Ummetus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja 2raskaus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

2raskaus

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko kenelläkään vinkkejän PAHAAN ummetukseen?? Päivittäin on vatsakivut niin kovat, että välillä tekisi mieli itkeä. Koko ajan tuntuu, että maha on täynnä kiviä.

Lactulosia ratiopharm (oraaliliuos)  olen ottanut ylläpitöannokson joka päivä, päälle viikon ajan. Mutta ei tunnu tästäkään apua oikein olevan, vaikka välillä on pakko ottaa toinen annos iltapäivällä kun kivut ovat niin pahat.

Eli hyvät vinkit olisivat kultaakin arvokkaampia [:D]

Moikka 2raskaus,

Mun vinkit on tylsiä, mutta mulla auttoi:
- aamulla agiolaksia 1 tl (en ottanut kuin kahtena aamuna)
- ihan tolkuttomasti vettä pitkin päivää, huoneenlämpöistä ja ensimmäinen puoli litraa ennen aamiaista
- paljon marjoja ja kasviksia
- vähän sokeria ja vaaleita jauhoja
- ruisleipää ja muuta täysviljaa
- lihat minimiin
- vähensin maidon kittaamista
- PALJON liikuntaa
- ja vielä kerran IHAN ÄLYTTÖMÄT määrät vettä
- laktoosia ei ollenkaan (intolerantti kun olen)

Ja kun oli pahimmillaan, niin huomasin, että kakan edessä on kova kakka, joka estää ulosteen ulospääsyn[:'(],
joten jos tooodella pahaksi pääsis, tekisin varmasti suolihuuhtelun..

Tsemppiä! Toi on kamalinta mitä tiedän[:@]

Mulla auttaa säännöllinen, väh. 3 tunnin välein syöminen, siis pikku välipaloja ja tosiaan tuo vedenjuominen. Olen lisäksi ottanut pureskeltavia Rela tabletteja välillä kuureina.

Mua on alkanut pelottaa synnytyksen jälkeinen vessassakäynti.. kääk, olen kuullut että se tekee kipeetä jos on tikattu tms.

ALKUPERÄINEN: Nyytinkantaja
Mua on alkanut pelottaa synnytyksen jälkeinen vessassakäynti.. kääk, olen kuullut että se tekee kipeetä jos on tikattu tms.

Silloin kun oli viimeksi synnyttämässä, sain samaista Agiolaxia; ulosteesta tuli pehmeetä ja oli helppo ulostaa..

Täällä syötetään sairaalassa kuulemma jotain aivan ihanaa luumusosetta synnytyksen jälkeen... Lähtee kuulemma ummetus kun ummetus sillä soseella.. On varmaankin jotain lievempää sosetta, kun nämä vauvojen soseet vai millaista on. Sen näkee sitten [;)] Sitä on ainakin kaikki täällä synnyttäneet tuttuni kehuneet, että ei tartte tuskailla sen jälkeen kakkosasian kanssa... [:D]

Korjaus vielä; en tarkoita tuolla "ihanalla", että olisi niin ihanan hyvänmakuista välttämättä, mutta toimii kuulemma!

Ja itse pakkasin sairaalalaukkuun pussillisen lakuja mukaan :) jos nekin vaikka sitten auttaisivat, heh.

Takaisin