Ultrassa näkyy jotain, raskaustesti negatiivinen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Peppi30
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Peppi30

Vieras
Heippa! Raskaustesti näyttää negatiivista, mutta ultrassa eilen (johon menin alunperin kystakontrollin takia ja myös siksi, että epäilys raskaudesta heräsi, kun menkat olivat 13 päivää myöhässä (aika tarkka 28-29pv kierto)) näkyy musta pieni pallura, jonka takia gyne sitten kerkesi jo varovaisesti onnittelemaan. Käski kuitenkin vielä tekemään seuraavana aamuna uuden raskaustestin, joka nyt taas näytti negatiivista. Mikähän tämä pallero sitten on, mikäli ei sikiöpussi? Saman gynen ammattitaitoon olen kyllä hyvin voinut viimeiset 10 vuotta luottaa, mutta mietityttää, että tuliko nyt joku virhearvio.. Kaikki tyypilliset raskausoireet ovat vaivanneet lievänä noin viikon, mutta voihan tämä olla myös osittain toiveajatteluakin. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Kiitos paljon etukäteen!

Ei ole omaa kokemusta, mutta tuli mieleen että raskaushormonin määrittäminen verikokeella olisi varmaan paikallaan..?

Kiitos paljon viestistä, samaa tässä itse olen ajatellut. Harmillisesti maanantai on vielä pyhäpäivä niin joutuu asiaa tässä vielä pari päivää pähkäilemään. Gyne oli sen verran varman oloinen, että plussa pärähtää, että käski vaan tehdä kotona odottavan raskaustestin aamuvirtsasta, kun edellisen teosta oli eilen ollut neljä päivää. Testailen taas (viim.) ti-aamuna ja soittelen lääkäriin, jos negaa näyttää edelleen... Odottavan aika on pitkä (mutta siinä tapauksessa ei haittaa, jos nyt tosiaan olisikin mitä odottaa...:) ) ei passaa liikaa toivoa vielä.

Kiitos kysymästä! :) Harmi juttu, maanantaina alkoi karmeat krampit ja vuoto perässä, että kesken meni tai hyvin paljon kivuliaammat menkat alkoivat 2,5 viikkoa myöhässä. Raskaustesti näytti nimittäin edelleen negaa, mutta ultrassa näkyi siis jotain päälle kaksi millistä halkaisijaltaan, eli hämärää on. Löysin amerikkalaisen lääkärisivuston, jossa kerrotiin, että sikiöpussi kasvaa noin millin päivässä ja sen ikä voidaan laskea niin, että halkaisija(mm)+30, eli meikäläisellä tuo 2,1mm+30 eli 32,1 päivää olisi pitänyt olla kierron alusta ja ovulaatio/hedelmöittyminen siis noin kaks viikkoa kierron alusta, eli neljännellä viikolla mahdollisesti (siis mikäli raskaana!?). Sama sivu sanoi, että neljännellä raskausviikolla vain kokenut ultraaja pystyy bongaamaan pussukan ja sen normi mitta (riippuen mitä viikon päivää eletään) on yleensä neljännellä viikolla 3-6 mm. Tuossa vaiheessa ei näy siis kun sikiöpussi, jos nyt siis sitäkään. No, joka tapauksessa mun ovulaatio oli pari viikkoa normaalia myöhemmin (kierron pituus oli siis nyt 45 päivää). Kun tämä vuoto tästä hellittää, menen taas käymään siellä gynellä kyselemässä, että jääkö tämä nyt mysteeriksi, olinko onnistunut pääsemään raskaaksi asti vai en.. Mikäli tämä on menkkavuotoa niin eipä ole vastaavia kipuja ennen ollut (säteilee reisiin ja selkään, kramppaa ja kuumottaa). Mikäli joku on kiinnostunut, voin raportoida vielä ruumiintoiminnoistani gynekäynnin jälkeen ja mitä totesi tuohon, kun testi näytti joka vaiheessa negaa, mutta oli ultratessa kyllä aika varma näkemästään.. Mystistä on.

Tilannepäivitystä..! En kerennyt gynelle edes soittamaan vuodon loputtua, kun hän soittikin itse minulle ja pyysi käymään vastaanotolla. Papa-koe oli antanut tulokseksi luokka kolmosen, eli solumuutoksia oli ja kuvassa näkyvä juttu ei nyt sitten ollutkaan ihmisen alku:( No, hoidetaan nämä harmillisuudet ny ensin alta pois ja jätetään vauvahaaveet vielä hautumaan. Noin kymmenisen vuotta sitten papan tulos oli luokka kakkonen ja silloin jouduttiin laserilla muutamaan otteeseen leikkelemään tms. Saas nähdä mitäs nyt tulee. Hyvä sinänsä, että menin lääkärille, kun edellisestä papan otosta oli vaan muutama hassu kk ja sillon se oli ihan puhdas ykkösluokkalainen.

Takaisin