Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä on muksut nyt 5v,3v & 8,5kk ja tuntuupi et oma pesue ois tässä :)

Dadapls, teillä on jänniä aikoja siellä! :rolleyes::Heartred:Heartred

Ja Marsupilami, voimia keskenmenon käsittelyyn :Heartred on se kuitenkin suuri asia ja jättää oman jäljen elämään.
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Ollaan kyllä puhuttu aiemminkin että kolme lasta haluttais, ja mä kyllä enemänkin :Heartred:p
    En vain ole varma että onko nyt vielä hyvä ajankohta. Ja tuo keskenmenokin vielä niin tuoreesti mielessä ettei ihan nyt justiin vielä uutta raskautta :sad001
    Onneksi ollaan vielä nuoria niin ei sen puoleen ole mikään hoppu, mies 25v ja mä täytän kesällä 24v :happy:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  3. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mä pidän vieläkin itseäni jollakin tasolla nuorena mutta kyllä se vaan syksyllä uus kymmenluku pyörähtää kun 30 tulee mittariin o_O ja mies täyttää jo 35v tänävuonna. Ai kamala! :joyful:

Meillä lasten ikäerot on 2v2kk ja 2v7kk. Ja täytyypi kyllä sanoo et monet väittää et kolmas menee siinä sivussa niin ei se kyllä mun mielestä ihan niin mene.. meillä vaikka vauva on ollu helppo, niin silti oon kyl jaksanu omasta mielestä tän vauva-ajan ihan hyvin mut arjen priorisointia se on vaatinu ja mies on joutunu olee paljon isompien kanssa omien töiden jälkeen. Ja mies on huomannu sen myös omassa jaksamisessaan.
    Ruuhkavuodet...
  4. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Heippa kaikille! En ollut aiemmin tätä ketjua huomannutkaan, mutta nyt mukaan. :) Olen luterilainen, seurakunnassa aktiivisen uskovan perheen äiti, pienet murut ovat 5v7kk ja 1v5kk. Kolmaskin haaveissa, mutta koska pikkuveljen odotus oli pitkä ja raskas prosessi, vielä vähän pohdinnan alla. Elämä on täyttä vauhdikkaan taaperon ja temperamenttisen isomman kanssa, mutta kiitollisuus siitä, että tätä elämänvaihetta saa elää on kuitenkin päällimmäisenä päivittäin. Ja suuri ilo on vertaistuki kanssaäitien muodossa. :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  5. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Tervetuloa lillimaaria mukaan :)
    Meilläkin esikoinen starttaa syksyllä eskarin, eilen tuli tieto et päästiin sinne minne haettiinkin.
    • Tykkää Tykkää x 2
  6. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Kiva! Teillä tulikin ajoissa tieto, täällä odotettavissa vasta huhtikuussa... mutta ei tarvitse erityisesti jännittää paikkaa, kun niitä ei niin montaa ole. :) On se hurjaa, musta tuntuu että vastahan sitä kuulosteli pienen esikon liikkeitä mahassa ja sitten johonkin hurahti kuusi vuotta.
  7. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Tervetuloa lillimaaria! :)

Me nyt miehen kans päätettiin antaa lupa kolmannelle tulla, jos on tullakseen :happy:
    Lääkäri kyllä sanoi että olisi hyvä antaa yksien kuukautisten tulla keskenmenon ja uuden raskauden välissä, jotta on sitten mistä arvioida raskauden kesto. Mutta ei me alettu odottamaan niitä kuukautisia.
    Mulla oli kyllä ovis oireet viimme viikolla, jännä nähdä pärähtääkö ens viikonlopulla plussa testiin :nailbiting:
    Kovin korkeat odotukset ei oo, mutta silti sitä aina jännäilee josko... :rolleyes:
  8. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

marsupilami, ihanaa nyt sitte jännätään :Heartred

Meillä ei päästy testaamaan kun kp1 tuli yllättäen ajoissa. Nyt siis kp5. Jännittää vähän kun olen ollut nyt 2vk sänkypotilaana ja eilen vielä vahvistettiin keuhkokuumeeksi. Ab: t ei kuulema lääkärin mukaan haittaa yritystä. Toivottavasti ehdin tässä ennen ovista parantua :smiley-angelic001
  9. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Sullahan on dadapls ollu ihan rankka tauti! Muista nyt levätä ja hoitaa ittes kerralla kuntoon :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Ja marsupilami, onnea uuteen yritykseen :thumright on ne vauvat vaan niin ihania :happy:

Meillä mies oli aluks pitkään sitämieltä et kaks lasta saa riittää. Etenkin kun ne oli poika ja tyttö. Sitten jossainvälin sain ympäripuhuttua miehen tähän kolmanteen joka on nytten 9kk pieni ihanuus :love017 ja täytyypi kyllä sanoa että on tuo mieskin aivan onnessaan tuosta juniorista :)

