Urheilu raskaana

Niittyleinikki_

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maaliskuiset 2023
Oletteko urheilleet normaaliin tapaan? Mitä lajeja? Miltä on tuntunut?

Itse yritin jatkaa kahvakuulaa ym. mutta tuli joitain oireita (tiputtelu + totaaliväsymys) kun kävin melko rankoissa treeneissä rv 4-5 joten en ole nyt uskaltanut mennä.. Oksettava olokin on joten ei edes tee mieli. Pyöräily ja kävelykin tuntuvat just nyt aika raskaalta vaikka kuuluivat aika isona osana elämään ennen. Ei vain jaksaisi..

Mulla putosi urheilun määrä aika dramaattisesti pahoinvoinnin takia. Kävelyllä pystyn käymään koiran kanssa, ja tänään uskaltauduin fillaroimaan. Hengästyttää kyllä kaikki tavallista enemmän, jopa kävelykin. Yritän kuunnella omaa oloa ja liikkua sitten hyvinä päivinä fiiliksen mukaan. Ja olla vertaamatta itseäni somen treenaaviin supermamoihin :smiling-eyes:

Mulla putosi urheilun määrä aika dramaattisesti pahoinvoinnin takia. Kävelyllä pystyn käymään koiran kanssa, ja tänään uskaltauduin fillaroimaan. Hengästyttää kyllä kaikki tavallista enemmän, jopa kävelykin. Yritän kuunnella omaa oloa ja liikkua sitten hyvinä päivinä fiiliksen mukaan. Ja olla vertaamatta itseäni somen treenaaviin supermamoihin :smiling-eyes:

Kiva kuulla että samanlaisia tuntemuksia! Joo tuo hengästyminen on jännä juttu, mistä lie johtuu. Onneksi en ole törmännyt noihin Super some mamoihin :D

Mä en mikään urheilija ole, kävelen kylläkin 4-5 kertaa viikossa noin 5km lenkin. Ja tuon hengästymisen olen huomannut myös. Tuntuu, että ylämäet on yhtä tuskaa työntää rattaita ylös, kun heti alkaa puuskututtamaan. Ja tuntuu, että samaan lenkkiin menee nyt paljon pidempi aika, kuin yleensä..

Mä en myöskään juuri urheile, mutta koiran kanssa lenkkeilyä tulee päivittäin ja työ on aikalailla jalkojen päällä olemista niin en ole muuta liikuntaa lisäksi ottanut. Hengästymistä on täälläkin helposti, varsinkin koronan kanssa hyvä että happi riitti. :Face Without Mouth:

Arkiliikuntaa tulee kun pyöräilen töihin 4km suuntaansa, muuta liikuntaa en ole jaksanut nyt alkuraskauden aikana tehdä ja se kyllä harmittaa. Odotan et kesän tullen tilanne paranee ja jaksaisi tehdä kävelylenkkejä ja toki uintia järvessä odotan kovasti :smiling-eyes: Täällä myös hengästyminen on nykyään tosi helppoa, ei tarvii olla kun pieni ylämäki niin johan tuntuu pyöräillessä :Grimacing Face:

Joo sama. Mieli kaipaisi liikkumaan mutta jotenkin on niin ällö ja väsy olo, ettei vaan jaksa tai ees huvita. Mutta eiköhän väsymys tasaannu ja liikkuminen taas innosta kun keho tottuu raskauteen.

Sama homma täällä, väsymyksen ja pahoinvoinnin takia urheilut on jääneet vaan kävelylenkkeihin, ja silloinkin tuntuu että hengästyttää ja tuntuu välillä tosi raskaalta ja saattaa huimata pienestäkin. Ratsastusta oon harrastanut myös, mutta tipuin hevosen selästä juuri kun olin plussannut ja se säikäytti sen verran, että en oo nyt kovin montaa kertaa hevosen selkään uskaltautunut ja silloinkin vaan ihan hissunkissun menty :Grimacing Face:

Päivittäin kävelyä tai muuta hyötyliikuntaa (pihatyöt)
ja joskus rauhallista pyöräilyä.
Kesällä toivottavasti myös uintia, (Tarkoitan lähinnä silloin JOS olisi tarpeeksi lämmintä vettä)

En ole ihan hirveästi jaksanut liikkua varsinkaan nyt viime viikkoina, väsymys ja pahoinvointi ja huimaus vienyt mehut. Kaikki liikkuminen hengästyttää enemmän ku ennen. Jotain pientä arkiliikuntaa oon tehnyt esim pihahommia ja pyöräillyt/kävellyt joihinkin menoihin kaupungille. Uimahallissa käynyt myös paristi ihan alussa kun olo ei ollut ihan niin oksettava mitä nyt.

Takaisin