Tyttö vai poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sheidi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sheidi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joko muut miettii tulokkaan sukupuolta? Mä mietiskelen.. Tällä hetkellä on "poikaolo" :) Esikosta oli kans vahva "poikaolo" ja poikahan sieltä tulikin. Tyttöä kun odotin niin mieli muuttu kokoajan :D

Aiotteko selvittää sukupuolen? Me halutaan tästäkin tietää :) Esikon sukupuoli selvis rakenneultrassa ja varmistu 4D:ssä. Tyttö istu rakenneultrassa ihan jalat ristissä, ei saatu siis mitään arvausta sillon mukaan. 4D:ssäkin piilotteli, eikä millään vaihtanu asentoa.. Kävin sillon käppäilee ulkona puolisen tuntia ja mentiin takas niin oli tyttö kääntynyt ja sukupuoli nähtiin selvästi :)

Mun täytyy myöntää, että saatan ehkä hitusen enemmän toivoa tyttöä, siihen saattaa syynä olla se, että pojalla on ollut suht vaikea uhmaikä. Toki mä olen äärimmäisen onnellinen tulee kumpi tulee! :) Tärkeintä tietysti olisi, että tulokas olis terve <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei ole vielä mitään "oloa", että kumpi on tulossa. Se sukupuoli taitaa määräytyä lähiviikkoina muistaakseni...

Mies taitaa ehkä enemmän toivoa poikaa, kun hänellä jo kaksi tytätä ennestään. Mä haluaisin jotenkin toisaalta sen pojan miehelleni "antaa", mutta silti toivon tyttöä... mutta kyseessä siis meidän ensimmäinen yhteinen tuleva lapsi, eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus vielä myöhemmin tuo tullessaan :wink

Hassua muuten, kun jotenkin toisaalta aika moni toivoo edes ihan hippasen enemmän jompaa kumpaa sukupuolta, mutta silti täytyy aina muistaa sanoa se, että ei sillä loppujen lopuksi ole väliä, kunhan on terve. Kaikkihan niin ajattelee, että ei sillä loppujen lopuksi ole väliä, mutta se pitää tosiaan aina myös sanoa, ettei jotenkin tule huonoa omaatuntoa... hauskaa jotenkin :) Tajusittekohan, mitä tarkoitin?

Mä en esikoista oottaessa ainakaan rehellisesti sanottuna toivonu tiettyä sukupuolta! Ja sit toista oottaessa se "toive" vaihteli..

Ja siks mä ainakin selvensin vielä, että oon ihan yhtä tyytyväinen kumpaan vaan koska mä oon "tavannu" ihmisiä jotka sanoo tyyliin "mä toivon vaan tyttöö ja petyn kyllä todella jos tulee poika".. Sellasta ajattelua en oikein ymmärrä :(

Kyllä minäkin uskallan tunnustaa että poika on toiveissa. Jotenkin aina olen poikaa toivonut, mutta jännästi tyttöjen nimiä on taas ollut valmiina mietittynä useitakin. Kuten Martutilla, meilläkin miehellä on jo tyttöjä entuudestaan, joten olisi hienoa saada poika taloon. Meillä naureskellaan, että olisi vain vinhaa saada kaksoset, josta sekä tyttö että poika, molemmilla meillä kun on vanhempien puolella kaksosia. Ja olisipa tällä iällä sitten kerralla tehtynä kaikki lapset. Mutta aikuisten oikeasti, useita monikkoperheitä tuttavapiirissä seuranneena, tiedän ettei se niin ruusuilla tanssimista todellakaan kahden kanssa ole!

Ja tähän loppuun on tietenkin todettava ;) että tuli kumpi tuli, mulle se on maailman suurin ihme ja onni kuitenki.

Itsellä ei oikein vielä mitään tunnetta. Vaihtelee, välillä mielessä pyörii poikajutut ihan automaattisesti mutta toisaalta taas kaikki vaaleanpunainen.
Mies puhuu koko ajan tytöstä. siitä eräänä päivänä sanoinkin että huomaatko että puhut koko ajan tytöstä, ja itsekkin sitä naureskeli että ei ole oikeastaan kiinnittänyt huomiota mutta nyt kun sanoin niin tottahan se on. että olisikohan miehen intuitio oikeassa :)
Meille kummallekkin tämä on ensimmäinen joten Martuti, väliä ei niin paljoa ole kumpi sieltä tulla tupsahtaa :D
Ehkä ihan pieni toive itsellä että tyttö olisi.... :o
Mutta ehdottomasti haluamme tietää kumpi tyyppi siellä kelluskelee sitten ku asia ajankohtainen.

Juu siis suurimmalla osalla ihmisistä tuskin on oikeasti väliä, kumpaa sukupuolta lapsi on, mutta saattaa silti olla joku pienen pieni toive jommasta kummasta. Sitä tuossa vain yritin selittää... :)

Sheidi, aika rankkaa, en ole koskaan törmännyt sellaiseen joka niin selkeästi oikeasti sanoisi/ajattelisi, että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta ja pettyy jos tuleekin toinen. Hurjaa! Kuten sanoit, niin mäkään en todellakaan tuollaista ymmärrä.

