Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Hei kiva kun täällä olikin juttua, en ollut hetkeen käynyt. :)

Tsemppiä dadapls, oot jo pitkälle päässyt, toivottavasti kaikki sujuu turvallisesti ilman raskausmyrkytyksiä loppuun asti. ❤

Ja hienoa että marsupilamillakin kaikki jo hyvin edennyt!

Voimia Ennille, mä niin tiedän noi pohdiskelut. Toivottavasti teidän vuoro olisi pian! Ja oon myös yhtä vanhanaikainen. Mähän tein lopulta vain osa-aikatöitä (kun ei ollut mitään minne palata kokoaikaisesti) silloinkin, kun esikko täytti kolme, vaikka kuopus oli vielä silloin vain yhä kauemmaksi lipuva haave. Kotoa meni neiti tänä vuonna eskariin, kerhossa oli viimeiset kolme vuotta.

Täällä 24+2 tänään menossa, alkaa jo tuntea olevansa raskaana... Ei ole helpolla tähänkään asti voinnin puolesta päässyt toki, mutta nyt kun maha kasvaa ja säryt ja vähän jo harkkasupistelutkin vaivaa, aikamoista on hoitaa tuota uhmakasta touhukasta 2v taaperoa. Ja samalla kuitenkin nautin niin joka hetkestä, en mitenkään uskonut, että vielä saisi raskauden kokea ja vaikka välillä tuleva kevät vähän jännittää, miten kolmen kanssa sitä arkea sitten setvitään, iloitsen hurjasti että saa nyt kokea tämän pienemmänkin ikäeron kahden nuoremman kanssa, kun se aikanaan jäi vain haaveeksi toista odotellessa niin kauan.

Vauva potkuttelee aktiivisesti ja pahin pelko on hellittänyt. Vähän jo uskaltaa haaveilla pikkuvaatteista ja vauvatarvikkeista. Kohti talvea. ❤
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Mitäs tänne kuuluu? Dadaplsilla ainakin jo h-hetki lähellä, ellei jo nyytti sylissä? En muista sun laskettua nyt tarkkaan. Ja miten marsupilami oot voinut? Entä muut?

Mulla viikot vierii, vieläkin kuvittelen olevani alkuraskaudessa epävarmana ja parin päivän päästä kuitenkin jo 28+0 täynnä, viimeistä kolmannesta kohta viedään. Hurjaa ja ihanaa. Jotenkin ei ole pää ihan ehtinyt tähän raskauteen mukaan, vaikka luulisi että ajatteluaikaa on ollut kun niin paljon lepoa alusta asti vaatinut... Nyt tosin alkaa olla itsekin jo helpompi hyväksyä että vauhti hidastuu, kun loppuraskaus häämöttää. Tekeekin mieli käpertyä lepäämään ja fiilistellä hämärää ja kohta jo joulun tuloakin. ❤

Siunausta itse kunkin syksyyn!
    • Tykkää Tykkää x 3
  3. marsupilami Naimisissa foorumin kanssa Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Meille kuuluu hyvää. Tänään rv19+0 :Heartred pahoinvointi helpotti siinä 14viikon kohtaa, mutta taas alkanut tulemaan iltaa kohden huono olo :depressed: pieniä potkuja tuntuu välillä :Heartred
    Odotan jo kovasti joulua, aivan ihanaa aikaa :happy:
    13.11 olis rakenne ultra, aika matelee kun odohat sitä niin kovasti :nailbiting: mutta sen jälkeen varmaan aika meneekin nopsaan, jos vaan tulee ultrasta hyviä uutisia :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  4. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Meillä on jo nyytti sylissä :love017 Syntyi torstai-iltana rv 36+2 :Heartblue (la 19.11) Käynnistettiin tiistaina raskausmyrkytyksen takia. Kaikki on tosi hyvin ottaen huomioon että hän on vähän ennenaikainen, tänään lämmitelty sinivalon alla mutta huomenna olisi jo mahdollisuus päästä kotiin jos valon minimiteho riittää :dummy: Aamun verikokeissa ainakin näkyi että bilirubiini ei ole edellisestä noussut! Olo on väsynyt mutta niin onnellinen:Heartbigred
    • Tykkää Tykkää x 2
  5. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Teilläkin viikot vierineet nopeasti! Lillimaarialla loppu jo häämöttää:cheers Lepäile ihmeessä jos vaan pystyt:Heartred
    Marsupilami kerrohan sitten miten rakenneultra meni, onko sulla aavistusta sukupuolesta?

Mitenhän Ennillä menee?
  6. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Oi onnea dadapls!! Kumpi teille tuli? Suloista vauvantuoksua näihin ensipäiviin, toivottavasti pääsette pian kotiin! Miten sun synnytys meni, ja ootko itse toipunut, ehtikö raskausmyrkytys jo vaikuttaa sun vointiin?

Marsupilami, noi viikot ennen rakenneultraa oli kyllä mullakin piiiitkät. Toivottavasti rakenneultrassa kaikki on hyvin!

