Useat alkion siirrot

Ellialli

Vasta-alkaja
Hei kaikille! Olen 37-vuotias ja ollut IVF-hoidoissa mieheni kanssa vuodesta 2021 lähtien ja minulle on tehty kaksi IVF-kierroista ja yhteensä 7 alkionsiirtoa. 5. siirto oli ainoa tuoresiirto, joka minulle tehty ja se toi plussan, joka meni kesken rv 8. Nyt 3. IVF-kierros alkamassa ja fiilis alkaa olemaan aika epätoivoinen. Olemme hoidoissa julkisella puolella, jossa palveluvalikko on lopulta aika suppea kaltaisissani tapauksissa ja myöskään esim. alkiodiagnostiikkaa ei ole tarjottu (lienee tuon yhden alkaneen raskauden takia). Myöskään EMMA/ALICE/ERA-testiä minulle ei ole vielä tehty. Nyt kaipaisin tsemppiä ja rohkaisevia tarinoita siitä kuinka joku olisi vielä tullut raskaaksi USEAN alkion siirron jälkeen (sanotaan vaikka yli kuuden siirron jälkeen) ja vinkkejä mikä onnistuneeseen lopputulokseen lopulta johti. :smiling-eyes: Itse olen varannut nyt yksityiseltä hedelmällisyysklinilta ajan jos saisin seuraaviin siirtoihin heiltä jotain lisäapua.

Hei kaikille! Olen 37-vuotias ja ollut IVF-hoidoissa mieheni kanssa vuodesta 2021 lähtien ja minulle on tehty kaksi IVF-kierroista ja yhteensä 7 alkionsiirtoa. 5. siirto oli ainoa tuoresiirto, joka minulle tehty ja se toi plussan, joka meni kesken rv 8. Nyt 3. IVF-kierros alkamassa ja fiilis alkaa olemaan aika epätoivoinen. Olemme hoidoissa julkisella puolella, jossa palveluvalikko on lopulta aika suppea kaltaisissani tapauksissa ja myöskään esim. alkiodiagnostiikkaa ei ole tarjottu (lienee tuon yhden alkaneen raskauden takia). Myöskään EMMA/ALICE/ERA-testiä minulle ei ole vielä tehty. Nyt kaipaisin tsemppiä ja rohkaisevia tarinoita siitä kuinka joku olisi vielä tullut raskaaksi USEAN alkion siirron jälkeen (sanotaan vaikka yli kuuden siirron jälkeen) ja vinkkejä mikä onnistuneeseen lopputulokseen lopulta johti. :smiling-eyes: Itse olen varannut nyt yksityiseltä hedelmällisyysklinilta ajan jos saisin seuraaviin siirtoihin heiltä jotain lisäapua.
Toivottavasti olet saanut selvitettyä sun ferritiini ja kilpirauhasarvot. Tsemppiä!