Mutta ymmärrän kyl ku puhut siitä et aina tarvii varmistaa et "nii ei sil väliä, kuhan on terve..."
Ihan ku joku ajattelis et noh oletpas itsekäs kun mietit et toinen olis kiva....
Musta ihan luonnollista et ihmiset jonpaa kumpaa haluaa. Siis osalla saattaa olla et on pelkkiä veljiä. tai et sisaruksilla on pelkkii poikii, et si jotenkin haluis myös niitä prinsessamekkoi, tai toisin päin.
Mie ainakin voin suoraan sanoa että tyttö täällä ennemmin mielessä pyörii :) ja juurikin kyseiset vaaleanpunaiset vaatteet. uuuu, ja leopardikuvio xD

Ekaa odottaessa kyllä rehellisesti myönnän, että poikaa toivoin....poikaolo oli koko ajan muutenkin ja rakenneultrassa heppu sitten heiluttelikin vehkeitään siihen malliin, että ei ollut epäselvyyttä kumpi on. Tällä kertaa on tunne ihan sama, kunhan kaikki menisi hyvin.

Esikon kohdalla toivoin tyttöä, ja olin pienesti pettynytkin jopa rakenneultran jälkeen. Mutta ihana poika on, enkä vaihtaisi mistään hinnasta! Nyt en oikein tiedä.. Toisaalta kaikki poikajutut olis jo valmiiksi ja esikon mielestä ei voi olla olemassa kuin pikkuveljiä. Mut sit taas olis ihana olla joku mekkokaveri. Tytölle pukemiseen on jotenkin kivempia juttuja.. Pääasia on kuitenkin terveys.

Oon aina toivonu että ensimmäinen lapseni ois tyttö, koska olen ite esikoinen. Mutta nyt mulla on tosi vahva poikaolo, jotenkin pienet poikavauvat vetää tosi voimakkaasti puoleensa ja tuntuu, että tämäkin on poika. Eikä kyllä yhtään tunnu "haittaavan"! Oon niin riemuissani lapsesta, etten nyt edes osaa ajatella, että oisinko enemmän riemuissani tytöstä, jos nää mun poikafiilikset pitää paikkansa.

Minä voin kyllä sanoa ihan suoraan, että toivon tyttöä. Silti on jotenkin poika-olo, ehkä vaan valmistan itseäni siihen että jos se onkin poika :D Eipä sekään nyt maailmaa kaatais, jäis vaan sitten ne kaikki ihanat tyttövaatteet ja pinkit lastenhuoneet tekemättä... Ja kun on itsekin ollut joskus pikkutyttö, niin ymmärtäs paremmin sellasen ajatusmaailmaa ja toimintaa kuin pojan :)

oikeesti haluisin tietysti vaan tekosyyn ostaa barbeja ja poneja.... :D

Mie oon ollu pienestä pitäen sitä mieltä et mie saan kaks tyttöä. Miehellä entuudestaan poika, joten oli tuo meidän esikoistyttö mukava ylläri. Nyt ajatukset vaihtelee kovasti. Toisaalta on noita ns. tyttöjen tavaroita aika paljon ku siskon lapsista 3/4 on tyttöjä ja sieltä peritty aika paljon. Toisaalta on sit kyl poikien lelut ym. myös kerääntynyt eli oikeastaan on aivan sama ihanaa ois päästä vaatettamaan myös pikkuinen herrasmies kyllä

Mie en tällä kertaa toivo kumpaakaan sukupuolta erityisesti enempää kuin toista.

Kävi nimittäin niin, että olin nuorena iskostanut mieleeni, että ensimmäisen lapsen tulee olla poika. Ehdottomasti. Olin itse niin poikamainen.
Esikoisen kohdalla asiaa ei selvitetty, mutta "odotin" poikaa. Ja synnytyksen lähestyessä aloin olla varma sykkeen ja mahan ja kaiken perinteisen perusteella, että hän onkin tyttö. Kuten olikin. En silti osannut asiaa sisäistää. Se ei ollut pettymys, mutta minulla oli omituinen olo siinä heti synnytyksen jälkeen. Etenkin kun päätin, että en varmasti enää toista lasta tee. Stupid little me.:smiley-ashamed008

Ja miten olenkaan saanut joka päivä olla tästä tyttärestä onnellinen! Se oli juuri se, mitä meidän perheeseen pitikin tulla. Jokaisella naisella tulisi olla tytär! Se, jonka kanssa valitaan kotiin verhoja ja tekstiilejä. Jonka kanssa shoppaillaan ja käydään kahvilla. Katsotaan telkkarista missikisoja ja ihastellaan kauniita asioita. Minulla kun ei ollut ketään, kenen kanssa näitä tehdä. Enkä siis sellaisia tehnyt. Nyt on seuraa, ja nautin kaikista naisten jutuista ihan uudella tavalla! Paras seuralainen kaikista!

