ultrakuulumiset!

satuvee

Näppärä viestien naputtelija
perustin tällaisen ketjun, jossa voi kertoilla millainen kokemus oli oma ultra, ja vaikka jakaa kuvankin :)

aika monet on myös vissiinkin käyneet varhaisultrassa, eli aihe on jo aika ajankohtainen. itse mietin tota varhaisultraa, että onko teidän mielestä käynti  kannattanut?

mulla on ens viikolla varhaisultra eessä ja innolla ootan kanssa teijän kokemuksia asiasta :)

Meillä varhaisultra 13.12, jolloin viikkoja omien laskelmien mukaan 7+4. Tuntuu, että siihen on ikuisuus aikaa, ei malttas oottaa, että pääsee näkemään tirriäisen <3

Meillä on varhaisultra ensi viikolla, tarkalleen juuri näihin aikoihin viikon päästä eli 8.12. nähdään josko siellä todellakin joku pienokainen köllöttelee... :) Olen todellakin laskenut päiviä ja kyllä ne vaan menee hitaasti kun oikein kovasti jotain odottaa. Tuolloin olisi omien laskujeni mukaan 7+2 mutta siellähän se sitten tarkentuu.

Iltaa,

täällä käyty jo viime viikon tiistaina varhaisultrassa yksityisellä. Ei antanut vielä tarkaa laskettua aikaa, koska on niin kovin pieni ja vaikea mitata. Sanoi kuitenkin, että on 13.-15.7. Lopullisen lasketun ajan saamme sitten kun menemme np- UÄ:n. Pikkuinen rusinahan se siellä köllötteli, pituutta oli huimat 6 mm : D ja sydän papailli viuhaa vauhtia <3

Mukavia hetkiä kaikille ultran pariin.

Meillä varhaisultra ensi viikon keskiviikkona 7.12. Raskausviikkoja silloin pitäis olla kasassa 7+3. Jännittää, enkä malttais odottaa enää yhtään :) Mä en ollut viime raskaudessa varhaisultrassa, joten kertokaas te jotka tiedätte, et pitääkö virtsarakko olla täys ultraan mentäessä? tuntuu, että tästä on vähän kaikenlaisia mielipiteitä...

Täällä on käyty varhaisultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä! Pikku muukalaiseni oli 1,8cm pituinen ja näytti jo ihmismäiseltä, iso pää ja pienet käsien ja jalkojen alut havaittavissa emoticon Ultran arvion mukaan raskaus olisi muutaman päivän pidemmällä kuin oman arvioni mukaan, mutta aika lähellä kumminkin. Raskaus tuntuu nyt kyllä paljon todellisemmalta kun on päässyt kurkkaamaan että siellä oikeasti on joku!

hei. mie kävin 22.11. tiitiäisen pikkun hapsiaisen kanssa jo varhaisultrassa ja siellä oli 1,23cm pitkä katkakrapulainen. sydän pampitti molemmilla, pikkuisella tosin paljijon nopeampaa.

En sit kyennyt odottamaan...  Eilen kävin varhaisultrassa ja NIIN ihanaa: kaikki hyvin! Pieni sydän sykki.. :´) Viikolla siirtyi la, kuten mä vähän epäilinkin. Ens viikolla sit neukkula.

Meillä oli tänään tuo kauan odotettu varhaisultra ja olipa ihanaa nähdä että siellä se pikkuinen kölli ja sydän sykki huimaa vauhtia <3. Aivan uskomaton tunne nähdä pikkuruinen ihmisen alku ja sykkivä sydän, tuli todellakin paljon konkreettisemmaksi koko raskaus. Oma viikkoarvioni oli 7+1, ultran perusteella arvio 7+3 ja laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi eli 24.7. Tuohan kyllä tuosta vielä voi tarkentua myöhemmässä ultrassa. Pituutta pikkuisella oli 11 mm ja lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä ja siltä kuin pitääkin.

Siis ihanaa! Nyt voi ehkä hiukan huokaista helpotuksesta kun tietää että siellä joku elävä olento todella mukana kulkee :).

Ultrasta ajattelin kertoilla omalta osaltani.. eli tänään viikot 10+0 ja olen jo kaksi kertaa käynyt ultrassa (kyseessä normaali raskaus, mutta olen vähän "ylihysteerinen" :D)... Toisen kerran terveysasemalla viikolla 7+6, jolloin pyysin tarkastamaan raskauden, että siis on normaali jne. Tekivät sen mielellään mistä olen kiitollinen! Pikkusydän sykki hienosti vaikka itse en siitä möykystä mitäämn ymmärtänytkään...

Toisen kerran kävin ultrassa 8+4 viikolla kun raskausoireet olivat paria päivää ennen kadonneet ja tulin vainoharhaiseksi + menetin yöuneni (minulla km 9+3 06/11, jolloin juuri raskausoireiden loppuminen kieli minulle keskenmenosta). Kaikki oli hienosti ja ultra tehtiin tässä vaiheessa siis gynen vastaanotolla ja  se oli vieläpä huomattavasti halvempi kuin varhaisultra, vaikka yksityisellä kävinkin! Siellä se pikkutyyppi kölli ja nyt jopa minä erotin sydämensykkeen :) ja tukku kuvia siitä muistona <3

Ens viikolla ois sitten se eka "virallinen" ultra ja katotaan jaksanko sinne asti odottaa vai piipahdanko jo huomenna neuvolassa ultraamassa ku lupasivat että voin tulla piipahtamaan aukioloaikojen puitteissa mikäli pelko iskee.... Täytyy sanoa, että loistavaa palvelua täällä! 

Suosittelen ehdottomasti alkuraskauden ultraa ainakin siinä tilanteessa mikäli yhtään mietityttää masuasukin vointi. Vaikka se vähän maksaakin, niin se ei ole paljon siitä mielenrauhasta!