Moi! Oon kans just 37 v ja aloitettiin yksityiselle hedelmöityshoidot 8/21. Ekasta ICSIstä tehtiin 5 siirtoa, joista vain 1 plussa, joka päättyi varhaiseen keskenmenoon n. 5+4. Tässä vaiheessa tehtiin beready, emma ja nata, lopputuloksena aliaktiiviset tappajasolut, joka johtaa heikkoon kiinnittymiseen tms. Vika alkio sitten siirrettiin scrathingin ja ovitrellenaksujen kanssa, mutta ei tärpännyt. Tokasta ICSIstä saatiin vain 2 alkiota, jotka meni alkiodiagnostiikkaan -> molemmat aneuploidisia. Kolmannesta ICSIstä saatiin 4 alkiota joista kaksi oli euploidisia. 17. pv sitten tehtiin eka pas ja tärppäsin, nyt menossa 4+4. SItähän ei vielä tiedä pysyykö kyydissä tai onko oikeassa paikassa, mutta raskaus ainakin alkoi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Itsellään pitkä lapsettomuustausta. Aloitettu hoidot vuonna 2016. 3 ivf kiertoa tehty julkisella Tilkassa. siellä tehty 8 siirtoa. Ekat 6 oli tukilääkkellä lugesteron 2 päivässä. Nämä siirrot ja lääkkeet ei tuottaneet mitään tulosta. Muistaakseni ehkä kolme ekaa siirtoa tehtiin niin että kävin ultrassa ennen siirtoa jotta ovulaatio oli suht osuva siirtoon. Mutta sen jälkeen sain ovulaation kotona clear blue testillä etsiä. 7 siirto niin vaadin alkiokuoren avausta. Sitä sain ja siitä tarttui hetkeksi matkaan mukaan alkio, joka kuitenkin oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 5 muistaakseni ja huomattiin se varhaisultrassa. Pillerit vaan kouraan ja kotiin tekemään tyhjennyksen. Viimeinen siirto siellä nro 8 oli sama kuoren avaus ja luget siirron jälkeen. Täytin sen jälkeen 40 ja olimme muutenkin käyttäneet kaikki 3 ivf joka julkisella saa niin siirryimme Dextraan. Avautui ihan uusi maailma siellä. Siellä tehtiin testiä testin perään ja tutkittiin kunnolla kaikkea. Ferritiin, vitamiinit ynm. Siellä alkoi hoito 3kk lääkkeillä ennen munasolujen keräystä. Keräyksen jälkeen teimme alkiolle PGT-A tutkimuksen ja minulle tehtiin repro ja be ready testi. Maksoihan nämä kaikki testaukset paljon, mutta 9:s siirto tuotti tulosta kun nämä kaikki oli testattu ja tiesimme siirtää alkion oikean aikaan, ja saimme paljon enemmän tukilääkettä ja apuja tähän kun mitä julkisessa hoidossa. Mutta siis 9 siirtoa tehty ja nyt raskaus 9+2

Mulle tehtiin julkisella 4 ivf:hoitoa, joista saatiin yhteensä 14 alkiota, suurin osa hyvälaatuisia blastoja. Tuloksena 2 kemiallista, 1 keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin varhaisultrassa ja 1 kohdunulkoinen. Julkisella oli käytössä alkioliima, alkiokuorenavaus ja kokeiltiin myös aspirinia. Olin 35-vuotias kun hoidot aloitettiin.

Julkiselta ei siis onnistumista. Siirryimme yksityiselle vielä, ihan vaan alkiodiagnostiikan vuoksi, että saisi tietä että onko ne hyvälaatuiset blastot kuitenkin kaikki sairaita. No eivät olleet. Kolmas siirto yksityisellä johti raskauteen ja toi lapsen syliin 39-vuotiaana.

Muuten samat temput tehtiin kuin julkisellakin, mutta julkisella käytetyn bemfolan sijaan lääkityksenä oli menopur. Lääkäri selitti, että vaikka bemfolalla tuli hyvin alkioita, korkeammalla iällä se kuitenkin vaikuttaa munasolujen happamuuteen eri tavalla kuin menopur.

Toinen poikkeavuus julkiseen oli tukilääkitykseen cyclogestin rinnalle prolutex-pistokset. Verikokeella tarkistettiin proge-arvot ja ne olivat matalahkot cyclogestin käytöstä huolimatta. ”Yleisten” raja-arvojen mukaan normaalit, mutta kyseisen klinikan omien raja-arvojen mukaan liian matalat.

Minulla on epävirallisesti diagnosoitu endometrioosi ja nyt jälkikäteen olen palstalta oppinut @CherryRed:ltä, että suurempi progesteronituki endotapuksissa on tarpeen. Voi kun olisi tämä tieto ollut jo viisi vuotta sitten, ehkä tämä oma lapsettomuuspolku olisi siinä tapauksessa ollut vähän vähemmän tuskallinen.

Sinun kohdallasi on yksi raskaus alkanut, joten voisi ajatella, että alkionsiirron aikaikkuna on kohdallasi normaali ja era-testistä et hyötyisi. Meillä myös yksityisellä sanoivat suoraan, että eivät suosittele era-testiä, kun käytännössä se ei kuulemma hyödytä (tämä vastaus vähän yllätti), mutta tekevät sitä testiä jos asiakas haluaa.

Onko teillä tiedossa mistä lapsettomuus johtuu?

Takaisin