ummetus?

Japi

Vasta-alkaja
Olen huomannut että ummetus iski taas näköjään uudestaan.. Ekan raskauden aikana yritän vain kestää mutta nyt ajattelin tekeväni toisin. Käytin pellavarouhetta jotenkin säännöllisesti ja vatsani toimi oikeastaan moitteettomasti. Noh älykkäästi heitin rouheen ohjeet pois joten mietinkin uskallanko käyttää sitä nyt kun olen raskaana? Onko muilla kokemuksia? Ja muita vinkkejä ummetukseen. Apteekin tuotteita välttäisin mahdollisimman pitkään koska ne tuntunvat olevan vatsalleni arvaamattomia. Eli luonnontuotteilla mentäisiin! Kiitos etukäteen!
 
Luumun, ruusunmarjan ja päärynänhän sanotaan auttavan vauvoilla, että miksei meillä aikuisillakin ;) Samaten tuo mallasuute, jota tosin saa apteekista, mutta on luonnontuote. Eikös pellavansiement kuulu kiellettyjen listalle? En uskaltaisi käyttää tuota rouhettakaan. Itse söin raskaana luumua ja käytin pahimpaan oloon Levolacia. Jos olisin silloin tiennyt mallasuutteesta olisin käyttänyt sitä.
 
Itselläni ummetus pysyy pois kun nautin 1-2 kertaa päivässä kupillisen turkkilainen jukurtti-banaani-mustikka-vehnälese sekoitusta. :) pahimpina päivinä olen ottanut levolacia.
 
Mä ostin sitä pellavarouhetta ja huomasin sen jälkeen vasta että on kiellettyjen listalla. Kattelin netistä, että miksi on kiellettyä; siinä on jotain kadmiumia mikä voi olla sikiölle myrkyllistä.
Aloitin vajaa viikko sitten syömään activiaa ja laitan sinne vielä mustikoita sekaan; nyt on jo vähän helpottanut.
 
Takaisin
Top