USA:ssa masun kanssa matkustelleet

Mirrrkku

Vasta-alkaja
Hei, osaisiko kukaan kertoa miten turvatarkastukset on Yhdysvaloissa järjestetty. Oletteko kulkeneet henkilöskannereiden läpi, käsittääkseni siellä on niitä lähes kaikilla kentillä? Yhdysvaltojen TSA:n sivuilla väiteteään vemepeleitä vaarattomiksi, mutta EU ei ole sallinut niiden käyttöä raskaana oleville. Eli kaipaisin kokemuksia... Mielellään myös siitä, miten moisen skannauksen saa siellä ilman hirveää showta kierrettyä. En mielelläni kulkisi skannereiden läpi, raskausvko 17 matkan aikana menossa.
 
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta tiedän että voit pyytää käsin tutkimista sen henkilöskannerin sijaan. Siitä ei pitäisi kummoistakaan showta syntyä koska käsin tutkiminen on vaihtoehtona henkilöskannerille. Jos kieltäydyt molemmista, siitä se show sitten syntyy.
 
No voihan! Enpä ole moisesta edes kuullut... :/
Olin Miamissa helmikuun lopulla (rv12), enkä kyllä huomannut että turvatarkastuksessa olisi mitään kummoisempia laitteita ollut, kuin mitä näki täällä Suomessa ja tässä tapauksessa Berliinissä.
Olen lentänyt myös New Yorkiin ja Los Angelesiin, enkä muista sielläkään mitään erikoista olleen. Sehän on niin hetki kun siitä läpi kävellään, että....
Ainahan voit asiallisesti tiedustella asiasta kun turvatarkastukseen olet menossa tai lähtöselvityksessä.
 
Takaisin
Top