Meillä etenkin tuo melkein adhd isoveli on ottanu pikkuveikan hoitamisen ja viihdyttämisen omaksi hommakseen. Kantaa sitä aina millon minnekkin :grin ihme kyllä, kertaakaan ei oo tuota meidän jättijunnua pudottanu tai edes vahingossa satuttanutkaan niitten omilla retkillä. Mun ei tarvi käydä kun viereisessä huoneessa kääntymässä ja kun tuun takasi niin vauva on kadonnu näköpiiristä lattioilta piupau! Yleensä se on lastenhuoneessa istumassa yhdessä pienessä lasten tuolissa :joyful: tai sitten ihan jossain muualla :wink

Tuo 3v isosisko taasen on kyllä hoivavietillä kanssa varustettu, mut on se kyl aika kovaotteinen pientä kohtaan välillä... ja huoh niitä tilanteita ku ne tappelee vauvan keskellä ollessa että kumpi saa hoitaa veljeä.... :hungover:

Sellasta arkea meillä kolmen pienen ihmeen kanssa :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

No juu!
    Maalla kun asutaan ja ei oo lapsillakaan leikkikaverit kovinkaan lähellä niin oon käyny itse lasten välillä hiukan töissä haukkaamassa happea puolvuotta-vuoden. Niin tuntuu et tää aika on kyllä menny siivillä! Ja kyllä, edelleen muistan mille ne esikoisen potkut tuntu siellä massussa :Heartred ja miten erilaiset liikkeet oli toisella ja myös tällä kolmannellakin vauvalla :) kuinka ne on jo niin omanlaisia persoonia jo silloin masuaikoina.
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Meidän esikoinen (3.5v), on kovasti vauvakuumeillut. Puhuu myös pikkuveljensä puolesta että "me halutaan vauva". Kysyinkin että "semmonen nukkeko?". Vastaus oli "ei kun semmonen tavallinen. Joka avaa suuta kiltisti, että voidaan antaa sille ruokaa ja sitten me leikitään sen kans" :Heartred:joyful: ja kerran sai jostain päähänsä että isi hakee heidän pikkusiskon sairaalasta, väiteltiin asiasta, ja selitin että vauvan pitäisi ensin kasvaa äidin masussa. Mies kun tuli kotiin niin poika heti meni ovelle vastaan selittämään "isi, äidin masussa pitäisi olla meidän pikkusisko" :hilarious:. Toivottavasti sille kelpaa myös mahdollinen pikkuveli, vaikka aina siskosta puhuukin :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Hauska Hauska x 1
    • Vanha Vanha x 1
  13. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Voi että ihania pieniä teillä molemmilla :Heartred Aloin jo kuumeilemaan toista lasta vaikka ensimmäistäkään ei ole :hilarious:
    • Hauska Hauska x 1
  14. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Meilläkin isosisko haluaisi vielä toisen sisaruksen, ja nimenomaan tytön, koska pikkuveli on jo. :) Aika monella kaverillaan on sattunut nyt tulemaan pikkuveljen jälkeen sisko, niin hän taitaa ajatella että näinhän tää vaan tilataan. Muutenkin leikkii jatkuvasti vauvanukeilla ja masussaankin on kuulemma aina vauvoja, milloin yksi, milloin useampikin. :D

Meillä oli neljä vaikeaa keskenmenoa komplikaatioineen esikon jälkeen ja tämä lopulta saapunut, niin loputtomien rukousten kanssa odotettu ja toivottu pikkuvelikin oli vaarassa mennä alkuraskaudessa kun kaksonen meni kesken, että koko hänen raskausaikansa oli pelkkää menettämisen pelkoa. Aika paljon oon joutunut miettimään, vieläkö uskaltaa alkaa toivoa yhtä. Silti, vauvakuume on jälleen kova ja vaikka meille on jo suotu ihanat pienet murut, jotenkin tuntuu, että yksi voisi vielä mahtua joukkoon. Täälläkin siis tavallaan yritys päällä, vaikkakin yritän ajatella sitä mahdollisimman vähän.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  15. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Onpa ollut kyllä raskasta teillä lillimaaria :sad001 toivotaan että seuraava raskaus menisi hyvin, ja että uskaltaisit myös luottaa siihen :smiley-angelic001

