Uskomuksia

August14

Sanavalmis juttuseppä
Elokuunmammat 2014
Elomammat 2017
Huhtikuiset 2021
Minusta olisi hauska kuulla noita vanhanajan uskomuksia lapsen sukupuolesta ym. kun nuori satun olemaan vielä ja esikoista odottava.
Vakavastihan niitä ei pidä ottaa, mutta hauskaa ajan vietettä se on lueskella ja kokeilla.. :grin

Meillä on kokeiltu vain sitä vihkisormustestiä, eli oma hius vihkisormuksen ympärille ja siitä sitten laitetaan roikkumaan vauvamasun päälle (makuuasennossa), jos sormus heiluu on tulossa poika tai jos pyörii tyttö. Meillä se heilui (mies piteli siis sormustani siinä massuni päällä).. Hauskaa, leikkimielistä ''selvittämistä''.. :p

Me tehtiin kaverin kanssa jo ala-asteella tota sormustestiä, tosin kämmenen päältä ja tarkoituksena selvittää tulevien lasten sukupuolet. Hassuinta asiassa oli että tulokset oli joka kerralla samat ja jopa äideillämme ne pitivät täysin paikkansa jo saatujen lasten osalta! Vaikka en erityisen taikauskoinen ole, niin toi ennustus on kyllä jäänyt jotenkin mieleen, joten edelleen uskon vakaasti että tyttöä tässä odotellaan! :D Ja seuraava on sitten poika...

Vatsan muodosta voi sanoa kumpi tulee eli poika vatsa on eteenpäin ja tytöstä leviää vyötärölle! Ainakin minuöla mennyt kaksi raskautta oikein tämän perusteella! :)

mulle sanottiin et poika tulee, kun tyttöä odotin, ilmeisesti mahan muodon perusteella. huti oli ja tyttö tuli :) tosin yksi kaveri osasi ennustaa tyttöä vatsan perusteella :) nyt useimmat ovat veikkailleet tyttöä lähinnä oireiden perusteella, eilen yksi työkaveri povasi poikaa, kun vatsa pullistunut ulospäin :)

Tänään olin neuvolassa ja sydänääniä kuunneltiin. Pienellä oli korkea syke, joten tyttöä vanhan uskomuksen mukaan epäiltiin :) Syke oli jotain 164 luokkaa.

Kuulin, että tyttövauva vie osan äidin kauneudesta (tulee finnejä, tukka haurastuu ym.), mutta itsellä finnit on jossain muualla kuin kasvoissa (selkä/rinta) ja hiuksetkin kiiltää niin, että hoitoainetta ei voi käyttää.. :grin

Rasvainen ruoka himottaa -> poika
Raikas kevyt ruoka -> tyttö

Tämmöisiä löysin:
Jos lapsen isä lihoo raskauden aikana, tulossa tyttö (ei ole vielä ainakaan lihonut)
Äidin kylmät jalat kertovat tulevasta pojasta (jäässä ne on aina, paitsi iltaisin saattaa sängyssä "syttyä tuleen")
Poika saa äidin karvat kasvamaan (tukka on tosiaan ruvennut kasvamaan ja muukin karvoitus..kröhm)
Piinaava pahoinvointi viittaa tyttöön (itse selvisin oksentamatta)
Makeannälkä tarkoittaa tyttöä ja suolannälkä poikaa (entä kun tekee molempia mieli!?)
Linea nega navasta ylöspäin (koko massun matkan siis) tarkoittaa poikaa (ei ole vielä ilmestynyt)
Verta vuotavat ikenet viittaa poikaan (joo veri lentää hampaita pestäessä)
Vauvan korkea syke (yli 150) tyttö (noh 148 oli viimeksi)

Ei sukupuoleen liittyvää, mutta närästys kertoo, että vauvalla tulee olemaan syntyessä tuuhea tukka :D

Muokattu viimeksi:
Hah, mua huvittaa tuo närästysjuttu. Mulla oli esikoista odottaessa melkoinen närästys koko raskausajan ja poika raukalla ei vieläkään (2 veenä) ole kuin muutama aivan haalea untuva päässä.

Jäi tuo edellinen juttu kesken, kun pikkumiehelle iski yhtäkkinen iltapalan tarve just sillä hetkellä... Mulla oli esikoista odottaessa linea negra melkein tisseihin asti ja se ilmaantui jo aivan alkuraskaudessa. Nyt ei ole mitään... isi on lihonut molempien raskauksien aikana, nyt ei ehkä niin paljoa (vielä). Esikoista odottaessa syke oli joka kerta noin 150 ja poika siis tuli.

No tuon listankin mukaan ois tyttö tulossa :) Paitsi pahoinvointia miulla ei oo ollu oikeestaan ollenkaan. Ja sen kiinalaisenkin kalenterin mukaan tyllerö oisi tulossa. On kyll jännä nähä 4 viikon päästä kumpi näkyy, onko tuntemukset ja ennustukset oikeessa :wink

Takaisin