Työnantajan joululahjat

Lady Alice

Seurustelun sensei
Helmimammat 2018
Kesä-äidit 2020
Mitä kaikkea olette saaneet työnantajalta joulumuistamisena? Nyt tänä vuonna voi monessa paikkaa olla hieman nihkeetä, mutta entä aikaisempina vuosina. Mikä on ollut paras joululahja ja mikä on ennemminkin nostattanut kulmakarvoja? Onko jokin lahja lyönyt ihan ällikällä tai olisiko jonkin lahjan voinut jättää kokonaan antamatta?

Joskus kun olin eräällä ravintolalla töissä, sain hienon kosmetiikkasetin lahjaksi. Meitä oli vain kaksi työntekijää, joten oli varmaan pieni kynnys laittaa jotain "arvokasta". Pussissa oli siis kampaamoliikkeestä ostetut shampoot / hoitoaineet ja syväpuhdistava shampoo ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Siis arvo varmasti yli 50e.

Kerran sain lähärinä pomolta sellaisen joulukoristeen joka on valkoinen sudenkorento. Ensin ajattelin sen olevan aika kämänen, mutta tajusin myöhemmon, että pomo osti ne omasta pussista ja meidän tiimissä oli 40 hoitajaa. Hintakin sille koristeelle oli 3,99e. Että mielestäni hieno ele ja edelleen se koriste pääsee kunniapaikalle :D

Sain koronan takia pitkän loman irtisanomisen muodossa. Ei mitään henkilökohtaista, kaikki ylimääräiset laitettiin ulos..

Julkisella olen aina ollut töissä ja mitään virallista muistamista ei ole koskaan ollut. Esimiehet ovat usein muistaneet jollakin pienellä lahjalla, on saatu mm joulukukka tai konvehtirasia. Tänä vuonna sain kuoharipullon.
Huonoin muisto on se, kun esimies toi yhden suklaakohvehdin, siis yhden! Tietysti silloin minulla ei ollut vertailukohtana sitä, että tänä jouluna Helsingin kaupunki muisti varhaiskasvatuksen työntekijöitä yhteisellä Suklaa levyllä, josta työntekijää kohti tuli 3g, me saimme kuitenkin silloin jokainen yhden kokonaisen konvehdin.

Yksityinen teollisuuden työnantaja, joka joulu ja juhannus saadaan lahjat. Yleensä myös on juhlat, mutta tänä vuonna koronan takia ne olivat etänä. Yleensä lahja on jonkinlainen herkkukori.

Olen saanut mm. viltin, K- tai S-ketjun lahjakortin ja alkoholillisen glögipullon. Olen siis tainnut olla onnekas, kun vertaa konvehtiin tai tyhjään. :) Yhtenä vuonna yksi työnantaja ilmoitti että joululahjarahoilla hankittiin aineeton lahja (siis hyväntekeväisyyttä).

Olen julkisella töissä ja yleensä kunta on tarjonnut kaikille yhteisen jouluaterian, mutta tänä vuonna se korvattiin lahjapussilla, jossa oli mustikkamehua, puolukka- ja lakkahilloa ja kuivattua mustaherukkaa :happy: Yllättävän arvokas lahja, ilahduin kovasti! :happy:

meillä on ollu kyllä hienot lahjat aina, yksityisellä puolella teollisuusyrityksessä. lähinnä kotitaloustavaraa, monikäyttöisiä astioita, pyyhkeitä jne, hieman vaihdellen tietysti joka vuosi. nuo on kivoja kun on sellaisia mitkä usein käy omaan käyttöön, ja jos ei tulisikaan, niin on helppo laittaa kiertoon.

Yksityiseltä saatiin aikoinaan windstopper-takit, hedelmä/herkkukorit, kuohuviinipullo, teleskooppinen makkaratikku... ja äitiys/isyysvapaalaiset saivat vapaavalintaiset bodyt.

Tästä on tosin aikaa, ja sittemmin firma on ostettu pois.

Julkisella olen aina ollut töissä ja mitään virallista muistamista ei ole koskaan ollut. Esimiehet ovat usein muistaneet jollakin pienellä lahjalla, on saatu mm joulukukka tai konvehtirasia. Tänä vuonna sain kuoharipullon.
Huonoin muisto on se, kun esimies toi yhden suklaakohvehdin, siis yhden! Tietysti silloin minulla ei ollut vertailukohtana sitä, että tänä jouluna Helsingin kaupunki muisti varhaiskasvatuksen työntekijöitä yhteisellä Suklaa levyllä, josta työntekijää kohti tuli 3g, me saimme kuitenkin silloin jokainen yhden kokonaisen konvehdin.
Siis mitä ihmettä? Nopeat syövät hitaat... Vai oliko joku ollu nopein ja syönyt kuormasta...

Yksityinen teollisuuden työnantaja, joka joulu ja juhannus saadaan lahjat. Yleensä myös on juhlat, mutta tänä vuonna koronan takia ne olivat etänä. Yleensä lahja on jonkinlainen herkkukori.
Juhannuksenakin! Aika huikeeta.

Meidän firma lahjoo joka vuosi mukavan runsaasti, yleensä ne on ihan kivoja, mutta joskus tulee kyllä jotain aika kummallista ja niitä ei oikein tiedä mihin tunkisi.

Ainiin ja kerran sain kun olin Apetit Kalalla töissä esimieheltä ihan törkeän hienot Finlaysonin pyyhkeet! Sit idiootti annoin ne siskolle lahjaksi kun halusin antaa sille jotain arvokasta mutta mulla ei ollut rahaa ostaa. No, olin 19v ja ajatus oli tärkein :D

Takaisin