Tytölle pinkkiä ja pojalle sinistä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä vaatteet ja mahdollisesti muutkin vauvavarusteet sukupuolen mukaisesti pinkkiä tai vaaleansinistä? Vai onko ihan muita värejä?

Itse olen halunnut pukea poikalapseni kaiken värisiin vaatteisiin. Löytyy niin sinistä kuin vaaleanpunaistakin, sekä keltaista, liilaa, vihreää, oranssia, valkoista, vähän mustaakin... Sama leluissa. Muut tarvikkeet on vähän sitä väriä mitä nyt on sattunut löytämään. Tosin niissäkin valittu mieluummin se värikäs kuin musta/harmaa. Niinpä kuopuksen turvakaukalo esimerkiksi on viininpunainen.

Tämä on meidän perheen tapa. Ei ole yhtä oikeaa tapaa vaatettaa vauvaa. 😊 Pääasia kai että vauvan vanhemmat tykkää.
 
Olen HULLUNA pinkkiin, joten arvaatte miten kävi kun esikoinen selvisi ultrissa tytöksi..:Face Throwing A Kiss: :red-heart: Nykyään onkin lempivärinsä aivan eri:Speak No Evil Monkey:

Kuopus (poika) ei perinyt prinsessaunelmavaatteita. Hänellä on käytössä paljon punaista (isin ja nykyään myös hänen lempiväri) ja keltaista, mutta myös sinistä ja vihreää. Tykkään väreistä lastenvaatteissa!

Kukin saa pukea mitä väriä tykkää. Tavallaan on turvallista ostaa esim. lahjaksi vauvaperheelle joko neutraalia, tai sitten sitä stereotypista pinkkiä/sinistä.
 
Kamalan mielikuvituksetonta pukea vauva vaan pinkkiin ja vaaleansiniseen. Kuulostaa ihan siltä mitä ehkä tehtiin kun olin vauva, mutta ei kai enää. En mäkään pukeudu pelkkään punaiseen. Vastasyntyneille kaupan olevat valkoiset on myös tylsiä. Menee ne nyt asun osana. Vauvalla pitää olla värejä laidasta laitaan! ❤️🧡💛💚💙💜 Musta on ainoa mitä en vauvalle halua pukea sukupuolesta riippumatta.
 
Tykkään syksyn väreistä. Okra, tiili, ruskea ja metsänvihreä yms... Tytöllä on aika paljon nykyään pinkkiä, koska en sitä ole ennen päässyt käyttämään. Pojalla on paljon sinistä sekä noita syksyn värejä myös. Mulla ei ole mitään rajoitteita värien suhteen. Kaikkea saa pukea. 🥰
 
Sekalaista seurakuntaa löytyy. Minulla on ennestään tyttölapsi, jota puin surutta sateenkaaren väreihin ja eri kuoseihin hänen ollessaan vauva. Nyt lapsi on pian 3-vuotias, ja osaa itse ilmaista mistä vaatteista pitää. Vaatekaapista löytyy sinistä, punaista, pinkkiä, valkoista, varmaan kaikkia mahdollisia värejä. Lapsi valitsee monipuolisesti eri värejä ja vaatteita, ja saa vaikuttaa vaateostoksilla siihen, mitä hänelle ostetaan, kun kerran osaa ilmaista mielipiteensä. Mitään selkeää lempiväriä ei näytä olevan, joten mennään tässä asiassa ihan päivä kerrallaan.

Toisen vauvan pitäisi myös olla tyttö, eli alku mennään aika samalla kaavalla, puetaan esikoisen vanhoihin vaatteisiin. En katso vaatteita värin perusteella, vaan oman mieltymyksen (okei tykkään kyllä pinkki/vaaleanpunainen-osastosta aika lailla :rolling:) mukaan kunnes lapsi osaa itse ilmaista mielipiteensä väreistä. :Two-hearts:

Tarvikkeet ovat aika neutraaleja. Vaunut harmaat, moni juttu ollut mustaa tai valkoista. Mennään tässä aika neutraalilla linjalla, mutta jos joku nätti värikäs juttu tulee esiin voin ostaa sen ihan hyvillä mielin.
 
