Ulkona syöminen kallista perheelle?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kuinka usein käytte syömässä ulkona tai haette mukaan ruokaa? Vaikuttaako hinta siihen, kuinka usein?

Me aika usein mukavuudenhalusta haetaan jotain. Välillä koko perheelle, välillä lounasta tai myöhäisillan herkutteluherkeä varten vain vanhemmille. Lapset ei syö muuta kuin hamppariravintoloiden antia, joten jos kiinalaista tai muuta haluamme, se on sit vaan meille aikuisille.
Mut onhan se tuhottoman kallista, kun otetaan Mäkkäristä/Hesestä/BK:sta koko köörille:scared007
 
On vähennetty kyllä jonkin verran. Teen itse pizzaa, hamppareita ja valmistan pakastekebabin kanssa lohkoperunoita, niin hyvää on :) Esikoinen tykkää käydä joskus aasialaisessa syömässä, mutta muu perhe ei meidän lisäksi tykkää, niin hänen kanssaan olen joskus käynyt välillä yhdessä.
 
Käydään tosi harvoin. Kotipizza on meidän kokoiselle poppoolle jo 60e ja siitäkin tuntuu porukka jäävän nälkäiseksi 😅 lähin Hesburger on 20km päässä niin eipä tule sielläkään käytyä. Mieluummin hakee makaronia ja jauhelihaa kaupasta ja tekee niistä "pikaruokaa", jos ei jaksa mitään suuritöistä alkaa väsätä 😅

Kiinalaista olen syönyt viimeksi kohta 10v sitten 😂 ei ole oikein oma juttu nuo.
 
Käytin kummipoikaa juuri viikonloppuna oikeassa ravintolassa hampurilaisilla. 14v näki eka kertaa ruokalista kansion. Siinä sitä ihmettelimusrä riitti .. Kyllähän 40€ sais paljon raaka-aineita kotiinkin, mutta minä pidän rav.ruokailuja osana kasvatusta.
En ole koskaan tilannut kotiinkuljetettuja ruokia, pizzaa tulee pari kolme kertaa vuodessa haettua.
Kiinalaisessa noutopöydässä pidän. Niissä syön pari kertaa vuodessa, kuten myös eräässä nepalilaisessa ravintolassa.
 
Kyllähän se hinta vaikuttaa. Syödään ulkona lähinnä jos on jokin meno, josta olisi vaikea ehtiä mukavasti kotiin laittamaan ruokaa ja syömään. Tällöin yleensä hesburgerissa, subwayssa tai muussa halvassa ja nopeassa paikassa, minkä ruoka maistuu lapsillekin. Miehen kanssa saatetaan muutaman kerran vuodessa lapsivapaalla mennä oikeaan ravintolaan syömään.
 
Noin kerran kuukaudessa käydään ulkona syömässä tai tilataan kotiin ruokaa koko perhe (pizzaa, hamppareita, sushia, aasialaista yms. mitä kulloinkin tekee mieli). Sen lisäksi saatetaan miehen kanssa kaksistaan käydä esimerkiksi lounaalla muutaman kerran kuukaudessa. Onhan tuo ravintolaruoan hinta kallistunut, joten on meillä ainakin vähentänyt ravintolaruokien syöntiä. Se on sellanen helppo ratkaisu, jota tulee yleensä tehtyä, kun haluaa päästä helpolla, kun ei jaksa tehdä ruokaa tai on kiire tai ollaan reissun päällä tmv. Nykyään kyllä monesti tyydytään kaupan pakastepizzaan, eineshampurilaisiin, ranskiksiin ja nugetteihin tmv., kun tulee halvemmaksi. Jos halutaan juhlia jotain niin sitten mennään yleensä vähän hienompaan ravintolaan tai tehdään itse kotona useamman ruokalajin illallinen.
 
Ennen käytiin lähes viikoittain, mutta nyt hyvä jos kerran kuussa. Silloinkin usein pienemmällä porukalla, kun halvinkin vaihtoehto koko perheelle on päälle 60€.
 
Me ollaan käyty koko perheenä useimmin yhdessä tosi hyvässä lounaspaikassa. Maksaa kahdelta aikuiselta ja yhdeltä taaperolta noin 30 euroa. Pizzaa syödään melkein joka perjantai. Vielä sitä syö kyllä vain me vanhemmat 😅 että voi olla kun lapsi vähän kasvaa ja enemmän tulee annoskateeksi niin täytyy siirtyä pizzerian pitsoista kotona leivottuun ihan jo suolasyistä 😅
 
Takaisin
Top