Onnellista odotusta kaikille ja paljon tarrasukkia vai miten sen menikään emoticon

Nonii, eilen sit käytiin ekassa neuvolassa :) Ultrattiin ja siellähän selvästi näkyi pienenpieni papunen, jonka sydän nätisti sykki <3 Viikkoja neuvolan mukaan tänään 7+1, omien laskujen mukaan 6+6, parin päivän heitto siis, mutta sinne päin kuiten :) Eli siis mennään ihan "oikeessa" kohassa, ei siis kuukautta pidemmällä (kun sitä vähän jossain vaiheessa epäilin viime menkkojen niukkuuden vuoksi). Mulle tehtiin siis toi ultra vatsan päältä ja silti ihan selvästi sieltä tuo pikkutyyppi bongattiin ja sen sydämmen laplatuksenkin jopa erotti (vaikka ultralaite ei tosiaakaan mitään hightecciä :D) Parin viikon päästä lääkäriaika, joka vielä ultraa (alakautta) ja mittaa kokoa yms. nyt tää tuntuu paljon todellisemmalta kun on itse nähnyt, että kyllä siellä masussa elämää on <3 :) Tätä mieltähän tällä palstalla on jo monikin on ollut :)

Kopioin tuon tekstin tuolta joulukuun jupinoista tännekkin :)

Me käytiin ultrassa jo 28.11 ja sillon siellä tosiaan näky 7,1mm pieni papunen. Sen jälkeen alkokin sitten raskaus pahoinvointi ja keskiviikkona tällä viikolla tuntu, et kuolen siihen pahaan oloon. Sillon oksensin sitten ensimmäisen ja tähän mennessä viimesen kerran. Seuraavana päivänä vointi parani yllättäen ja nyt ei oikein pahoivointia ole ollut, kunhan syön säännöllisesti =). Niin ni kun nuo oireet loppu ni oli pakko käyttää "työpaikkaetua" hyväks ja käydä kattoo ultralla, et lyöhän se sydän vielä tuolla mahassa ja kyllähän se onneks siellä löi. =) 5.1.12 on sitten seuraava ns. virallinen ultra, että sitä ootellessa. Sittenhän pienen pitäis olla jo paljon isompi kun nyt.

Kävin ultrassa ensimmäisen kerran tästä raskaudesta raskausviikolla 4+6 ja näkyi raskaus selvästi. Toisen kerran viikolla 6+5 ja näkyi ihana, pieni alkio. Sydän löi vimmastusti. Suosittelen käymään ultrassa ekan kerran alkaen viikolta 7+0. Itse "jouduin" käymään erikoistilanteen takia aikaisemmin. Kyllä siitä tulee hyvä mieli kun jo alussa näkee omin silmin kaiken olevan hyvin.

Kävin ultrassa siis 07.12 keskiviikkona. Jännitti tosi paljon ja helpottikin nähdä sitten se pieni ja sydän löi oikein näkyvästi <3 kaikki oli niinkuin kuuluukin! Alakautta ne mulla ultras ja oikeen hämmästyin, miten selvästi kaikki näkyi! Ajattelin ensin, etten varmaan itse edes huomaa kuvassa mitään.. mutta toisin kävi :) Kaksi kuvaakin saatiin mukaan! Kai se jotain muutakin tutki, en kyllä tiedä mitä, kun oli niin vähäpuheinen lääkäri.

Ensi kerralla sitten ultrataan 05.01.12 :) ei siihenkään enää kauaa ole.. se tehään sitten ihan keskussairaalassa ja alakautta kyllä sekin!

Tuu rakas kotia mie tarviin sinua koska mie rakastan sinua ja olen valmis tekeen kaiken sinun, tiitiäisen ja kaikkien poikiemme hyväksi enkä ajattele nyt omaa hyvinvointia vaan sinun, tiitiäisen ja poikien. mie teen kaiken mikä on tehtävä kotona
- lämmitän talon
- siivoan talon
- teen ruuan
- ruokin koirat
- siivoan tarhat
- tiskaan
-+kaiken muun

varhaisultrassa käyty ja siellä se pikkuinen kölli ja sydän löi oikein voimakkaasti <3.  niin ihana ja huojentunut olo. suosittelen kyllä kaikille! 102e jäi itelle maksettavaksi...

Täälläkin käytiin eilen ultrassa ja siellä se pikkunen katkarapu köllötti ja sydän hakkas niin vimmatusti <3 Muutama kuvakin saatiin matkaan. Sain ton "virallisen" LA:n, joka on sitten 23.7.
Seuraavaksi odotellaan sitten np-ultraa 10.1.

Moi! liityin itse vasta tänään tänne, kiva kuulla muidenkin kuulumisia jotka ovat samassa tilanteessa :)

Kävin varhaisultrassa 5.12 ja silloin maha asukilla oli kaikki oikein hyvin. Sydän sykki ja asukin koko oli niinkuin pitikin.
2.1 olisi np-ultra.. en vain tiedä että jaksanko odottaa sinne asti, olen ajatellut käydä yksityisellä ennen sitä.
Yksi keskenmeno takana vuosi sitten niin tuntuu että panikoin välillä liikaaki :)

Liityin tänne sivuille vasta tänään ku sain rohkaistua itseni :)

Kävin varhaisultrassa 5.12 ja masu asukilla oli silloin kaikki hyvin, sydän sykki ja koko vastasi oletettuja viikkoja.

2.1 olisi np-ultra.. olen kyllä miettinyt että jos kävisin vielä kerran yksityisellä ennen sitä :)
1 km takana, niin tuntuu että panikoin välillä vähän liikaaki.. :)

Takaisin