Mun oma tahto antaa lupa kolmannen tulla, vahvistui omasta keskenmenosta. Siitä tuli semmonen selkeys siihen, ettei kaikki aina mene niin kuin itse ajattelisi. Eihän sitä tiedä tulenkokaan edes enää raskaaksi. Tai tuleeko uusi keskenmeno, meneekö yrittämiseen vuosia jne.
    Ja sitten vielä kun on nuo omat pikku ihme miehet tuossa pyörimässä, niin todellakin tahdon lisää näitä ihmeitä :love017
    Meidän esikoinen, joka on siis poika, niin varmaan kans haluaa pikkusiskon sen takia kun nyt on kaikilla tuttujen lapsilla niitä pikkusisko vauvoja, ei yhtään poika vauvaa oo, niin ehkä se ajatus pikkusiskosta johtuu siitä :rolleyes: ja ehkä kun pikkuveli on jo, niin vähän vaihtelua :p
  16. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä on aivan ihana triio. Eka poju on kunnon vilperi, sitten on iskän ainut prinsessa ja viimene poju on itse rauhallisuus :)

Esikoisen kanssa menee kyllä täysin harjotellessa... saas nähä minkälainen mies siitä oikein tulee :nailbiting: toivotaan parasta. On vaan oikeesti aika vilkas ja impulsiivinen. Ens syksyhän se eskarissa antaa osviittaa.

Tänään illalla kattelin et pienin on vähän vetämätön ja valittelee eikä malta nukkua, niin kuumettahan sillä oli. Menis nyt vaan nopeesti ohi.
  17. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Tiedän yhden pojan joka oli aika villi pienempänä ja sitten kun meni kouluun niin alkoi pikku hiljaa rauhoittua :) eli mahdollista on omppu15, että teilläkin vielä rauhoitutaan :wink
    Meidän molemmat pojat ovat rauhallisia lapsia, toki osaavat myös villiintyä, etenkin jos on vieraita :wink
    Pienempi on rauhallisuudesta huolimatta tempperamenttinen, jos joku ei mene niin kuin haluais niin tavarat saattaa lentää ja menee sitten mököttämään johonkin nurkkaan. Ja lautaset lentää ruokapöydästä jos menee neuvomaan kuinka esim. lusikkaa kannattaisi pitää kädessä. On hyvinkin omantien kulkija eikä neuvoja ota vastaan :rolleyes: ja on myös mustasukkainen. Kuinkahan vaan ottaisi mahdollisen pikkusisaruksen vastaan :nailbiting: Esikoinen on kyllä oikein mallikas isoveli, ei ole ollut mustasukkainenkaan vaikka oli "vain" 1v10kk kun pikkuveli syntyi :shy:
  18. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Esikoinen alkoi torstaina valittaa kurkkuaan, ja eilen meni sitten niin kipiäksi että jouduin särkylääkettä antaa. Illalla sitten tuli oksennus, yöllä toinen ja aamulla kolmas. Tiedä sitten onko lievää vatsatautia vai oksensiko koska on niin kipeä ja hengittäminen vaivalloista :sad001 lähipiirissä on kyllä ollut nyt vatsatautia ja itselläkin on huono olo, vatsassa velloo eikä tee mieli syödä mitään :depressed:
    Pienempikin tuli yöllä kipiäksi, mutta on hyvinkin pirteällä tuulella vaikka onkin kuumetta ja nokka vuotaa :Heartred
  19. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Ei oo kivoja nää epidemiat :sad001 Toivotaan että selviitte säikähdyksellä ja lähtee kaikkien vointi parempaan suuntaan :Heartred

Tilasin tänään autoon kalatarran, on kauan pitäny hankkia ja nyt sitte sain aikaseksi. Saa nähä millasta reaktiota aiheuttaa tien päällä :hilarious: Itse jos nään sellasen niin tulee vaan hyvä mieli, ehkäpä pääsen siis jopa hymyä aiheuttamaan jollekkin :wink
    • Tykkää Tykkää x 4
  20. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä on nyt kanssa kaks pienintä kuumeessa :sad001 ja vauva muuten kyllä nukkuu itsekseen mutta on nyt kipeenä ollessaan halunnu nukkua vaan mun sylissä :arghh: eipä oo juu tarvinnu paljoo kotihommia tehä. Onneks oli viikonloppu ja mieskin oli kotona. Meillä siis kuume noussu nopeesti korkeelle ja vauvallakin oli yksien sylikitinäpäiksyjen jälkeen 40c, kunnes äkkäsin antaa lääkettä. Mitenköhän korkeelle ois muuten noussu? Annoin täyden annoksen panadolia ja parin tunnin päästä lämpöä oli vielä 39,5c. No, eihän siinä. Lisäks luvan kanssa buranaa että saadaan kuume alas.

Eilen tuli tosiaan sit myös tyttö kuumeeseen. Aika herkässä näyytis yökkäysrefleksi olevan ku yöllä annoin lääkettä niin meinas heti oksentaa sen pois.

Tsemppiä marsupilami sairastupaan!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
    • En ole samaa mieltä En ole samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu