Ummetus, närästys, päänsärky..

kleopatra84

Jostain jotain jo tietävä
Listatkaahan omia oireitanne, muutoksianne! Lisätkää millä viikoilla olette[:)]

Täältä löytyy mm. ainainen pissahätä, ummetus[:@], närästys, päänsärky, väsymys, etova olo[:'(], mielihaluja kylmiin hedelmiin ja kiisseleihin..

Rv11+2

Mistä alkaisin... kauhee ummetus, mikä pahentaa jo olemassa olevaa peräpukamaa - kauhulla luen kaikkia raskauden pukamajuttuja[:o], väsyttää, päätä särkee, väsyttää, huippaa, närästää, vit***taa normaalia helpommin, paleltaa, väsyttää, väsyttää, väsyttää... oiskohan siinä pahimmat?! niin ja turvotus ollut viikosta 5 lähtien mahtavaa (reilusti yli +10 cm)

jatkuva vessahätä unohtui, se on kyllä miulla miulla normaali olotila johtuen lapsena alkaneista kroonisista virtsatietulehduksista. niin ja ikenet on tulehtunut - parissa ikenessä oli jo valmiiksi krooninen ientulehdus, joten ei ole ainakaan helpottanut. pakko käyttää lankaa päivittäin.

Kuka muuten keksi, että nainen on raskaana hehkeimmillään?!

Närästys, päänsärky ja vatsakivut (jotka johtuu kai kudosten ym. venymisestä). Alussa oli kauhea väsymys ja ihan hirveä pahoinvointi! Ne taitaa nyt onneks olla takanapäin.[:)]

RV 20+5 (pakko sanoa, että tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin![:)])

Melkeinpä kaikki yllä mainitut. Närästystä eikä ummetusta ei ole ollut (onneksi!) ainakaan vielä.
Peräpukamia pelkään, toivottavasti ei tule. Meillä peräpukamat on oikein sukuvika, minä taidan olla täysi-ikäisistä sukuni naisista (äidin puolelta) melkein ainoa, jolla niitä ei ole ollut.

Sitten myös helposti huimaa, jos vaikka nousee äkkiä ylös tai tekee jonkun äkkiliikkeen. Tämähän on varmaan aika yleistä useimmille, olipa raskaana tai ei, mutta mulla ei aiemmin ole tuota ongelmaa ollut. Verenpaineen muutos tekee varmaan sen. Kun nyt pitää sitä verta jaksaa pumpata kovemmin.

Kovin isoja ruoka-annoksia ei pysty syömään, eikä kovin nopeaan tahtiin. Tulee hirvittävä ähky tosi helposti ja sitten kun pitäisi röyhtäistä ei sitä tule ja paine tuossa ylämahan alueella vaan kasvaa...
En kyllä ole aiemminkaan osannut röyhtäistä. Se on joku outo juttu, olen kaksi tai kolme kertaa elämässäni röyhtäissyt vahingossa, tuskin olen edes tajunnut mitä tapahtui noilla kerroilla. Mulla ei vaan jotenkin ole sitä röyhtäyskoneistoa rakennettuna mun kroppaan. En edes saa tekoröyhtäisyä aikaiseksi.
Nyt sitten raskauden aikana olen alkanut röyhtäillä koko ajan enemmän ja enemmän. Kaipa se luonto pakottaa röyhtäilemään, että maha toimis. Ne röyhtäykset on kyllä ihan pieniä pörähdyksiä vaan (kun en osaa! [:D] ), joskin nyt ovat tulleet kuuluvimmiksi. Mieheni aina niille nauraa, kuulostaa kuulemma säälittäviltä yritelmiltä...

Ai joo, ja rv nyt 21+1

Olen tässä hämmästellyt näitä alkuraskauden hurjia oireita (rv 10+2), joita ei kolmen aikaisemman raskauden aikana ole ollut: Sydän jyskyttää kuin hulluna, kuume nousee, jos en lepää tarpeeksi, paha olo (Joskus ei voi edes juoda vettä, kun se ällöttää). Ähky, heti jos syö muutamaa leipää enempää kerralla, ilmavaivat. Onneksi nuo rinnat eivät ole kauhean kipeät ja mahaankin  nippaa vain äkilliset ylösnousut.

Mietinkin, että onko teillä muilla tuota kuumetaipumusta? Kuume on siis todella pientä (37,0), mutta nousee heti, jos olen töissä puuhastellut hiukan liikaa tai vapaa-ajalla olen esim. käynyt muutaman tunnin kävelyllä. Liikun normaalisti aivan hulluna, mutta nyt en uskalla kunnolla edes kävelyllä käydä kuumeen nousun pelossa. Ensi tiistaina on lääkäri ja aion siltä kyllä asiaa kysellä. Toivottavasti muistan.

Minulla oli myös pientä lämpöä just sen 37 asteen verran varmaan viikon ajan nyt viimeksi muutama päivä sitten (rv 6+2) Mietin ensin että on jotain flunssan poikasta tulossa, mutta kun väsymyksen lisäksi ei muita oireita näy, niin kaipa sekin vain oli jonkinlainen alkuraskauden oire vaan..

Muuten oireina olleet etova olo, närästys, pieni alavatsan kipuilu, uupumus ja hirveä turvotuksen tunne. [:)] Onneksi kaikki oireet olleet vielä melko vähäisiä.. -tulevaa odotellessa [:)]

Eikös raskaana ollessa ruumiinlämpö voi nousta jonkin verran? Näin olen jostain ymmärtänyt, en nyt muista oliko se puoli astetta normaalista vai asteen verran.

Minä hengästyn nykyään todella helposti. Yksi työntekijä mulle jo huomauttikin, että onpas mulla huono kunto! Mielessäni vain hymyilin, että eikö minä olen raskaana. [:D] Mutta toisaalta juuri on kesäloma ohitse, jonka aikana ihan löhöämällä ja syömällä sain pari kiloa lisää painoa kerättyä... joten mulla voi ihan oikeastikin olla huono kunto. Helpompi vain laittaa asia raskauden piikkiin. [8|]

Voihan se olla että tuo huono kunto, tai se tunne, että kunto on huonontunut johtuu siitä uupumuksesta ja väsymyksestä mikä ainakin itselläni on tässä jo pari viikkoa vaivannut. On jotenkin raskas, turvonnut ja uupunut olo, ni ehkä se tuntuu siltä että kuntokin on huonontunut.

En tosin tiiä varmasti, mutta voisin arvella ainakin että omalla kohdallani tämä voisi olla paikkaansa pitävää [:)] Mutta lenkillehän sitä silti pitäisi vissiin jaksaa lähtä, viimeistään huomenna [:D]

Minä ainakin olen huomannut kunnon huonontumisen, sillä liikun päivittäin normaalisti (Jumppaa, aerobicia, pilatesta, kävelyä, squashia, uintia jne.)  Raskausaikana jo portaidenkin nousu pistää sydämen lyömään täysillä ja joskus kävelykin tuntuu ylivoimaiselta.

Tänään on ollut ihan järkyttävä päänsärky koko illan.. ja tää paha olo tietty vaan pahentaa asiaa. Onneksi nyt alkaa jo vähän helpottamaan. Kotimatka töistä oli jotain ihan kamalaa, kun särki ja heikotti ja piti muka olla skarppina!

Muuten aamua lukuunottamatta päivä oli aika oireeton. Aamulla ei aamupala meinannut pysyä sisällä millään. Onneksi se kuitenkin helpotti kun töihin selvisin. [:)] Muuten ollut välillä kovaakin vatsakipua yllättäen, ja se menee ohikin yhtä nopeasti kuin tulikin. Nytkään ei vatsaan satu taas yhtään..

Jaksamista ja vointeja kaikille!

Kipeät rinnat on olleet koko ajan, joskin ne alkoi muutama viikko sitten "parantua" hieman.
Alavatsaa nipisteli alkuraskauden aikana ja ajoittain siellä tuntui paineen tuntoa. Varsinkin jos istui joissain tietyissä asennoissa.
Vatsa on ollut normaalia kovempi tai olen ollut ihan ummella. [:@]
Alkuraskauden aikana oli pahoinvointia hieman (en muista viikkoja), mutta ne meni todella nopeasti ohi.
Mielialat ovat vaihdelleet laidasta laitaan.
Minustakin on tuntunut, että kunto on laskenut yhdessä yössä.
Onko muilla verestäviä ikeniä? Minusta ikeneni näyttää ihan terveiltä eikä ne ole kipeät, mutta harjatessa hampaita niistä vuotaa nin paljon verta, että hampaat ja hammasharjakin on ihan punaiset.
Tiedän, että raskaana varsinkin olisi hyvä käydä tarkastuttamassa hampaat ja samallahan ne katsoisi ikenetkin. Minä vaan pelkään hammaslääkäriä niin paljon, että minulla pitää olla ihan tuskissani, että uskallan edes mennä. [&:]

lizz: Luin jostakin, että verestävät ikenet ovat normaali ja yleinen vaiva raskauden aikana kun limakalvot muuttuvat kokonaisuudessaan raskauden aikana. Ei siis kannata olla huolissaan :)

Mä tuun varmaan hulluksi kohta tämän ummetuksen kanssa [:@] En halua edes tietää millaista se on loppuraskaudesta, kun vauva painaa mahassa. Olen vasta viikoilla 11+2...

Takaisin