Usko alkaa mennä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Tässä nyt on 4-6 kertaa jouduttu pettymään kun menkat on alkanut.. ja tänään just viimisin pettyminen...Kannattaisiko minun mennä jonnekki tutkimuksiin?Millaisiin tutkimuksiin kannattaisi mennä? En polta enkä juo tai juon mutta ehk max kerra kuussa jos silloinka ja mies polttaa päivittäin.. 

Tiedän tuon tunteen kuukausi kuukauden jälkeen, kyllä se aina potuttaa ja masentaa kun menkat alkaa. Mutta äläpä huoli, malttia vaan tarvitaan.

vau.fi -artikkelista:
Vaikka kaikki menisikin tismalleen niin kuin pitää, mikään tae raskaudesta se ei ole. Naisella on noin 20 prosentin mahdollisuus kuukaudessa tulla raskaaksi, ja 35 ikävuoden jälkeen todennäköisyys laskee selvästi.

Me käytiin jo hiljalleen tutkimuksissa puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja mun veriarvot, ultrakuva kohdusta ja miehen siemennesteen laatu aivan kunnossa. Ajoituskin aika hyvin kohdillaan. Meillä meni 11 kuukautta, eikä sekään nyt vielä kovin paljon ole.

Nyt vaan rennosti, kyllä se sieltä tärppää! Ja jos ei vuoden kohdalla alla pikkuista kuulua, niin sitten kanstii kysellä tutkimusten perään. Plussatuulia!

Juurikin näin! Tosiaan naisella on vain 20% mahdollisuus kuussa tulla raskaaksi ja kuulemma vuoden yrittäminenkin on vielä normaalia. Näin meillä oli esikoisen kohdallakin. Vuosi meni ennenkuin tärppäsi. Jos tosiaan ei ala sitten viimeistään kuulua niin sitten tutkimuksiin. 

Mutta kovasti plussatuulia ja vink vink, meillä kakkosen aikaansaamiseksi auttoi greippimehu. Ja monilla auttaa se että lopettaa ns.yrittämisen. Stressi on monessa asiassa pahaksi. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty.  

ei kannata huolestua,niinku noi muutkin on kirjottanu 20% vaan on mahdollisyta jäädä kuukaudessa raskaaksi..Mutta kyllä se sieltä tärppää kun on oikea aika eikä se välttämättä tarkota että jokin on vinossa ku ei raskaaksi tule millään,ei vaan ole tärpänny tsemppiä vaan kyllä se sieltä  tuleee!!

4-6 kertaa joutunut pettymään??
Voin kertoa, että siinä kohtaa, kun pettymystä on takana viisi vuotta eikä kukaan lääkäri ota sua vakavasti nuoresta iästäsi sekä kolmen vuoden yrityksen jälkeisestä keskenmenosta rv11, niin voin kertoa, että usko lapseen menee!!
Nyt takana jo reilu 6vuotta pettymystä ja nyt vasta jonossa tutkimuksiin...
Ai niin, ja ikää on tällä hetkellä siis 26v

Ei vielä tuon takia kannata hermojaan menettää. Meillä yritettiin tämän hetkistä masuasukkia vuoden verran. En edes tiedä ottavatko tutkimuksiin 4- 6 yrityksen jälkeen, vai kehottavatko vielä yrittämään ihan itse.
Itse join kaiken maailman greippimehut ja kaikki muut ns. poppakonstit käytettiin. Paras oli kuitenkin se, että päätettiin syys- lokakuussa, että vuoden vaihteen jälkeen ilmoittaudumme lapsettomuuspolille. Siitä päivästä lähtien asiaa ei mietitty sen enempää. Harrastettiin seksiä silloin kuin mieli teki ja lopetettiin se lapsesta stressaaminen. Uuden vuoden aattona oli kuukautiset jo myöhässä 2 viikkoa ja tein testin. Plussaa näytti. Yrittämisestä onnistumiseen kului siis vuosi.

Tuo tuntuu kurjalta juu, tiedän. Yksityiselle pääsee nopeemmin ja varmemmin kuin jonottamaan kunnalliselle. Kunnalliselle puolelle on aina noin 6kk jono, johon pääsee vuoden yrittämisen jälkeen. Sitten on liuta tutkimuksia ja muita juttuja, joissa menee rutosti aikaa, voimia ja hermoja. Itse olen tämän polun käynyt nyt kahdesti läpi, esikoisen odotusta odotettiin 2 vuotta ja nyt tämä pikkukakkonen antoi kuulua itsestään vuoden odotuksen jälkeen. Molempiin raskauksiin olen syönyt hyvän määrän hedelmällisyyteen vaikuttavia lääkkeitä ja molemmat tärpänneet vasta sitten, kun olisi ollut aika lähteä vahvempiin hoitoihin. Kannattaa käydä juttelemassa omalääkärillä ja miettiä, lähdettekö yksityiselle, joka maksaa, mutta sinne pääsee nopeammin vai odotteletteko kunnallisen th:n jonossa hoitoaikaa. Me oltiin molemmat kerrat kunnallisella puolella ja jos joskus vielä tekee mieli lasta, niin kyllä yksityistä on kokeiltava, kun tuo kunnallinen puoli on jotenkin niin outo. Ja jos jotain ongelmaa kuukautiskierrossa, niin kannattaa heti mennä kyselemään apuja, koska muuten niitä "itkettyjä" kuukautisia vain kertyy ja kertyy. Tsemppiä sulle, jospa teillä olisi kevätvauva kainalossa. :)

Taas tuli ne ihanat kuukautiset eikä tärpännyt.. :/ mietin että mitähän mun nyt sit pitäis tehdä :D ku alotan ens viiikolla treeni kauden nii ei kait se vaikuta mitenkää?

Meillä puolestaan yritettiin ensinmäistä parisen vuotta,mutta vika oli itsessä joka huomattiin jälkikäteen elikkä työnsin aineet pihalle heti joten ei sisuksiin jäänyt oikee mitää,ja tein tätä parisen vuotta,mutta kun yks päivä hoksattiin että jätän sisääni ja nostan jalat ylös jotta valuu pohjalle saakka ja kappas tällä kerralla tulikin raskaaksi ja temppu tepsi.. myös toisen kohdalla tein niin ja ekalla yrityksellä tulin raskaaks mutt tämä päättyi keskenmenoon,yritimme jälleen viikko keskenmenon jälkeen ja tulin raskaaks taas ekasta kerrasta.Joten yritystä ja eri keinoja käyttöön niin kyllä se siitä onnistuu.. stemppiä yrityksiin ja toivottavasti tuloksia saatte pian :)

Juu, itsellä oli sama juttu. Piti älytä jäädä sänkyyn vielä makaamaan ja juuri jalat ylhäällä ja lantio oikein tyynyllä, että pääsee ne siemenet sinne minne pitää, eikä kiirehtiä pesuhuoneeseen liian aikaisin :D

Takaisin