turvotusta ja nestettä...

Jolianna

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joka raskausdessani tulee jossain vaiheessa vastaan tämä ihana nesteiden kertyminen jalkoihin,voi että jalkapohjat ovat kipeät ja sattuu niin pirusti koittaa niillä kävellä ku ulkomuodoiltaan näyttää isolta sämpylöiltä..
ja samalla jalat tietty puutuu tosi herkästi..tää tulee aina vaan näin iltaa kohden...

ja aamuisin ku herää ni naama on ihan turvoksissa ja näyttää ihan ojasta heränneeltä puliukolta..

ehkä nämä helteet nyt myös vaikuttaa kun ei muissa raskauksissa oo näin aikasin oirellu..

onko muilla samaa ja onko keksitty jotain helpotusta asiaan..
 
Mulla ei kerry nestettä yhtään, jos välttää viljoja, sokeria ja juo tarpeeksi vettä. Mutta annas olla, kun syö vähän leipää ja pullaa kahvin kanssa, niin olo on tukala. Ei lähde sormukset sormesta ja tuntuu että maha räjähtää :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
juu sormukset on jo pois otettu,ekassa raskaudessa joutu poikki leikkaamaan ku ei mahtunu enää pois ja sormet vaa turpos ja turpos..vettä juon aika paljon kyllä mutta muuten ruokavaliolla en ole huomannu erilaisuuksia,paitsi suola..se turvottaa eniten,esim sipsit..
 
Mun kihlasormusta juuri muokattiin, että sopii sitten vihkisormuksen kanssa yksiin, ja taisi seppä tehdä tästä puolen milliä suuremman kuin mitä aikaisemmin oli.. Eli vielä voi pitää, vaikka selvästi nämä kuumat päivät on alkaneet kerätä nestettä niin sormiin kuin jalkoihinkin.
 
Kyllähän tää tilanne on verrattavissa siihen, että yhtäkkiä tulis kiloja jostain muusta syystä samanverran. Sillon ne kyllä kertyis tasaisesti ympäri kehoa, mutta olisin mäkin näillä kiloilla jo painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen. Se on keholle äkkiseltään aika rasittava kokemus. Täytyy yrittää loppuunasti lenkkeillä ja ulkoilla mahdollisimman paljon, et olis ees jonkinlaisessa kunnossa synnytystä varten ja sen jälkeen palautuis nopeammin. Oon kyllä ite ollu tosi laiskana, mut viimeaikoina olen petrannut! Eilenkin kävin vesisateessa kävelylenkillä ja vaikkei se pitkä lenkki ollutkaan, niin tuli siitä ainakin hyvä mieli, jos ei muuta.

Mulla on koko raskauden ajan ollut verenpaine matalalla ja sairaanhoitaja kehotti eilen lisäämään suolaa sen vuoksi ruokaan. Minusta tuo neuvo on aika epäilyttävä. Eikös suola ole pahimpia lisäaineita mitä voi kuvitella? Eikös sitten se turvotuskin vaan lisäänny? Ja vaikuttaa se närästykseenkin pahentavasti. Ainakaan sipsejä ei tarvitse montaa maistaa, kun alkaa jo nousta oksennus suuhun. Taidan jatkaa vaan tällä salmiakki linjalla... Pari pientä salmiakkia päivässä ja normaali määrä suolaa ruokaan tuntuisi järkevämmältä. Vai mitä mieltä olette?
 
Tavallinen jodioitu ruokasuola ei tod ole mikään terveyspommi, mutta ruususuolaa tai kalaharin suolaa itse käytän (lapsillakin) surutta. Sen elimistä pystyy hyödyntämään, toisin kun tavan suolan.
Tämä siis mun mielipide :)
 
Ei ainakaan ihan normaalia ruokasuolaa kannata lisäillä, se jos mikä sitoo kehoon kaikki nesteet ja nostaa sitte verenpainetta, saattaa nostaa yhtäkkiä ihan reippaastikki. Mulle ainaki dm-hoitaja suositteli sellasta kivennäisvettä jossa on suoloja niin se vaikuttaa myönteisesti verenpaineeseen muttei lisää turvotusta. :)
Hauskaa täällä forumilla nähdä kuinka melkein kaikille annetaan NIIN erilaiset ohjeet :wink :D
 
Ruususuolaa käytetään meilläkin, sen elimistö pystyy hyödyntämään "parhaiten!"

Viime yönä ekan kerran oikein pakotti jalkapohjia ja ovatkin kyllä ihan turvoksissa... Kamala tunne. Kostautu eilinen pystyssä olo, tänään siks ihan lepoo sitten. Jalat seinälle ja leffa pyörimään!
 
Tota kivennäisvettä vois kokeilla! Hyvä idea! Suolaa en lisää kyllä yhtään enempää kuin ennenkään. Siinä vaan tottuu suolasemman makuun ja sit on hankalaa palata normitasoon. Muutenkin aika outoa, että mulla on niin matala verenpaine ollu aina ja vanhemmilla on korkea verenpaine... No se varmaan selittyy osin sillä suolan määrällä.
 
Takaisin
Top