Tyttö lyö

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Millier
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Meillä on 1v8kk tyttö joka on alkanut läpsimään mua kasvoille. Tekee tätä päivittäin ja pitää sitä hauskana. Isääkin läpsii, mutta uskoo jos mies kieltää. Mä jos kiellän, tyttö nauraa ja jatkaa läpsimistä. Onko tämä ihan normaalia ja millä mä saan sen loppumaan? Jonkinlainen uhma tytöllä on, kun muutenkin saa päivittäin kieltää samoja asioita useaan kertaan. Miksei tyttö tottele mua yhtä hyvin kuin miestä? :confused:
 
En osaa sanoa uhmaan, kun se on meillä vasta edessä, mutta äiti on turvallinen kohde kokeilla rajojaan ilman, että lapsen täytyy pelätä hylätyksi tulemista. :)
 
Meillä oli samankaltainen ilmiö meidän pojan kanssa kun se oli 1,5v. Hän puri mua ja kielsin, niin poika nauroi ja mutta isää hän ei edes purrut kuin tosi harvoin, ja lopetti heti kun mies kielsi. Päättelin ettei mulla ole auktoriteettia. Mutta toi kesti ehkä pari kk, nyt ei enää pure ollenkaan. Poika on nyt 1v 10kk
 
Sitä mäkin mietin, ettei mulla ole vaan auktoriteettia. Lohduttavaa kuulla, että tämä varmaan menee ohi. Pelkään, että pahimmassa tapauksessa tätä äidin tottelemattomuutta jatkuu sinne asti kun tyttö täyttää 18.. :confused::rolleyes:
 
Äiti on se läheisin ja turvallisin, joten äidille uskaltaa näyttää KAIKKI tunteet ja kokeilla ne rajat. Se on ihan täysin normaalia. Huolestuttavaa on, jos ei äidilleen tunteita näyttäisi.

Ja sekin on vain ohimenevä vaihe :) ..sitten tuleekin jo uusi.
 
Muokattu viimeksi:
Minun poikani 1v.6kk löi pitkään muita lapsia ja minua, kun ei kielto toiminut opetin silittämään ja halaamaan minua ja muita kehuin paljon kun silitti tai halasi omatoimisesti ja jätin huonon käytöksen huomiotta. Nyt 1v.8kk ja ei enää lyö halaa ja silittää muita lapsia :)
 
Takaisin
Top