Tuulimunan jälkeen uudelleen raskaana.

Alinaaa

Vasta-alkaja
Hei, oon 20- vuotias joka koki tuulimunaraskauden alkuvuodesta. Tämän johdosta kävin kaavinnassa ja ramppasin verikokeissa ja ultrassa. Oon nyt uudestaan raskaana ja mulla pitäis pysyä järjissäni keskiviikkoon asti jolloin on varhaisultra. Tämä koska kaavinnan jälkeen kontrolliultrassa kätilö/lääkäri totesi että mulla saattaa olla endometrioosi. Ohjeeksi sain että jos en tule raskaaksi 6kk aikana niin soittoa naistenpolille että aloittaa hoidot endoon. Ja jos teen positiivisen raskaustestin niin soitto polille tästä että pääsen varhaisultraan. Pelottaa aivan järkyttävästi että olisi taas sama tilanne. Alkuvuodesta mulla oli kaikki mahdolliset oireet ja reilu kuukauden kestänyt raskaus turvotti mahaa niin paljon että näytin siltä että olisin ollut jo vähintään puolivälissä. Nyt mulla ei oo muuta oiretta ku jomotus alamahassa, hajuherkkyys ja pahoinvointi. En tiiä mitä haen tällä alotuksella mutta jännittää niin paljon😫
 
No ihan varmasti jännittää! Mulla todettiin tuulimunaraskaus reilu viikko sitten, tein lääkkeellisen tyhjennyksen ja nyt odottelen ja toivon että jälkivuodon mukana kaikki tarpeellinen olisi tullut ulos ja kierto palautuisi normaaliksi ilman kaavintaa. Sanat voi tuntua tyhjiltä, ymmärrän kyllä, mutta mun tuulimunan todennut lääkäri sanoi hyvin vakuuttavasti että yksi keskenmeno/tuulimuna ei vaikuta seuraavan raskauden sujumiseen. Eli toivotaan että kaikki on sun tämän raskauden kohdalla hyvin, vaikka varmasti aika ennen keskiviikkoa tuntuukin tosi pitkältä. Voimia odotukseen! 💚
 
Hei, oon 20- vuotias joka koki tuulimunaraskauden alkuvuodesta. Tämän johdosta kävin kaavinnassa ja ramppasin verikokeissa ja ultrassa. Oon nyt uudestaan raskaana ja mulla pitäis pysyä järjissäni keskiviikkoon asti jolloin on varhaisultra. Tämä koska kaavinnan jälkeen kontrolliultrassa kätilö/lääkäri totesi että mulla saattaa olla endometrioosi. Ohjeeksi sain että jos en tule raskaaksi 6kk aikana niin soittoa naistenpolille että aloittaa hoidot endoon. Ja jos teen positiivisen raskaustestin niin soitto polille tästä että pääsen varhaisultraan. Pelottaa aivan järkyttävästi että olisi taas sama tilanne. Alkuvuodesta mulla oli kaikki mahdolliset oireet ja reilu kuukauden kestänyt raskaus turvotti mahaa niin paljon että näytin siltä että olisin ollut jo vähintään puolivälissä. Nyt mulla ei oo muuta oiretta ku jomotus alamahassa, hajuherkkyys ja pahoinvointi. En tiiä mitä haen tällä alotuksella mutta jännittää niin paljon😫

Oireet tai oireettomuus ei valitettavasti kerro mitään raskauden etenemisestä. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin nt-ultrassa (vk12). Oireita oli kokoajan, hyvinkin rajuja. Toisessa (onnistuneessa) raskaudessa ei ollut ensimmäiseen 9vk oikeastaan mitään oireita, satunnaisesti jotain pientä. Unettomuutta koko raskaus. Myöhemmin sitten kyllä tuli pahoinvointi mukaan kuvioon.

Jaksamisia sinulle, toivottavasti kaikki olisi hyvin ja saisit rauhallisemman mielen ❤️
 
Takaisin
Top