Tuulimuna kokemuksia

Leijonapalmu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukokuiset 2026
Hei, viime viikolla ultratessa ei näkynyt kuin raskauspussi (oma arvio 6+0/6+1).

Nyt 7+0 alkaa oireet hyvinkin hiipumaan ja mietiskelin tässä olisiko hyvinkin toivoa että tämä alkaisi piakkoin itsestään vuotelemaan? Tänään tuli jotain limatulpan näköistä paksua limaa jo ulos.

Harmittaa kovasti mutta toisaalta olen helpottunut että todella paha pahoinvointi esimerkiksi alkaa jo helpottaa, eikä tarvitse "turhaan" kitua oloissa.

Miten muilla on mennyt tuulimunien kanssa?

Meillä on yksi tuulimuna raskaus takana, tuolloin selvisi vasta nt-ultrassa. Olen ollut raskauksissa melko vähäoireinen, joten en osannut oireiden perusteella arvella mitään. Dobblerilla en saanut sydänääniä kuulumaan, mistä vähän arvelin ettei kaikki ole normaalisti. Oma keho ei jostain syystä halunnut tästä luopua, joten lääkkeellinen tyhjennys tehtiin.

Mulla myös havaittu vasta nt-ultrassa, oireita kyllä tasaiseen tahtiin sinne asti (ehkä ihan lopussa hieman vähemmän). Oksentelu puuttui, mutta sitä mulla ei ole ollut alkuraskauksissa yleensäkään.

Mulla ei alkanut vuotaa kuin vasta lääkkeiden avustuksella jossain viikon 10 tienoilla. Keskeytys oli kivuton ja helppo, ja jälkivuotokin loppui viikossa. Paljon vaikeampaa oli odotella tietoa siitä, onko kaikki hyvin vai ei. Oireet lakkasivat heti, kun sain kuulla tuulimunaepäilystä.

Kaikista ihmeellisintä ja hämmentävintä oli päästä tutkimaan pientä sikiöpussia ja istukkaa, joita keho oli niin huolella tulevaa jälkeläistä varten kasvattanut, vaikkei niille tullutkaan lopulta käyttöä.

Voimia odotteluun ❤️

Kiitos teille kaikille viesteistä. Tänään aamulla on taas melko huono olo, ei ole oksennus kaukana. Pitäisi vielä viikko odotella kontrolliultraa vaikka olenkin jo melko varma että tuulimuna tämä on. Kohtu tuntuu karanneen kokonaan takaisin alas eikä tunnu enää oikein miltään, aikaisemmin se kuitenkin jo vähän tuossa tuntui. Silti yöt on vielä unettomia ym. Ja varmasti onkin niin kauan kuin hormonia on kehossa

Takaisin