Vastaa ketjuun

Meillä me miehen kanssa kattellaan yleensä iltaisin telkkaria, seiskan uutisista se on auki illan sarjoihin tai leffoihin. Poika kyllä on aika kiinnostunut siitä ruudusta, ja yritän välillä kiinnittää huomiota johonkin muuhun, mutten toisaalta niin kauheana ole pitänyt sitäkään jos vähän sitä ruutua kattelee. Se mikä teeveen kattelussa on huono puoli näin vauvan kanssa, on että jos itse kauheasti keskittyy ohjelman katsomiseen, ei huomaa vauvan kontaktiyrityksiä ja se kommunikointi jää vähintäänkin puolittaiseksi. Sama juttu sitten ihan minkä tahansa vempeleen kanssa, känny, tabletti, läppäri jne. Yöpuuvalmistelut alkaa meillä kuitenkin nykyään jo siinä kaheksan-puoli yheksän aikaan, että iltayheksän sarjat voidaan rauhassa katsoa pojan nukkuessa (poika on nykyään aika hyvin viimeistään ysiltä nukahtanut).

Sitten kun poika vähän kasvaa, niin oon aatellu käyttää ihan klassisesti sitä, että kehittelee kaikenlaista muuta tekemistä, niin ei telkkari tule mieleenkään. Tai ainakin näin oli omassa lapsuudessa, ei sitä kauheasti telkkaria ajatellut. Muutama kiva lastenohjelma voidaan ottaa katteltavaksi jossain vaiheessa, en koe sitä niin kauheana asiana. Tosin nykyohjelmista mulla ei kauheasti ole tietoa, kauhean räikeää meinikiä on ollut kyllä kun jonkun pikkukakkosen on sattunut näkemään. Missä on ne vanhat perinteiset nukkumatit ja kaikki? Ennen meillä näytettiin itäeuroopan animaatioita, nyt on suuri osa tarjonnasta näköjään lännestä.

Takaisin