Esikoisen (poika) aikaan saatiin vaatetta ja muuta tarviketta aika paljon ystäviltä ja sukulaisilta, joten olivat minkä värisiä olivat. Räikeästi ns. tyttömäisiä vaatteita, kuten mekkoja ja röyhelöitä, ei kuitenkaan otettu vastaan. Aika paljon tykkäsin siihen aikaan pukea vauvaa värikkäisiin vaatteisiin. Kuopus (poika) peri sitten isoveljeltään kaikki vaatteet eli hänelläkin oli päällä, mitä milloinkin. Sitten kun osasivat itse ilmaista, mistä väristä tykkäävät niin hommattiin sen värisiä vaatteita ja kummallekaan pojista ei ole ollut ongelma pitää esimerkiksi vaaleanpunaista paitaa, jopa päinvastoin. Nyt kouluiässä päättävät, mitä haluavat pukea ja löytyy kaapista molemmilta pojilta mm. erisävyisiä punaisia vaatteita.

Oma maku on vuosien varrella muuttunut sen verran, että tälle tulevalle vauvalle (ultran mukaan poika) oon ostanut aika paljon neutraalin värisiä vaatteita, kuten valkoista, harmaata, mustaa, beigeä ja muutaman väripilkun, esim. keltaista. Yksi räikein "poikamainen" asia, minkä oon ostanut on yhdet siniset auto-pussilakanat, mutta miksei niihin voisi tyttöäkin nukuttaa eli ei jäis käyttämättä vaikka synnytyksessä vauva paljastuiskin tytöksi. 😊 Myös vauvan tarvikkeet ovat neutraaleissa sävyissä.
 
Itsehankkimat on neutraaleissa väreissä. Rehtiä sinistä, punaista, vihreää, keltaista, mustaa, maanläheistä jne. Pinkkiä on yhdet päheät hirvikuvioiset puolipotkarit, violettia kiva bambibody :) Yöpuvuilla ei mitään väliä minkä väriset on. Vaatteissa tykkään yksinkertaisuudesta ja käytännöllisyydestä. Meillä siis poika.
 
Tykkään vaaleanpunaisesta, joten jos olisi tyttö niin varmasti laittaisin sitä päälle. Pojilla ollut vähän kaikkia värejä, mutta harmaata, valkoista ja beigeä pyrkinyt välttämään. Esikoinen tykkää pinkistä ja hänellä muutamia vaatteita sen värisenä. Nuorempi taitaa tykätä eniten sinisestä, päätellen siitä mitä hän mieluiten valitsee.
 
Nykyisellä poikavauvelilla on pari isosiskoa... joten päälle kyllä eksyy hempeän pinkkiä ja kerran yhdet hyväkuntoiset konttaussukkiksetkin shokkipinkkinä. Eikä hän minun silmissä yhtään sen vähemmän poika ole sen takia. Toki jos uutena jotain ostan niin koitan katsoa kivaa neutraalia väriä; ruskeat, vihreät, valkoiset, tiilen punainen, sinapin keltainen... Ihanaa että on väriä vauvalla! Mutta pääasia on että päällä tarpeeksi, ja hyväkuntoista. Sitten isompana voi valita omat vaatteensa jos sellainen sattuu kiinnostamaan.
 
Tuttavaperheessä lapset Sami+ Sini. Pojan oivaltaessa mitä siskon nimi tarkoitti syntyi värikarttaan sekä saminen (kaikki muut värit paitsi sininen) ja musta = isinen, niinpä pilvinen tai tähtikirkas taivas on kuulemma yhäkin heillä niin saminen. Pojasta onkin kuoriutunut trendikäs koululainen, joka osaa kaikkia värejä pukeutumiseensa vaatia, siskonsa ollessa paljon varovaisempi.
 
Muokattu viimeksi:
Juuri ostin tytölle ja pojalle samanlaiset mutta eri kokoiset vaaleanpunaiset kimallushameet. Eihön nyt toista sovi jättää ilman. Itse saavat päättää mitä päällään pitävöt, mutta samanlaiset vaihtoehdot löytyvät molemmille.
 
Takaisin
Top