Nyt tosiaan jo aika tuntuu menevän nopeammin. Mulla on muuten myös ultra 13.11., sain syyskuun ru:ssa kasvukontrolliajan tuohon 30+ viikoille, kun istukan muoto kuulemma viittasi ehkä mahdollisiin vauvan kasvuongelmiin loppuvaiheessa. Lähinnä siis seurailua, enkä ole osannut olla tästä toistaiseksi huolissani. Tai sanotaanko että olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa, kun se kontrollikin on ollut noin kaukana. Vähän myös kaiken lisäksi jännittää, näkyisikö tällä kertaa myös sukupuoli, ru:ssa beibi piti niin jalat ristissä, ettei kätilö juuri uskaltanut veikkailla mitään. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  7. marsupilami Naimisissa foorumin kanssa Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Onnea dadapls pienestä nyytistä! :love017

Mulla vahva veikkaus että tämä on tyttö, kudoin jo vaaleanpunaiset villasukatkin :dummy1::p mutta nuo sukathan voi kyllä lahjoittaa jollekkin jos tuleekin poika :dummy::rolleyes: ru:ssa aiotaan kysyä sukupuolta, josko näkyis :)
    Aivan ihanaa kun tänään satanut lunta, maa valkoisena :happy:
    • Tykkää Tykkää x 2
  8. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Kiitos, poika tuli kuten lupailtiin :Heartblue Synnytys meni ihan hyvin. Alkuun ei meinannu käynnistyä millään vaikka teki tosi kipeetä ja sitten lopulta avautuminen 4cm-> ponnistus-> syntymä kaikki tapahtu noin puolessa tunnissa! Olin siinä aika shokissa. Just kävi meidän kätilö tässä juttelemassa että mitkä fiilikset, sanoikin että suosittelee pyytämään neuvolasta jutteluapua kun ei ihan pää pysynyt mukana. Mutta selvisin vaikkei siltä tuntunut siinä hetkessä :happy093

Olin osastolla oireiden takia (verenpaineet, turvotus, päänsärky ja proteiinia pissassa) pe-la yöstä asti ja odoteltiin pari päivää kortisonipiikin vaikutusta ja parempia viikkoja. Sitten alko protsku vaan nousta niin päätettiin alkaa käynnistää. Onneksi sitten alkoi helpottaa ja nyt oikeestaan enää turvotusta jäljellä noista. Ei oo kyllä otettu kokeita mutta vointi sen verran hyvä ettei ilmeisesti tarvitse. Toipunut olen hyvin, unta ei ole tullut tässä juuri yhtään joten innolla odotan kotiin pääsyä jospa omassa sängyssä saisi unen päästä kiinni :) Onneksi on mies apuna tässä heti suoraan sen 3vk :Heartblue

Osaatko sanoa tarkemmin mitä sulla näkyi istukassa lillimaaria? Mulla meinaa oli kanssa viitteitä siihen että kasvu saattaisi hidastua ja sitä seurailtiin. Kuitenkin keskikäyrällä kasvoi hienosti kokoajan :dummy:
  9. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Marsupilami nyt en muista oliko sulla aiemmat lapset (/lapsi) kumpia?

Jep ihanaa kun tuli lunta:love017 Ei pysynyt maassa kun hetken täällä mutta oli kiva seurailla ikkunasta :)
  10. marsupilami Naimisissa foorumin kanssa Toukomammat 2017 Maalisäidit 2020

Kaksi poikaa :Heartblue:Heartblue molempien odotukset oli helppoja, pahoinvointi oli tosi minimaalista, kummankaan aikana ei tarvinnut oksentaa. Tässä raskaudessa onkin sitten ollut pöntölle käyttöä :yuck: ja poikien aikana teki mieli suolaista ja rasvaista. Nyt moiset tekee häjyä ja voisin elää hedelmillä :hungry: on vaan niin erilainen raskaus tämä että hämmästyn jos tämäkin poika, vaikka onhan sekin toki mahdollista :grin
    Ja nt ultrassa kätilö sanoi ympäri pyöreästi sukupuolesta kun kysyin että "poikaa en veikkaisi" :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Istukan toinen reuna oli "vallimainen", sellainen paksu seinämä sen loivan normaalin sijaan. Tämä kuulemma joskus voi vaikuttaa kasvun hidastumiseen loppuvaiheessa.

Sulla olikin aikamoisen nopea synnytys sitten lopulta!
  12. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

Joo olihan se :grin Mutta onneksi oli, toikin tuntui jo etten pysty :oops:

Hmm oliskohan mulla ollu samaa.. Laguunoista ne puhu jotain ja infarkteja näkyi sitten kun oli syntynyt siinä. Sulle taitaa tulla ylimääräsiä ultria nyt? Onneksi noi ei välttämättä tarkota yhtään mitään ja meillä tosiaan tuli viikkoihin nähden hyvän kokonen vauva kaikesta huolimatta :happy:
  13. lillimaaria Tuttu foorumilla Tammiäidit 2020 Elomammat 2017

Joo, ainakin nyt tämä parin viikon päästä oleva ylimääräinen ultra sovittiin jo rakenneultrassa, en tiedä mikä on sitten jatko.

Minkä kokoinen poikanen teille saapui?
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. dadapls Ihastunut foorumiin Marraskuun äidit 2019

2730g 48cm ja päänympärys 33,5cm :shy: Kaikki vaatteet isoja kun varauduttiin yli 4kg vauvaan :joyful: Tilattiin untuvapakkaus maanantaina että tällä viikolla pitäis saapua sopivampaa vaatetta :love017
    • Tykkää Tykkää x 2
  15. Jos luoja suo... Tuttu foorumilla Elokuun äidit 2019

Sydämelliset onnittelut koko perheelle ja paljon siunausta vauvelin syntymän johdosta! :Heartbigred
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu