Miulla on nyt RV 11+2 ja olen jo kuukauden verran kärsinyt hirveästä vatsan turvotuksesta, joka pahenee iltaa kohden ja ruokailujen jälkeen. Olen normaalisti hoikka ja painoakin on nyt kertynyt raskausaikana jo muutama kilo eikä vanhat housut mahdu mitenkään päin jalkaan. Osa on aivan varmasti ihan vain läskiä, sillä liikkuminen on huonon olon ja väsymyksen takia jäänyt vähiin ja pahoinvoinnin takia on tullut syötyä useammin kuin normaalisti ja ainut mikä huonoa oloa on helpottanut, on leipä. Eli ei se kovin terveellisin vaihtoehto. Turvotuksen takia olo on todella ällöttävä ja epäseksikäs, olen kuitenkin tottunut suht hoikkaan kroppaani ja nyt tuo turvotus inhottaa, koska se on turvotusta eikä vielä vauvamaha vaikka siltä näyttääkin.
Helpottaako turvotus raskauden edetessä? Pahoinvointi on hieman hellittänyt, vatsan toiminta taas hidastunut ja väsymys on välillä niin jäätävä, että mieli tekisi vain nukkua.
Toinen on alapään kuivuus. Seksiä ei kyllä edellä mainituista syistä kovin usein tee mieli, mutta kun tekee, on liukkari kovassa käytössä sillä kiihottumisesta huolimatta en kostu. Onko tämäkin ihan normaalia? Aiemmin ei mokomaa ongelmaa ole ollut kovin usein ja tämä ärsyttää minuu. Puolisolle onneksi ei taida olla ongelma, koska tosiaan liukkari on kiva kaveri. Luin, että tokalla kolmanneksella pitäisi alkaa homman sujua paremmin, mutta kohta ollaan jo siinä vaiheessa eikä vielä ole helpottanut.
Helpottaako turvotus raskauden edetessä? Pahoinvointi on hieman hellittänyt, vatsan toiminta taas hidastunut ja väsymys on välillä niin jäätävä, että mieli tekisi vain nukkua.
Toinen on alapään kuivuus. Seksiä ei kyllä edellä mainituista syistä kovin usein tee mieli, mutta kun tekee, on liukkari kovassa käytössä sillä kiihottumisesta huolimatta en kostu. Onko tämäkin ihan normaalia? Aiemmin ei mokomaa ongelmaa ole ollut kovin usein ja tämä ärsyttää minuu. Puolisolle onneksi ei taida olla ongelma, koska tosiaan liukkari on kiva kaveri. Luin, että tokalla kolmanneksella pitäisi alkaa homman sujua paremmin, mutta kohta ollaan jo siinä vaiheessa eikä vielä ole helpottanut.