Ja tämä ihana pieni kakkonen, Pätkis. Miten minä olisinkaan onnellinen, jos saisin toisen tytön. Voin jo kuvitella mielessäni tämän ensimmäisen kaunottaren kaltaisen, mutta niin itsensä näköisen toisen sievän neidin.
Tai jos Pätkis onkin poika. Ruskeasilmäinen ja temperamenttinen. Pelaamassa isin kanssa jalkapalloa. Sydämeni pakahtuu! On siis aivan mahtavan ihanaa odottaa tätä ylläriä saapuvaksi... <3
(Jos pitää arvata, kumpi tämä on, niin tyttöä veikkaan. Ovulaatioon oli tarjolla vain niitä "vanhoja siittiöitä" joilla tehdään tyttöjä.)

Ymmärrän kyllä hyvin äitejä, jotka toivovat vaikka kovasti tyttöä pitkän poikarimpsun päätteeksi. Se on vain niin kohahduttavaa. Ymmärrän myös isiä(äitejä), joilla on monta tyttöä, mutta se poika uupuu. Nämä ovat niin herkkiä asioita... On hienoa, että uskalletaan niistä puhua, ja huomataan, ettei olla yksin toiveidemme ja odotustemme kanssa! :)

Meillä esikoinen on tyttö, ja vauvaa "tehdessä" tiesin jo jollain tavalla että tyttö tulee, kun peitonheilutuksesta ovikseen kului muutama päivä. Tyttöolo oli myös koko odotuksen ajan.
Toinen lapsi on poika, ja hänet saatiin alulle ovispäivänä. Odotuksen ajan oli vahva poikaolo, ja ultrassa varmistui aavistus.
Nyt tämä kolmas on mulle mysteeri. Ovulaatiota en tässä kierrossa bongannut, kun usko raskautumiseen oli jo mennyt. Pieni aavistus tytöstä on, mutta ei se vahva tunne ole. Kumpikin olisi tietenkin yhtä lailla tervetullut, mutta olisihan se hauskaa saada toinen tyttö, kun itse olen ainut tyttö omassa lapsuudenperheessäni.

Tällä kertaa olisi mukavaa jos tulokas olisi poika. Meillä on perheessä jo 4 tyttöä, miehen 2 ja minun 2, joten olisihan se vähän erilaista.
Mulla on itsellä aavistuksen enemmän poikaolo, kun tämä raskaus on niin kovin erilainen kahteen aikaisempaan verrattuna. Esim. pahoinvointi loistaa poissalolollaan, mutta näläntunne on jatkuva vieras. Ovulaation ajankohdasta mulla ei ole hajuakaan ja siitä en osaa kyllä mitään päätellä.
Tyttökin on kuitenkin tervetullut ja haluttu jos sellainen putkahtaa maailmaan. Ainakin nurkat on pullollaan kaikenlaista tyttötavaraa jo valmiiksi :)

Toivoisin, että esikoiseni rikkoisi ketjun, joka on toteutunut mummosta minuun. Eli mummoni, äitini ja minä olemme esikoisia, horoskoopiltamme leijonia ja aivan ilmettyjä kopioita toisistamme eri ikävaiheissa. Nyt laskettu aika on kuukauden ennen kuin horoskooppi pitäisi vaihtuvan leijonaksi. Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tyttö olisi kuitenkin. Mikäs siinä. Ei ole erityisemmin mikään olo että kumpi olisi tulossa. Toisaalta puhutaan, että olisi hauskaa saada tyttö kun se nyt on perinne molemmin puolin sukua ja toisaalta taas olisi kiva saada pikkumies taapertamaan tuon kaksmetrisen perässä :p

Meillekin kiinalainen syntymäkalenteri lupailis tyttöä :) Kaks aiempaa ovat pitäneet paikkansa tuon kalenterin mukaan! Silti on poikaolo :p

Mä olen nyt jostain syystä alkanut pyörittelemään enemmän pojan nimiä mielessäni, jostain syystä (sekä tyttöjen että poikien) nimet joita olen aiemmin ajatellut, ei tunnukaan hyvältä.
Mutta nyt se poika on alkanut pyöriä mielessä.
Tuskinpa tuo mitään intuitiota silti on, jostain alitajunnasta se vaan tulee :wink

Mulla kasvoi esikoisesta mahassa runsaasti tummia karvoja. Nyt ei oo ollenkaan. Samoin finnejä on nyt, ei sillon. Oksetuskaan ei ollut samanlaista. Oliskohan tytsi tulossa :) Oikeestaan ihan sama, kunhan tulee :)

Kaksi ensimmäistä lasta mulla on tyttöjä molemmat. Poikaolo oli kuitenkin niistä. Niinkuin on tästäkin. Esikoinen tuli yllärinä, kuopuksesta kysyimme ja vastaukseksi saimme 96% tyttö (se 4% näyttääkin olevan äidiltä periytynyttä poikamaisuutta :D ). Nyt on perhekuviot muuttuneet ja tämän tulokkaan isä ei tahdo tietää sukupuolta. Minä aion sen rakenneultrassa kysyä. Olen ehkä vähän taikauskoinen ja esikoisesta tehty sormus/neula langassa testi osoitti meille tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli. Nyt toivon poikaa, sitä kun ei vielä ole. Tämä neula ja sormustesti näytti nyt molemmat poikaa :wink

Takaisin