En todellakaan oo unelma-ammatissa, enkä edes tiedä mikä sellainen nykyään olisi. Rikkaan ja rakastavan puolison hemmoteltu kotirouva ehkä.
Olen kuitenkin oikein hyvässä ammatissa, johon vaadittavasta korkeakoulutuksesta selvisin suuremmitta tuskitta ja jossa sekä palkka että vapaa-ajan määrä on kohdallaan.
Harrastin klassista musiikkia pitkään ja kävin musiikkipainotteiset yläkoulun ja lukion, ja niistä piireistä jäi ehkä jotenkin päälle asenne, että ammattiin/työhön - mikä se sitten ikinä onkaan - pitäisi olla joku hirveä sielun palo. Taiteilijaa musta ei tullut (rahkeiden puuttumisen siihen hoksasin onneksi jo hyvin nuorena), mutta päädyin ensin lukion jälkeen ihan väärälle alalle yliopistossa, kun valitsin pääaineen oikeastaan vain sen perusteella, missä olin ollut koulussa kiinnostunut, ja ajattelin että kyllä se varmaan jaksaa loppuelämän kiinnostaa. No ei jaksanut.
Useampi vuosi meni haahuillessa, mutta onneksi sitten keksin 25-vuotiaana kokonaan uuden suunnan elämälle, ja valinta on tähän asti osoittautunut oikeaksi. Sielun palo ei suuntaudu työhön vaan ihan muihin asioihin.
Ensimmäinen haaveammatti (ehkä 4-vuotiaana) oli poliisi, koska vaarini oli eläköitynyt poliisipäällikkö. Vielä nykyäänkin mietin että ei se välttämättä ihan kaikkein huonoin valinta olis mulle ollut (mutta en kyllä missään vaiheessa oo edes harkinnut poliisikouluun pyrkimistä
)