"Tyhmät" kysymykset?!

Montaha sanaa se pitäis olla hallussa sinne 2 vee neuvolaan mennessä? Tää meidän hitaasti kypsyvä jantteri, nyt 1v 7kk ja 2 vkoa ei osaa yhen yhtä sanaa... Huutelee vaan äijää, ja muu kommunikointi on dippadidippadii, jabbadabbababba, mämmämammapappa, ssa, äääbädääpä... Että sillee... Ymmärtää kyllä puhetta mutta ei vastaa mitään. Jos vaikka kysyn että onko kakka housussa niin ei on "Äp" ja kyllä on sitä että rupee pitelee peppuaan ja lähtee kohti vessaa. Joko tässä kohta tarvii huolestua ku kaveri puhuu vaan luolamiestä? :eek:
 
Ei tarvii vielä. Tiedän monia jotka ovat vasta siinä kahdenvuoden paikkeilla alkaneet tuottamaan itse puhetta. Ja onhan tässä vielä monta kuukautta siihen kahteen vuoteen. :-) Toki jos 2-v ei sano yhtään sanaa niin kehitystä aletaan seuraamaan. Tämä seuranta varmaan vaihtelee paljon kunnittain.
 
No hyvä. Ku kummittelee mielessä yks sukulaispoika joka ei vielä viisivuotiaanakaan osannu kummemmin puhua eikä siihen kauheesti puututtu. Oli jotenki aika spooky jo joskus kolmen vanhana kun ei kommunikoinu ollenkaan, tuijotti vaan :woot:
 
Meidän esikoisella oli puhuttuna 2v ehkä 15 sanaa ja ainakin saman verran itse keksittyjä viittomia. Syyksi selvisi kireä kieli jänne (?). 2,5v puhui jo paljon joskin epäselvästi. Puheterapiaan pääsi 4v ja nyt 6v puhe selvää, vain r-kirjainta enää harjoitellaan. Meillä terkkari osasi tutkia kielen ja siksi päästiin ajoissa puheterapiaankin. Mutta siis ei, Sun ei tarvitse vielä olla huolissaan :-)
 
Juu, ei varmasti oo mitään syytä huoleen. Mä tiedän kans yhden pikkupimun, joka alkoi puhumaan "vasta" kolmivuotiaana, ja nyt viisvuotiaana ei anna muille suunvuoroa :grin ja puhuu siis aivan ikäistensä lailla.
 
En mä kään usko että on mitään syytä huoleen ja uskon että sit kun niitä sanoja alkaa tulee nii sit niitä tulee ja paljon lyhyeessä ajassa.. Meillä kävi niin että oikeestaan vasta tossa kesälomalla alko niitä sanoja tulee ja paljon. Ennen sitä ei tullu oikestaan yhtäkään sanaa..
 
Suosituksia hiustenleikkuukoneista? Sais olla semmonen missä on reilusti säätöjä eikä tee pelkkää millin siiliä.
 
Meillä on braunin kone ja siinä on aika paljon säätövaihtoehtoja. Ollaan oltu tyytyväisiä!
 
Meilläkin joku kone (en muista merkkiä) mutta tykkään leikata saksilla. Sais olla vaan nopeampi kun pienen pää kääntyy niin tiuhaan :D
 
Jäbällä on niin paljon tota liukasta tukkaa, että saksilla jää väkisinki kauheita tupsuja takatukkaan. Ku nimenomaan tuon takatukan ja sivut haluisin siistimmiks ja päälle ja eteen saa sitä pituutta jäädä ihan reilusti :smug: Tainnu joskus aikojen alussa mainitaki jotain irokeesista, sopis jäbälle mahtavasti :joyful:
 
Takaisin
Top