultrassa lupailtiin :) nyt 2 tyttöä ja poikaa. Helle ei ole minua haitannut,päivittäin liikun ja venyttelen ja jaksan puuhata isompien lasten kans. Nyt on alkanu vähän aamusta olemaan nivuset ja häpyluu kipeenä,mutta kyllä se siitä kun lähtee vaan liikeelle :) meillä " vauva" siirtyi vuoden ikäisenä nukkumaan omaan huoneeseen isoveljensä kanssa. Nukkuu paljon paremmin siellä,kun meidän huoneessamme. Sanoja alkanut tulemaan paljon,itse syödään ja kovasti leikitään ja riidellään isompien sisarusten kanssa :) oppinut kyllä puolensa pitämään :)
 
Mua on liitoskivut kiusannut tässä raskaudessa enemmän kuin neidin aikana, mut onneksi menee vähän kausi luontoisesti pahemmat kivut. Tuntuu vaan menevän tää aika nopeammin kuin ekassa raskaudessa. Tänään havahduin siihen et tää toka voi syntyä jo ens kuun loppupuolella ihan hyvin, vaikka itse en siihen luota et tulis ennen laskettua.

Meille lupailtiin poikaa neidin kaveriksi ru:ssa ja itsellä on aika vahva poika olo ollut välillä. Poikalupauksen takia otin sit äitiyspakkausen(oisin muutenkin varmaan ottanut) ja oon ostanut/saanut hieman "poikamaisia" ja nautraaleja vaatteita.
 
Tsemppiä teille vielä loppuraskauksiin!

Vimpallekin informoin, kun et salaisella puolella pyöri, että 12.8. syntyi meille toinen poika. Laskettuna päivänä tuli maailmaan, eli tarkka poika! Synnytyksestä tuli lopulta vauhdikas ja melko hurja. Mies oli vähällä soittaa ambulanssin, kun tuntui, että vauvan pää olisi jo tulossa pihalle... Kun päästiin sairaalaan, niin heti salissa suorastaan revittiin vaatteet päältä ja ei kun ponnistamaan. Yllättävän hyvin selvisin ilman lääkkeitä ja tästä jäi melkein parempi maku kuin esikoisen synnytyksestä. Hyvin erilaiset kokemukset siis.
 
Voi onnea vaa_veli,juuri aloin miettimään että jokohan olet synnyttänyt ja piti tulla tarkistamaan onko täällä mitään infoa :) itsellä vielä 9 viikkoa laskettuun aikaan,todella nopeasti tää aika vaan menee :)
 
Takaisin
Top